logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Edukacyjna rola desgnu

  PR 27.07.2020, przeczytano 909 razy
ilustracjastrzałka

Odpowiedni design, duża dawka wiedzy podana w angażujący sposób. Do tego jasne i precyzyjne komunikaty i całość zaaranżowana zgodnie z nowymi zasadami funkcjonowania w przestrzeniach publicznych. To wszystko można znaleźć na wystawie „Przeciek” w CEE Hydropolis we Wrocławiu, najnowszej ekspozycji kolektywu Mamy Projekt, który tym projektem porusza problem malejących zasobów wody w przyrodzie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/edukacyjna-rola-desgnu,387911,artykul.html

– Tworzenie wystaw dla dzieci nigdy nie jest proste. Wszystko musi być spójne i przejrzyste. Dzięki temu każdy, kto pojawi się na wystawie doskonale odnajdzie się w jej przestrzeni. „Przeciek” jest wyjątkowy ponieważ tak trudny ekologiczny temat chcieliśmy pokazać w przystępny sposób. Stąd pomysł by całość kojarzyła się z wodą, a przykłady odwoływały się do naszego codziennego życia – mówi Joanna Studzińska z kolektywu Mamy Projekt.

Otwarcie wystawy zbiegło się w czasie z wprowadzeniem nowych zasad funkcjonowania w miejscach publicznych. Reżim sanitarny i wzmożona uwaga na kwestie bezpieczeństwa stały się wyzwaniem dla autorów projektu. Mimo to aranżerom wystawy udało się stworzyć przestrzeń, w której komfortowo i bezpiecznie czują się całe rodziny. Dzięki odpowiedniej architekturze wystawę można zwiedzać bez dotykania poszczególnych elementów, które zostały zaprojektowane w taki sposób, by pobudzać wyobraźnię odbiorców.

„Przeciek” to z jednej strony opowieść o zmianach klimatycznych, problemie malejących zasobów wody, ich zanieczyszczeniu czy nadmiernej eksploatacji środowiska naturalnego przez człowieka. Z drugiej strony przestrzeń inspiracji do działania, które każdy z nas może podjąć w domu. Architekci wystawy z pracowni BUDCUD podkreślają, że ich celem było stworzenie takiej aranżacji, która będzie nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale stanie się dopełnieniem treści merytorycznych.

– Bardzo zależało nam na tym, aby wykorzystane materiały i kolorystyka wzmacniały komunikację tematu wystawy, a jednocześnie przywiązywaliśmy uwagę do prostych środków przy tworzeniu interaktywnej, angażującej przestrzeni ekspozycji – mówią architekci wystawy.  

Trójwymiarowe elementy, takie jak zobrazowanie płynącej wody czy ruchome krople, uzupełniają treści merytoryczne, umieszczone na ściankach. Całość daje wrażenie płynności i ruchu, co ułatwia zrozumienie treści.

ilustracjastrzałka

– W Hydropolis przez zabawę i nowoczesną formę wystawienniczą uczymy, jak korzystać z wody w sposób rozsądny, oszczędny i bardziej efektywny dla przyszłych pokoleń. Wychodzimy z założenia, że czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał – mówi Marcin Garcarz, wiceprezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji S.A. we Wrocławiu, które jest głównym partnerem projektu.

Dużą rolę odgrywają walory estetyczne wystawy. Zastosowane przez architektów błękity wzmacniają przekaz i ułatwiają zapamiętanie treści, które stworzono z myślą o odbiorcach. Co więcej na ekspozycji nie ma długich opisów dotyczących zasobów wody, a w zamian twórcy postawili na użycie twardych danych i konkretnych przykładów. Do tego dodano odwołania do codziennego życia. Jak podkreślają twórcy wystawy, zależało im na stworzeniu takiej przestrzeni, która nie daje gotowych rozwiązań, ale pokazuje szeroki kontekst prezentowanego tematu. Wystawa została zaprojektowana tak, by prowadzić uczestnika przez kolejne zagadnienia pokazując skalę problemu. By na koniec widz mógł sam wyciągnąć wnioski.

