logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Dni Otwarte z ekologicznymi ploterami Mutoh już 26 kwietnia

  PR 18.04.2018, przeczytano 599 razy
ilustracjastrzałka

26 kwietnia w siedzibie polskiego dystrybutora marki MUTOH - Atrium Centrum Ploterowe – będą miały miejsce drugie w tym roku Dni Otwarte z ekologicznymi technologiami druku LFP.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/dni-otwarte-z-ekologicznymi-ploterami-mutoh-juz-26-kwietnia,36199,artykul.html

W ubiegłorocznych Dniach Otwartych Mutoh w Opolu, wzięło udział łącznie kilkaset osób. Goście mogli zobaczyć, przetestować i upewnić, co do wyboru tych japońskich drukarek. Nie inaczej będzie w sezonie 2018.

Ekologiczne technologie stają się w dzisiejszych czasach jedynym słusznym wyborem. Ale technologia technologii nierówna – porównując zarówno konkurencyjne technologie jak i np. „eko” do LED.

O tym co wybrać, na co uważać decydując się na rozpoczęcie przygody z drukiem wielkoformatowym czy wymieniając park maszynowy, będą mieli okazję dowiedzieć się uczestnicy podczas najbliższych Dni Otwartych Mutoh  – 26 kwietnia.

Druk LED na ploterach Mutoh ValueJet serii UF i UH

Podczas Dni Otwartych, uczestnicy będą mieli także możliwość przetestowania 3 drukarek LED-UV firmy Mutoh: ValueJet 626UF, ValueJet 426UF oraz ValueJet 1626UH.

Cechą wyróżniającą japońskie drukarki LED od innych rozwiązań  na rynku jest brak zapachu zadrukowanego przedmiotu. To kolejny dowód na to, że rozwiązania Mutoh są w pełni  ekologiczne. Warto zauważyć, że drukarki LED firmy Mutoh nie wymagają podłączania zewnętrznych systemów filtrujących powietrze czy innych wyciągów.

Mutoh ValueJet 626UF to japońskiej produkcji, kompaktowa drukarka LED-UV przeznaczona do druku na nośnikach i przedmiotach w formacie A2+. Stół roboczy pozwala na bezpośredni zadruk materiałów o rozmiarze do 594 x 483 mm, grubości do 15 cm i ciężarze do 6 kg.

W porównaniu do mniejszego brata, który stał się w Polsce bestsellerem (model VJ-426 UF), producent oprócz powiększonego stołu w formacie A2+ doposażył urządzenie w laserowy wskaźnik umiejscowienia zadrukowywanego przedmiotu, automatyczną regulację wysokości stołu oraz    dodatkowy moduł obrotowy (do obiektów walcowatych, np.: szklanka, termos, wazon). Z uwagi na gabaryty drukarka może być posadowiona zarówno na stole jak i na dodatkowej podstawie na kółkach.

Nad urządzeniem czuwa i steruje zaawansowane oprogramowanie pod Windows (można ploter użyć jak "zwykłą" drukarkę"). Mutoh ValueJet 626UF proponowany jest w konfiguracji CMYK lub CMYK + kolor biały + lakier, co umożliwia druk wielowarstwowy w różnych kombinacjach.

VJ-626 obsługuje atramenty do bezpośredniego zadruku przedmiotów twardych jak i atramenty do zadruku nośników elastycznych.

Obok premierowej 626-tki będzie stał, bestsellerowy model VJ-426, którego liczba instalacji w Polsce przekroczyła już kilkadziesiąt sztuk. Mutoh ValueJet 426 UF to „biurkowa drukarka” LED-UV, która umożliwia druk na nośnikach i przedmiotach w formacie maksymalnym A3+. VJ-426 wyposażona jest w stół z podsysem. Ta 6-kolorowa drukarka o obszarze zadruku 483 x 329 mm, umożliwia zadruk materiałów i obiektów 3D o grubości nieprzekraczającej 70 mm i ciężarze do 4 kg.

VJ-426UF oferuje bezkompromisową jakość zadruku na takich materiałach jak ABS, aluminium, PE, PET, PMMA (akryl), PP, PS, PVC czy szkło. Mutoh ValueJet 426UF przeznaczona jest więc do druku na gadżetach reklamowych i upominkach, foto-gadżetach, obiektach 3D, posłuży też do personalizacji produktów, paneli sterowania, nagród, grafik POS, małych elementów wyposażenia wnętrz, elementów budowy maszyn, itd.

