logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Goodyear odświeża pozycjonowanie marki na 100 rynkach

  PR 25.03.2013, przeczytano 1024 razy
ilustracjastrzałka

Goodyear odświeża pozycjonowanie marki i rozpoczyna kampanię reklamową na polskim rynku. Oparta na nowym haśle „Made to feel good”, kampania nie tylko koncentruje się na bezpieczeństwie jako kluczowej wartości dla Goodyeara, ale także zwraca uwagę na znaczenie wysokiej jakości opon dla komfortu podróżowania. Goodyear zachęca kierowców, aby prowadzili pojazdy z większą pewnością siebie i kierowali się zasadą, że najlepsze jest zawsze przed nami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/goodyear-odswieza-pozycjonowanie-marki-na-100-rynkach,18284,artykul.html

Celem nowej kampanii jest przedstawienie konsumentom w wyrazisty sposób realnych, namacalnych korzyści ze stosowania opon Goodyear. To marka rozpoznawana na całym świecie, wiemy jednak, że na co dzień niewiele osób myśli o oponach. Zależy nam na tym, by kwestia wyboru ogumienia była bardziej obecna w świadomości konsumentów. Stąd nowe pozycjonowanie marki oraz zwrócenie uwagi klientów na wrażenia płynące z jazdy samochodem” – powiedział Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Jeszcze bliżej potrzeb konsumentów

Nowe pozycjonowanie marki pozwala firmie Goodyear zerwać z tradycyjną reklamą oraz ze standardowymi działaniami komunikacyjnymi w branży oponiarskiej. Producenci przeważnie koncentrują się na informacjach technicznych o oponach, takich jak: droga hamowania, aquaplaning, opory toczenia czy przyczepność. Kampania „Made to feel good” oznacza pozostawienie informacji technicznych w tle przekazu i skupienie się w komunikacji na ogólnych wrażeniach z podróży. Pozwoli to także prowadzić kampanię na szerszą skalę, za pośrednictwem większej liczby kanałów mediowych. Oznacza to również zerwanie z dotychczasowymi schematami stosowanymi w branży.

Kampania „Made to feel good” jest oparta na obszernej, wciąż pogłębianej wiedzy o potrzebach i oczekiwaniach konsumentów. Te aspekty odgrywają kluczową rolę w nowych reklamach. Kolejną nowością jest bezpośrednie zwrócenie się z komunikacją do kobiet, w oparciu o dokładne zrozumienie potrzeb różnych grup klientów Goodyeara.

Panie często mają decydujący głos przy podejmowaniu decyzji w gronie rodzinnym, a do takich należy np. wybór opon. Ich zakup jest często postrzegany jako inwestycja, dlatego chcemy mieć pewność, że nasze informacje docierają do kobiet w takim samym stopniu, jak do mężczyzn. Równocześnie nieustannie przywiązujemy dużą wagę do naszych priorytetów, czyli podnoszenia poziomu bezpieczeństwa oraz dbałości o środowisko naturalne” – dodał H. Despres.

Między producentem a konsumentem

Goodyear zwraca również dużą uwagę na formę kontaktów sprzedawców z konsumentami. Sprzedawcy opon są jedynym spersonalizowanym punktem kontaktu z marką. Mają bardzo duże znaczenie dla ostatecznej decyzji o zakupie – klienci zwracają się do sprzedawców o pomoc w wyborze właściwego ogumienia. W ramach nowej kampanii Goodyear będzie poszerzał zakres komunikacji z dilerami, aby lepiej poznać zarówno ich oczekiwania, jak i potrzeby konsumentów.

Kampania i zmiana pozycjonowania marki rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Wtedy pojawił się pierwszy plakat oraz spoty reklamowe w telewizji, przygotowane we współpracy z niemiecką agencją Leo Burnett. Wiosenno-letnia odsłona kampanii, która pojawia się w Polsce 25 marca br., również została przygotowana przez tę agencję.

Źródło: Goodyear

Dodatkowe informacje:

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 52 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia ok. 69 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764