„Przeciek” łączy w sobie różne punkty widzenia, a do udziału w projekcie został również zaproszony świat biznesu, który w swojej działalności silnie nawiązuje do ekologii.

– Woda jest w centrum wszystkiego, czym zajmuje się Geberit, a edukacja w tym obszarze to jeden z kluczowych obszarów naszej działalności. Angażując się w organizację wystawy Przeciek, pomagamy zwiększyć świadomość ekologiczną, także wśród najmłodszych, co z pewnością przyniesie korzyści zarówno tu i teraz, jak i w przyszłości – mówi Justyna Zborowska z Geberit.

Firma Kärcher, zaproszona do projektu jako partner, podkreśla znaczenie jakie ma wystawa dla zwiększania świadomości ekologicznej.

– Stawiamy na edukację najmłodszych, ponieważ wierzymy, że nasze dzisiejsze zachowania będą miały realny wpływ na to, jak będzie wyglądać przyszłość – podkreśla Jolanta Zachara z firmy Kärcher, która jest partnerem ekspozycji.

ilustracjastrzałka

Partnerem projektu został również Bank Ochrony Środowiska.

– Nasz bank od blisko 30 lat wspiera projekty ekologiczne i edukacyjne, a wystawa „Przeciek” doskonale wpisuje się w te działania – mówi Anna Żyła, Ekspert ds. Kształtowania Kierunków Ekologicznych z Departamentu Finansowania Ekologii BOŚ Bank i dodaje: – Wystawa pokazuje, że dbanie o świat należy rozpocząć od najprostszych działań, które zależą bezpośrednio od nas.

Inicjatorem i głównym partnerem wystawy „Przeciek” jest MPWiK S.A. we Wrocławiu oraz należące do spółki Centrum wiedzy o wodzie Hydropolis. Partnerami projektu są również: BOŚ Bank, Kärcher, Geberit oraz blog Świat Wody. Ekspozycję można oglądać do końca października 2020 r.

Źródło: Mamy Projekt

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimaki JV200-160: ekosolwent Roll-to-Roll
Mimaki Europe wprowadza na rynek nową, łatwą w obsłudze drukarkę roll-to-roll, zaprojektowaną do wydajnej produkcji wysokiej jakości oznakowania – JV200-160. Wykorzystując atramenty ekosolwentowe i funkcje zapewniające niezawodne, wydajne działanie drukarki i wyjątkową jakość druku, JV200-160 rozszerza już bogate portfolio produktów Mimaki dla rynku grafiki...
KERRIS wygrywa przetarg na obsługę social media marki OSHEE
Agencja KERRIS została wybrana do kompleksowej obsługi działań w mediach społecznościowych marki OSHEE. W ramach współpracy agencja zajmie się prowadzeniem kanałów marki na Facebooku, Instagramie i TikToku.
Dan Cake rusza z drugą odsłoną kampanii Jedz jak chcesz
Właśnie wystartowała kolejna edycja kampanii marki Dan Cake: „Wybieraj jak chcesz”. Zaplanowane są zarówno długofalowe i wielokanałowe działania wizerunkowe, jak i intensywna komunikacja produktowa.
Hand Made z kampanią dla marki Duda
Agencja reklamowa Hand Made realizuje działania w ramach najnowszej kampanii marki Duda. W wyniku wygranego przetargu agencja odpowiada między innymi za kampanię telewizyjną oraz kompleksową organizację loterii.
Valkea Media wyodrębnia dział influencer marketingu
Valkea, agencja marketingowa 360°, która od dwudziestu pięciu lat tworzy nagradzane kampanie marketingowe, łącząc innowacyjność, skuteczność i pasję, wprowadza od kwietnia nową strukturę organizacyjną, wyodrębniając dział influencer marketingu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764