Mutoh ValueJet 1626 i 1638 UH umożliwia druk zarówno na materiałach sztywnych, jak i elastycznych. Do tego celu producent przygotował 2 rodzaje atramentów tzw. „rigid” oraz „roll”. Te drugie cechują się wysoką rozciągliwością, tak ważną przy zadruku materiałów elastycznych, np. folii wylewanych.

Cechą wspólną obu atramentów, jak i technologii LED-UV jest utrwalenie w momencie druku, przez co wydruk jest gotowy do dalszej obróbki, aplikacji lub sprzedaży bezpośrednio po ściągnięciu z plotera.

ValueJet serii UH to plotery 6-kolorowe. Oprócz wspomnianego już lakieru, dochodzą standardowe kolory CMYK oraz BIAŁY. Dzięki białemu atramentowi, diametralnie rozszerzają się możliwości plotera. Kolor ten stosowany jako poddruk umożliwia zadruku kolorowych nośników. Natomiast stosowany jako nadruk na grafice CMYK umożliwia znakowanie materiałów przezroczystych od strony wewnętrznej (szkła, pleksy, itd.). Oczywiście można drukować także samym kolorem białym np. na czarnych płytach typu Ikobond, kolorowych kartonach, itd.

Druk żywiczny na ploterach Mutoh ValueJet serii X

Plotery ValueJet serii X pracują w technologii żywicznej. Oznacza to, że drukują ekologicznymi, certyfikowanymi w Europie atramentami Mutoh UMS Nano-Resin. To co odróżnia te atramenty od innych „eko” rozwiązań na rynku to ich skład, który bazuje na żywicach. Co więcej, szeroki gamut kolorystyczny pozwala drukować „korporacyjne” kolory – pokrycie palety Pantone C wynosi aż 83% (z samego CMYK’a).

Podczas Dni Otwartych, goście będą mieli możliwość sprawdzenia, przetestowania i porównania kilku wielkoformatowych ploterów żywicznych (seria X) o szerokości 1.37 i 1.62 m. W opolskim demolabie będą drukowały następujące modele: VJ-1324X, VJ-1638X oraz VJ-1604X.

Plotery ValueJet X różnią się szerokością i produktywnością. W zależności od wymagań i potrzeb użytkownika, ich prędkość maksymalna sięga od 15 do prawie 100 m2/h. Wszystkie natomiast posiadają cechę wspólną – japońskie technologie: Mutoh Intelligent Interweaving i Mutoh DropMaster.

Intelligent Interweaving, czyli tak zwany druk „falą” czy też „chmurką” pozwala wyeliminować paskowanie poprzez nakładanie rozmytego rastra. Kolejne warstwy atramenty nachodzą na siebie i się przeplatają, przez co nie występuje tzw. efekt paskowania nawet w trybach wysokiej prędkości.

Drugą technologią jest Mutoh DropMaster. Jest to opatentowana przez firmę Mutoh technologia druku, która ma na celu automatyczną kalibrację głowicy do wysokości i grubości materiału. W momencie gdy drukujemy na cienkim papierze, odległość od materiału do głowicy jest inna niż w przypadku druku na grubym banerze, czego efektem może być rozrzut kropli tuszu, a co za tym idzie nieprecyzyjny druk. DropMaster gwarantuje, że kropla atramenty zawsze trafia w przewidziane miejsce.

Oprócz wspomnianych technologii warto wspomnieć, że w ploterach ValueJet serii X zastosowano rozwiązania unikalne jak np.: stalowy pasek posuwu karetki, pozłacana płytka głowicy, rolki dociskowe na całej szerokości stołu roboczego, zmienna wielkość kropli atramentu, oprogramowanie Onyx 12, szczelny, hermetyczny i bezpieczny dla użytkownika i plotera system atramentów w workach.

Cechą wyróżniającą „zieloną” technologię w ploterach Mutoh od innych tzw. eko-rozwiązań na rynku, jest niski (nawet kilkukrotnie niższy) pobór prądu.

Udział w Dniach Otwartych jest bezpłatny. Więcej informacji i rejestracja na stronie wyłącznego dystrybutora ploterów Mutoh w Polsce - Atrium Centrum Ploteorowe.

Źródło: Atrium Centrum Ploteorowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764