logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google prezentuje trendy w wyszukiwarce na wakacje 2022

  PR 21.06.2022, przeczytano 698 razy
ilustracjastrzałka

Okres przed wakacjami to dla wielu ostatni moment na wybór miejsca na wakacyjny urlop. Jak podaje Google, liczba wyszukiwań noclegów wzrosła w maju aż o 40% w skali rok do roku.[1] Co więcej, w tym roku liczba wyszukiwanych haseł dotyczących lotów była znacznie wyższa niż nawet w latach przed pandemią. Chętniej niż rok temu wybieramy też podróże zagraniczne niż krajowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google-prezentuje-trendy-w-wyszukiwarce-na-wakacje-2022,396326,artykul.html

Zniesienie ograniczeń w podróżowaniu za granicę i chęć zaplanowania przez Polki i Polaków urlopu wywołały w ostatnim czasie prawdziwy boom na wyszukiwania związane z wakacyjnymi podróżami i turystyką. Wyszukiwania związane z podróżami w Google w maju 2022 przewyższyły poziom wyszukiwań z czasu przed pandemią, czyli z lipca 2019. Czy oznacza to powrót do podróży sprzed pandemii?

Noclegi i loty

W maju 2022, Polki i Polacy znacznie częściej szukali zarówno noclegów na wakacje (wzrost o 40% w maju w skali rok do roku), jak i lotów (wzrost o 20% w maju 2022 w skali rok do roku). Co więcej, o 45% wzrosła liczba wyszukiwań lotów (porównując maj 2022 do maja 2019, czyli do czasu jeszcze przed pandemią).

– Już rok temu widzieliśmy znaczącą zmianę trendu w preferencjach Polek i Polaków co do wyboru kierunków wakacyjnych w porównaniu do pierwszych, “pandemicznych” wakacji w 2020. Pojawiło się większe zainteresowanie podróżami lotniczymi oraz coraz chętniej planowane były podróże zagraniczne. Dziś z pewnością możemy potwierdzić hipotezę, że w pierwsze wakacje bez znaczących obostrzeń Polki i Polacy wrócą do przedpandemicznych przyzwyczajeń i będą przypominały bardziej 2019 rok niż poprzednie lata w trakcie pandemii. Mówi o tym na pewno wielkość wyszukiwań związanych z lotami, która w maju 2022 już przekroczyła rekordowy poziom z lipca 2019 – komentuje Jacek Bisiński, Travel Industry Manager w Google.

Energylandia znów numerem 1

Wakacyjne planowanie sprzyja też wyszukiwaniu i sprawdzaniu atrakcji turystycznych w różnych regionach. W maju tego roku hasła powiązane z atrakcjami turystycznymi były wyszukiwane przez Polki i Polaków o 20% częściej niż w roku ubiegłym. Wśród najpopularniejszych atrakcji turystycznych kolejny raz prym wiedzie Energylandia. Wśród topowych 10 lokalizacji znalazły się także: Zakopane, Park wodny Suntago, Szklarska Poręba, Kazimierz Dolny, Karpacz, Zoo we Wrocławiu, Kołobrzeg, Szczyrk i Bieszczady.

Włochy, Grecja i Hiszpania, czyli śródziemnomorskie wakacje

W maju 2022 roku 55% wyszukiwań związanych z podróżami w Polsce dotyczyło lokalizacji w naszym kraju, a kierunki zagraniczne stanowiły 45%. