logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Fundusz na rzecz ukraińskich mediów - Fundacja Gazety Wyborczej zebrała już ponad 150 tys. euro

  PR 09.03.2022, przeczytano 222 razy

Fundacja Gazety Wyborczej dołączyła do grona organizacji wspierających Ukrainę. Wraz z partnerami ustanowiła Fundusz na rzecz ukraińskich mediów i prowadzi specjalną zbiórkę na ten cel, zamierzając wesprzeć międzynarodową kampanię The Fix Media oraz organizacje wydawców i dziennikarskie działające bezpośrednio w zaatakowanym kraju. W ciągu 5 dni Fundacji Gazety Wyborczej udało się już zgromadzić ponad 150 tys. euro - zbiórka trwa, można ją zasilić datkiem na stronie www.fundacjagazetywyborczej.pl/projects/solidarni-z-ukraina.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/fundusz-na-rzecz-ukrainskich-mediow---fundacja-gazety-wyborczej-zebrala-juz-ponad-150-tys.-euro,395039,artykul.html

Fundacja Gazety Wyborczej powstała, aby promować wolność i rzetelność mediów. Chce też rozwijać niezależne dziennikarstwo w ramach działań o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym, realizowanych we współpracy z największymi mediami w Europie.

W obliczu inwazji Rosji na Ukrainę i szerzącej się dezinformacji Fundacja Gazety Wyborczej wraz z partnerami postanowiła stworzyć Fundusz na rzecz Ukrainy, dedykowany bezpośredniemu wsparciu dziennikarzy i wydawców w strefie wojny.

- Inicjatywa Fundacji Gazety Wyborczej podchwycona została przez Petera Wołodarskiego, członka Rady Fundacji. Dzięki jego kontaktom w 24 godziny powstała grupa organizacji ze Skandynawii, które wyraziły chęć włączenia się w nasze działania i zapewnienia wsparcia finansowego. Obecnie mamy już do czynienia z efektem kuli śnieżnej - kolejne organizacje i wydawcy, dowiadujący się od naszych partnerów o działaniach podjętych w ramach Funduszu, dołączają do naszej inicjatywy. To niesamowity zryw i wyraz solidarności ze strony naszych kolegów i koleżanek po fachu - mówi Joanna Krawczyk, prezeska Fundacji Gazety Wyborczej, kierująca także Grupą Filantropijną Wyborczej.

Do Funduszu dołączyły organizacje medialne i dziennikarskie z Europy: Bonnier News ze Szwecji, Danish Newspapers Association z Danii, Finnish Media Federation i News Media Finland z Finlandii, Norwegian Media Businesses’  Association z Norwegii oraz Swedish Media Publishers’ Association ze Szwecji.

Kapitał początkowy Funduszu wynosi w tym momencie ponad 600 tys. zł. W ciągu 5 pierwszych dni trwania zbiórki na cel ten wpłynęło już niemal 150 tys. euro.

- Zebrane fundusze zostaną wykorzystane na zakup wyposażenia niezbędnego dziennikarzom pracującym w strefach objętych działaniami wojennymi, wsparcie finansowe tych dziennikarzy oraz organizacji dziennikarskich i medialnych w Ukrainie, a także relokację dziennikarzy do Polski i innych krajów UE. W tym celu współpracujemy z mediami i organizacjami na miejscu oraz w innych krajach europejskich. Pierwsze fundusze już zostały przekazane, zamówienia sprzętu są w toku - dodaje Joanna Krawczyk.

Fundacja Gazety Wyborczej została powołana przez Agorę w 2018 r. Wzorem New York Times Company i The Guardian Media Group wydawca „Gazety Wyborczej” stworzył organizację non-profit, aby rozwijać wartościowe projekty medialne i realizować istotne cele społeczne.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764