logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Ekstraklasa rusza z procesem sprzedaży praw mediowych

  PR 07.10.2021, przeczytano 567 razy
ilustracja
Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA

Ekstraklasa przygotowuje się do nowego przetargu na sprzedaż krajowych praw mediowych od sezonu 2023/24. Obejmie on prawa do transmisji rozgrywek Ekstraklasy, ale niewykluczone, że będą oferowane także relacje z meczów Fortuna I Ligi oraz wybrane spotkania piłkarskiej Ekstraligi kobiet. Sprzedażą praw po stronie Ekstraklasy zajmuje się zespół ekspercki zbudowany przez prezesa spółki, Marcina Animuckiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ekstraklasa-rusza-z-procesem-sprzedazy-praw-mediowych,393283,artykul.html

W ramach rozpoczynanego procesu sprzedaży, przedstawiciele Ekstraklasy biorą udział w targach Sportel, organizowanych w dniach 5-7 października w Monako. To najważniejsza międzynarodowa impreza w branży biznesu sportowego i praw mediowych. Polska Ekstraklasa jest jedną z  niewielu lig, które  samodzielnie prowadzą sprzedaż praw i mają swoje stoiska na targach Sportel. W analogiczny sposób działają niemiecka Bundesliga czy hiszpańska La Liga.

- W Monako spotykają się ligi z różnych dyscyplin, nadawcy, platformy cyfrowe, firmy technologiczne i dostawcy rozwiązań przeznaczonych do zarządzania treściami sportowymi. Rok temu targi zostały odwołane z powodu pandemii, ale teraz zjechali na nie wszyscy, którzy liczą się w międzynarodowym świecie biznesu sportowego. W trakcie trzech dni odbyliśmy ponad 40 spotkań z zagranicznymi nadawcami i innymi firmami mediowymi. Dyskutowaliśmy o trendach i ważnych zmianach w temacie produkcji, innowacji i praw międzynarodowych. Budujemy obraz tego, czego oczekuje od nas rynek w temacie praw krajowych. Stanie się to podstawą do stworzenia odpowiedniej pakietyzacji – opowiada Marcin Animucki, prezes Ekstraklasy SA.  

Obecnie krajowe prawa mediowe do rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy posiadają Canal+ i Telewizja Polska. Ich umowy obejmują jeszcze obecny sezon i następny. Przetarg dotyczący sezonu 2023/24 i kolejnych lat Ekstraklasa chce rozstrzygnąć najpóźniej do końca 2022 r. Na harmonogram prac będą miały wpływ takie czynniki jak konkurencyjność rynku, czy też inne przetargi dotyczące istotnych praw mediowych do wydarzeń sportowych. Zespół mediowy ligowej spółki ma pomysły, jak uatrakcyjnić kontent, który będzie przedmiotem przetargu.

- Sukces poprzedniego przetargu mediowego opierał się m.in. na wyjściu poza dotychczasowy schemat myślenia o pakietach mediowych. To, co sprzedajemy, nie jest po prostu prawami do pokazywania spotkań na żywo. To cały zestaw odpowiednio skrojonych pakietów dla kanałów telewizyjnych, internetowych, w tym social mediów i cyfrowych platform nadawców, a także system dystrybucji skrótów meczowych i innych form wideo. Świat mediów i potrzeby widowni się zmieniają, a my wychodzimy tym trendom naprzeciw. Chcemy zaoferować partnerom nadawczym jak najlepszy i najatrakcyjniejszy kontent. Jednym z nowych pomysłów jest włączenie do pakietów mediowych Ekstraklasy także meczów Fortuna I Ligi i spotkań coraz ciekawiej rozwijającej się ligi kobiecej – po  wygaśnięciu ich kontraktów mediowych. Rozmowy na ten temat już się toczą – mówi prezes spółki.

W ramach podnoszenia atrakcyjności pakietów Ekstraklasa inwestuje także w jakość transmisji meczowych, które samodzielnie produkuje poprzez swoją spółkę Ekstraklasa Live Park. W technologie i know-how produkcji wideo Ekstraklasa zainwestowała w ostatnich latach ok. 30 mln zł. Jako pierwsza w Polsce kupiła nowoczesny wóz transmisyjny, który umożliwia nadawanie sygnału w 4K. Wśród europejskich nadawców jest duże zapotrzebowanie na treści na tym poziomie jakości i wciąż relatywnie niewielu ich dostawców. Ekstraklasa, produkując ok. 100 meczów rocznie w 4K UHD HDR, wyróżnia się pod tym względem na tle Europy. Partnerem, który docenił technologiczne kompetencje Ekstraklasy, jest m.in. skandynawska Grupa NENT i należąca do niej polska platforma Viaplay, dla której Ekstraklasa Live Park produkuje treści sportowe w najwyższej światowej jakości.

Innym ważnym projektem technologicznym Ekstraklasy jest własna platforma streamingowa, dzięki której kibice za granicą mogą oglądać mecze topowych polskich drużyn na żywo, a w Polsce mają także dostęp do skrótów meczowych. Ekstraklasa.TV została uruchomiona jako jedna z pierwszych tego typu platform w europejskim futbolu, po serwisach OTT UEFA czy hiszpańskiej La Ligi, i jest cały czas rozwijana.

Źródło: Ekstraklasa S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W lipcowej ramówce RMF Classic jednym z wiodących tematów będzie sport, a dokładniej Euro 2024 oraz Igrzyska Olimpijskie. W wakacyjnych programach nie zabraknie też niezwykłej powieści w odcinkach Artura Andrusa i felietonów Michał Rusinka.
Nowy cykl od kanału Urbex History w Radiu RMF24
W letniej ramówce internetowego Radia RMF24 znajdą się dwa nowe programy: „Turystom wstęp wzbroniony” i „Polska gorączka złota”. Oba programy będą też dostępne w formie podcastów na RMFon.pl i RMF24.pl.
Publicis Groupe z certyfikatem Google – Digital TV
Najnowszy certyfikat w ramach programu Google Marketing Partner potwierdza ekspertyzę Publicis Groupe w zakresie wsparcia klientów w adaptacji do dynamicznych zmian sposobu oglądania telewizji i wykorzystywania możliwości reklamy wideo w całym ekosystemie digitalowym.
Max, PKOl i Looney Tunes łączą siły przed Igrzyskami Paryż 2024
Platforma Max, na której dostępny będzie każdy moment Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024, została oficjalnym partnerem streamingowym Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Warner Bros. Discovery Global Consumer Products i PKOl wraz z firmą LPP ogłosiły również współpracę, której efektem jest specjalna kolekcja ubrań z ukochanymi postaciami znanymi z Looney...
Lato RMF na koncertach i festiwalach
W tym roku RMF FM bawić się będzie wraz ze słuchaczami na największych festiwalach w kraju i koncertach najpopularniejszych artystów, m.in. sanah, Eda Sheerana, Lenny’ego Kravitza czy Justina Timberlake’a. Będzie też zabawa SMS-owa w nowej odsłonie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764