logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Farmacja cały czas na czele rankingu największych reklamodawców w telewizji

  PR 14.02.2018, przeczytano 1074 razy

Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w 2017 roku ponownie otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 215 072,61, za nim plasuje się Polpharma (GRP 111 867,19) – pokazuje analiza domu mediowego Codemedia. Co ciekawe ranking zamyka również firma z tego samego sektora – GlaxoSmithKline. W tegorocznym zestawieniu zabrakło T-Mobile oraz Orange S.A., do zestawienia dołączył inny telekom – Polkomtel S.A.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/farmacja-caly-czas-na-czele-rankingu-najwiekszych-reklamodawcow-w-telewizji,35460,artykul.html

W rankingu największych reklamodawców dominującymi kategoriami są farmacja, która osiągnęła ponad 50-procentowy udział w TOP 10 oraz FMCG (z udziałem na poziomie 41%)

Podobnie jak w zestawieniu obejmującym 2016 rok, wszyscy reklamodawcy z branży farmaceutycznej, którzy znaleźli się w zeszłorocznym rankingu zwiększyli swoją aktywność w telewizji. Mimo, że największym wzrostem może pochwalić się firma telekomunikacyjna – Polkomtel S.A. (+49%) –  nie zagroziło to pozycji Aflofarmu, który swoimi kampaniami wygenerował najwięcej GRP i utrzymał się na czele zastawienia.

- Do wyników farmacji przyczyniła się znacząco firma GSK, która zwiększyła swoją aktywność w porównaniu do poprzedniego roku o 22%, co pozwoliło jej się znaleźć na ostatnim miejscu w tabeli.  Warto zwrócić uwagę na trend zmniejszającej się różnicy pomiędzy GRP Aflofarmu, a GRP pozostałych firm. W 2015 roku przewaga Aflofarmu nad drugim miejscem (wtedy Orange) była prawie 2,5-krotna, w 2016 roku było to ponad 100%, natomiast w tym jest to około 92% – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG to w zestawieniu obejmującym 2017 roku znaleźli się: Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble.

- Większość reklamodawców w porównaniu do pierwszego półrocza  2017 roku nie zmieniło swojej pozycji. Jedynie Procter & Gamble przesunął się w rankingu o jedną pozycję w górę, spychając przedstawiciela sektora handlowego - Lidla na 7 miejsce – dodaje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.  W porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku z zestawienia najaktywniejszych reklamodawców w telewizji wypadły dwie marki operatorów komórkowych - Orange i T-Mobile. Należy zauważyć, że marka T-mobile  nie znalazła się już w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 roku. Miejsce Orange i T-mobile zajął branżowy konkurent – Polkomtel. Gdyby potraktować Polkomtela i Polsat łącznie ich pozycja w rankingu wyglądałaby jeszcze bardziej imponująco, bo zajmowali by czwartą pozycję. – wskazuje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

Rośnie udział TOP 10 w zestawieniu aktywności telewizyjnej wszystkich marek (wzrost prawie o 1 punkt procentowy).

- Przy wzroście ilości wygenerowanych GRP w TV o 3,3% na całym rynku TOP 10 rośnie o 7,4%. Jest to na pewno pokłosie spadającej liczby mniejszych graczy na rynku – ilość aktywnych reklamodawców w telewizji spadała w 2017 roku prawie 4%. Tuż za rankingiem (miejsce 12) uplasował się Natur Produkt Pharma (Zdrovit), który odnotował rekordowy wzrost aktywności rdr zwiększając ilość wygenerowanych GRP prawie 2-krotnie (+95%), także w kolejnym zestawianiu dominacja kategorii farmaceutycznej może być jeszcze bardziej widoczna – podsumowuje.

W porównaniu zestawienia za pierwsze półrocze 2017 roku w rankingu obejmującym cały rok zabrakło firmy PepsiCo, która wówczas zajmowała ostatnie miejsce, a obecnie znalazła się poza TOP 10, na pozycji trzynastej.

Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji jest przygotowywany przez dom mediowy Codemedia raz na pół roku.

Źródło: Codemedia

www.codemedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764