Tłum wiernych okrążających figurę Chrystusa, modlitwa, skupienie i jeden wyjątkowy szczegół przykuwający uwagę – o niezwykłej sesji zdjęciowej z miejsca kultu religijnego i industrialnych spacerach na wysokościach opowiada Wojciech Wilczyk – bohater cyklu portalu Szeroki Kadr „Jak zrobiłem to zdjęcie”.
Wojciech Wilczyk – fotograf, poeta, autor esejów oraz tekstów krytycznych o sztuce, kurator wystaw. Autor dokumentalnych projektów fotograficznych: Czarno-biały Śląsk (1999–2003), Kalwaria (1995–2004), Życie po życiu (2004–2007), Postindustrial (2003–2007), Niewinne oko nie istnieje (2006–2008) oraz wspólnie z Elżbietą Janicką Inne miasto (2011–2012). Dwukrotnie nominowany do Deutsche Börse Photography Prize. W grudniu 2014 roku w Galerii Atlas Sztuki odbyła się premiera jego ostatniego projektu Święta wojna (2009–2014), który poświęcony jest graffiti i muralom kibiców piłki nożnej. Wykłada dokument na Akademii Fotografii w Krakowie.
W rozmowie dla portalu Szeroki Kadr Wojciech Wilczyk opowiada o sesji zdjęciowej z Kalwarii Zebrzydowaskiej, dzieląc się z nami swoim niezwykłym spostrzeżeniem. Artysta opowiada także o niełatwej pracy nad cyklem Postindustrial, w ramach którego w wyjątkowy sposób fotografował przemysłowe ruiny.
Cały wywiad z Wojciechem Wilczykiem dostępny jest na stronie: https://www.szerokikadr.pl/poradnik/jak-zrobilem-to-zdjecie-wojciech-wilczyk-czyli-wygasle-kominy
Źródło: Nikon Polska