logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Do końca lipca sieć 5G Play pokryje 35% populacji Polski

  PR 01.07.2021, przeczytano 335 razy

Sieć Play wykorzystuje rozwiązanie dynamicznego współdzielenia częstotliwości (Dynamic Spectrum Sharing – DSS) do czasu przydzielenia nowych bloków pasma C. Dzięki tej innowacyjnej technologii Play wdraża 5G w oparciu o posiadane zasoby częstotliwości w paśmie 2100 MHz. Play jako pierwszy operator w Polsce uruchomił 5G w styczniu 2020 roku, a obecnie kończy kolejną fazę intensywnej rozbudowy swojej sieci. Do końca lipca br. będzie miał 2576 nadajników 5G, które swoim zasięgiem pokryją 35% populacji kraju. Klienci będą mogli doświadczyć najnowszej technologii w ponad 700 miejscowościach.  Dzięki temu Play stanie się największą siecią 5G w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/do-konca-lipca-siec-5g-play-pokryje-35procent-populacji-polski,392102,artykul.html

Dynamic Spectrum Sharing sprawia, że stacje bazowe operatora na bieżąco analizują transfer danych realizowany na danym obszarze. W zależności od ruchu są w stanie elastycznie rozdzielić pasmo pomiędzy technologie LTE oraz 5G, w taki sposób, aby wykorzystać je jak najbardziej efektywnie, czyli dostarczyć klientom jak najlepsze parametry połączenia, niezależnie od jego rodzaju. Pozwala to obsługiwać na tej samej częstotliwości obie technologie – LTE oraz 5G. Wykorzystanie DSS w połączeniu z funkcją synchronizacji czasu w sieci to jedno z pierwszych tego typu rozwiązań w skali światowej, pozwalające na tak szerokie zastosowanie technologii najnowszej generacji, jeszcze przed dystrybucją częstotliwości przeznaczonych dla 5G.

Jednym z głównych filarów strategii Play na najbliższe lata jest rozbudowa oraz rozwój nowoczesnej i innowacyjnej infrastruktury, aby osiągać jeszcze lepsze parametry sieci i zapewniać najlepszą jakość usług swoim klientom. Play korzysta ze zróżnicowanego sprzętu i ciągle testuje innowacyjne rozwiązania nowych dostawców infrastruktury telekomunikacyjnej. Przykładami mogą być ogłoszone wiosną br. testy sprzętu sieciowego firmy Samsung, czy pomyślne testy agregacji pasma 5G NR w Sokołowie Podlaskim z firmą Ericsson.

- Nasze działania skupiają się na dostarczaniu klientom komfortu korzystania z nowoczesnej sieci. To właśnie innowacyjne rozwiązania i rozwój naszej sieci, w tym technologii 5G, na terenie całego kraju sprawiają, że użytkownicy mogą cieszyć się jeszcze lepszymi parametrami połączenia. Nasze działania sieciowe to konsekwentna, wytężona praca naszych specjalistów,  która nie toczy się na pierwszym planie, natomiast jest kluczowa z perspektywy naszych klientów i zdecydowanie odczuwalna w codziennym korzystaniu ze smartfona, tabletu czy domowego routera. – mówi Michał Ziółkowski, Członek Zarządu i Dyrektor ds. Technicznych w Play.

Dodatkowo Play posiada w swojej ofercie najwięcej urządzeń obsługujących 5G spośród polskich operatorów – na liście jest ich obecnie 49 i niemal co miesiąc powiększa się ona o kolejne pozycje. Tak szeroki wybór urządzeń pozwala na wybór urządzenia pod kątem własnych preferencji oraz możliwości finansowych.

Operator czeka też na ogłoszenie przez Urząd Komunikacji Elektronicznej aukcji na częstotliwości 3,6 GHz dla 5G (tzw. pasmo C) i jest gotowy na kolejne inwestycje w rozwój swojej najnowocześniejszej infrastruktury.

Źródło: PLAY

www.play.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764