logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Facebook - czy przetwarzanie danych było legalne?

  PR 19.03.2019, przeczytano 330 razy

Facebook stoi przed dochodzeniem kryminalnym w sprawie partnerstwa w zakresie przetwarzania danych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/facebook---czy-przetwarzanie-danych-bylo-legalne,381714,artykul.html

Problemy Facebooka wydają się nie mieć końca. Firmę czeka obecnie prowadzone przez prokuratorów federalnych śledztwo, dotyczące praktyki wymiany danych i partnerstwa z globalnymi firmami technologicznymi w tym Netflix, Spotify, Apple, Microsoft, Sony i Amazon – pisze The New York Times. Ponad 150 firm jest najwyraźniej zainteresowanych uzyskaniem dostępu do danych użytkownika, bez jego wiedzy.

Ława przysięgłych zażądała już od potentatów z branż produkcji smartfonów i innych gadżetów, oskarżonych o rzekomy dostęp do danych z setek milionów kont na Facebooku, przedstawienia właściwych dokumentów.

- Facebook pozwolił wyszukiwarce Bing firmy Microsoft na wgląd do prawie wszystkich nazwisk przyjaciół użytkowników Facebooka, bez ich zgody oraz umożliwił Netflix i Spotify czytanie prywatnych wiadomości użytkowników Facebooka – zaświadczają zapisy z 2017 roku, uzyskane przez The New York Times w roku 2018.

Dyrektor ds. rozwoju i oprogramowania FB broni partnerstwa, twierdząc, że: - żaden z partnerów ani zarządzanych przezeń procesów nie uzyskał dostępu do informacji bez zgody osób zainteresowanych.

Nieco wcześniej wyjaśniał on: - Współpraca ta polegała na pomaganiu ludziom w dwóch sprawach. Po pierwsze, mogli oni uzyskać dostęp do własnych kont na Facebooku lub korzystać z konkretnych funkcji serwisu społecznościowego na urządzeniach i platformach zbudowanych przez inne firmy, takie jak Apple, Amazon, Blackberry i Yahoo. Firmy te są znane jako partnerzy projektów integracyjnych. Po drugie, ludzie mogli doświadczać większej liczby kontaktów społecznościowych – na przykład zobaczyć rekomendacje swoich przyjaciół z Facebooka z innych popularnych aplikacji i stron internetowych, takich jak Netflix, The New York Times, Pandora i Spotify.

- To nie pierwszy raz, gdy FB został poddany kontroli pod kątem rzekomych podejrzanych praktyk, podobnych do skandalu z Cambridge Analytics, który  przecież nie prędko zostanie zapomniany. Oznacza to, że prawdopodobnie Facebook może spodziewać się grzywny w wysokości wielu miliardów dolarów -komentuje Mariusz Politowicz, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken Systemy Antywirusowe

Według zwolenników ochrony prywatności Facebook miał naruszyć porozumienie z FTC o „udostępnianiu danych w sposób, który jest oszustwem w stosunku do klientów”. Konsekwencją tego jest możliwość pojawienia się wielu oskarżeń.

Facebook współpracuje z organami ścigania.

Źródło: Bitdefender

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764