logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekstraklasa rusza z procesem sprzedaży praw mediowych

  PR 07.10.2021, przeczytano 555 razy
ilustracja
Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA

Ekstraklasa przygotowuje się do nowego przetargu na sprzedaż krajowych praw mediowych od sezonu 2023/24. Obejmie on prawa do transmisji rozgrywek Ekstraklasy, ale niewykluczone, że będą oferowane także relacje z meczów Fortuna I Ligi oraz wybrane spotkania piłkarskiej Ekstraligi kobiet. Sprzedażą praw po stronie Ekstraklasy zajmuje się zespół ekspercki zbudowany przez prezesa spółki, Marcina Animuckiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekstraklasa-rusza-z-procesem-sprzedazy-praw-mediowych,393283,artykul.html

W ramach rozpoczynanego procesu sprzedaży, przedstawiciele Ekstraklasy biorą udział w targach Sportel, organizowanych w dniach 5-7 października w Monako. To najważniejsza międzynarodowa impreza w branży biznesu sportowego i praw mediowych. Polska Ekstraklasa jest jedną z  niewielu lig, które  samodzielnie prowadzą sprzedaż praw i mają swoje stoiska na targach Sportel. W analogiczny sposób działają niemiecka Bundesliga czy hiszpańska La Liga.

- W Monako spotykają się ligi z różnych dyscyplin, nadawcy, platformy cyfrowe, firmy technologiczne i dostawcy rozwiązań przeznaczonych do zarządzania treściami sportowymi. Rok temu targi zostały odwołane z powodu pandemii, ale teraz zjechali na nie wszyscy, którzy liczą się w międzynarodowym świecie biznesu sportowego. W trakcie trzech dni odbyliśmy ponad 40 spotkań z zagranicznymi nadawcami i innymi firmami mediowymi. Dyskutowaliśmy o trendach i ważnych zmianach w temacie produkcji, innowacji i praw międzynarodowych. Budujemy obraz tego, czego oczekuje od nas rynek w temacie praw krajowych. Stanie się to podstawą do stworzenia odpowiedniej pakietyzacji – opowiada Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.  

Obecnie krajowe prawa mediowe do rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy posiadają Canal+ i Telewizja Polska. Ich umowy obejmują jeszcze obecny sezon i następny. Przetarg dotyczący sezonu 2023/24 i kolejnych lat Ekstraklasa chce rozstrzygnąć najpóźniej do końca 2022 r. Na harmonogram prac będą miały wpływ takie czynniki jak konkurencyjność rynku, czy też inne przetargi dotyczące istotnych praw mediowych do wydarzeń sportowych. Zespół mediowy ligowej spółki ma pomysły, jak uatrakcyjnić kontent, który będzie przedmiotem przetargu.

- Sukces poprzedniego przetargu mediowego opierał się m.in. na wyjściu poza dotychczasowy schemat myślenia o pakietach mediowych. To, co sprzedajemy, nie jest po prostu prawami do pokazywania spotkań na żywo. To cały zestaw odpowiednio skrojonych pakietów dla kanałów telewizyjnych, internetowych, w tym social mediów i cyfrowych platform nadawców, a także system dystrybucji skrótów meczowych i innych form wideo. Świat mediów i potrzeby widowni się zmieniają, a my wychodzimy tym trendom naprzeciw. Chcemy zaoferować partnerom nadawczym jak najlepszy i najatrakcyjniejszy kontent. Jednym z nowych pomysłów jest włączenie do pakietów mediowych Ekstraklasy także meczów Fortuna I Ligi i spotkań coraz ciekawiej rozwijającej się ligi kobiecej – po  wygaśnięciu ich kontraktów mediowych. Rozmowy na ten temat już się toczą – mówi prezes spółki.

W ramach podnoszenia atrakcyjności pakietów Ekstraklasa inwestuje także w jakość transmisji meczowych, które samodzielnie produkuje poprzez swoją spółkę Ekstraklasa Live Park. W technologie i know-how produkcji wideo Ekstraklasa zainwestowała w ostatnich latach ok. 30 mln zł. Jako pierwsza w Polsce kupiła nowoczesny wóz transmisyjny, który umożliwia nadawanie sygnału w 4K. Wśród europejskich nadawców jest duże zapotrzebowanie na treści na tym poziomie jakości i wciąż relatywnie niewielu ich dostawców. Ekstraklasa, produkując ok. 100 meczów rocznie w 4K UHD HDR, wyróżnia się pod tym względem na tle Europy. Partnerem, który docenił technologiczne kompetencje Ekstraklasy, jest m.in. skandynawska Grupa NENT i należąca do niej polska platforma Viaplay, dla której Ekstraklasa Live Park produkuje treści sportowe w najwyższej światowej jakości.

Innym ważnym projektem technologicznym Ekstraklasy jest własna platforma streamingowa, dzięki której kibice za granicą mogą oglądać mecze topowych polskich drużyn na żywo, a w Polsce mają także dostęp do skrótów meczowych. Ekstraklasa.TV została uruchomiona jako jedna z pierwszych tego typu platform w europejskim futbolu, po serwisach OTT UEFA czy hiszpańskiej La Ligi, i jest cały czas rozwijana.

Źródło: Ekstraklasa S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764