logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Edukacyjna rola desgnu

  PR 27.07.2020, przeczytano 835 razy
ilustracjastrzałka

Odpowiedni design, duża dawka wiedzy podana w angażujący sposób. Do tego jasne i precyzyjne komunikaty i całość zaaranżowana zgodnie z nowymi zasadami funkcjonowania w przestrzeniach publicznych. To wszystko można znaleźć na wystawie „Przeciek” w CEE Hydropolis we Wrocławiu, najnowszej ekspozycji kolektywu Mamy Projekt, który tym projektem porusza problem malejących zasobów wody w przyrodzie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/edukacyjna-rola-desgnu,387911,artykul.html

– Tworzenie wystaw dla dzieci nigdy nie jest proste. Wszystko musi być spójne i przejrzyste. Dzięki temu każdy, kto pojawi się na wystawie doskonale odnajdzie się w jej przestrzeni. „Przeciek” jest wyjątkowy ponieważ tak trudny ekologiczny temat chcieliśmy pokazać w przystępny sposób. Stąd pomysł by całość kojarzyła się z wodą, a przykłady odwoływały się do naszego codziennego życia – mówi Joanna Studzińska z kolektywu Mamy Projekt.

Otwarcie wystawy zbiegło się w czasie z wprowadzeniem nowych zasad funkcjonowania w miejscach publicznych. Reżim sanitarny i wzmożona uwaga na kwestie bezpieczeństwa stały się wyzwaniem dla autorów projektu. Mimo to aranżerom wystawy udało się stworzyć przestrzeń, w której komfortowo i bezpiecznie czują się całe rodziny. Dzięki odpowiedniej architekturze wystawę można zwiedzać bez dotykania poszczególnych elementów, które zostały zaprojektowane w taki sposób, by pobudzać wyobraźnię odbiorców.

„Przeciek” to z jednej strony opowieść o zmianach klimatycznych, problemie malejących zasobów wody, ich zanieczyszczeniu czy nadmiernej eksploatacji środowiska naturalnego przez człowieka. Z drugiej strony przestrzeń inspiracji do działania, które każdy z nas może podjąć w domu. Architekci wystawy z pracowni BUDCUD podkreślają, że ich celem było stworzenie takiej aranżacji, która będzie nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale stanie się dopełnieniem treści merytorycznych.

– Bardzo zależało nam na tym, aby wykorzystane materiały i kolorystyka wzmacniały komunikację tematu wystawy, a jednocześnie przywiązywaliśmy uwagę do prostych środków przy tworzeniu interaktywnej, angażującej przestrzeni ekspozycji – mówią architekci wystawy.  

Trójwymiarowe elementy, takie jak zobrazowanie płynącej wody czy ruchome krople, uzupełniają treści merytoryczne, umieszczone na ściankach. Całość daje wrażenie płynności i ruchu, co ułatwia zrozumienie treści.

ilustracjastrzałka

– W Hydropolis przez zabawę i nowoczesną formę wystawienniczą uczymy, jak korzystać z wody w sposób rozsądny, oszczędny i bardziej efektywny dla przyszłych pokoleń. Wychodzimy z założenia, że czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał – mówi Marcin Garcarz, wiceprezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji S.A. we Wrocławiu, które jest głównym partnerem projektu.

Dużą rolę odgrywają walory estetyczne wystawy. Zastosowane przez architektów błękity wzmacniają przekaz i ułatwiają zapamiętanie treści, które stworzono z myślą o odbiorcach. Co więcej na ekspozycji nie ma długich opisów dotyczących zasobów wody, a w zamian twórcy postawili na użycie twardych danych i konkretnych przykładów. Do tego dodano odwołania do codziennego życia. Jak podkreślają twórcy wystawy, zależało im na stworzeniu takiej przestrzeni, która nie daje gotowych rozwiązań, ale pokazuje szeroki kontekst prezentowanego tematu. Wystawa została zaprojektowana tak, by prowadzić uczestnika przez kolejne zagadnienia pokazując skalę problemu. By na koniec widz mógł sam wyciągnąć wnioski.

„Przeciek” łączy w sobie różne punkty widzenia, a do udziału w projekcie został również zaproszony świat biznesu, który w swojej działalności silnie nawiązuje do ekologii.

– Woda jest w centrum wszystkiego, czym zajmuje się Geberit, a edukacja w tym obszarze to jeden z kluczowych obszarów naszej działalności. Angażując się w organizację wystawy Przeciek, pomagamy zwiększyć świadomość ekologiczną, także wśród najmłodszych, co z pewnością przyniesie korzyści zarówno tu i teraz, jak i w przyszłości – mówi Justyna Zborowska z Geberit.

Firma Kärcher, zaproszona do projektu jako partner, podkreśla znaczenie jakie ma wystawa dla zwiększania świadomości ekologicznej.

– Stawiamy na edukację najmłodszych, ponieważ wierzymy, że nasze dzisiejsze zachowania będą miały realny wpływ na to, jak będzie wyglądać przyszłość – podkreśla Jolanta Zachara z firmy Kärcher, która jest partnerem ekspozycji.

ilustracjastrzałka

Partnerem projektu został również Bank Ochrony Środowiska.

– Nasz bank od blisko 30 lat wspiera projekty ekologiczne i edukacyjne, a wystawa „Przeciek” doskonale wpisuje się w te działania – mówi Anna Żyła, Ekspert ds. Kształtowania Kierunków Ekologicznych z Departamentu Finansowania Ekologii BOŚ Bank i dodaje: – Wystawa pokazuje, że dbanie o świat należy rozpocząć od najprostszych działań, które zależą bezpośrednio od nas.

Inicjatorem i głównym partnerem wystawy „Przeciek” jest MPWiK S.A. we Wrocławiu oraz należące do spółki Centrum wiedzy o wodzie Hydropolis. Partnerami projektu są również: BOŚ Bank, Kärcher, Geberit oraz blog Świat Wody. Ekspozycję można oglądać do końca października 2020 r.

Źródło: Mamy Projekt

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764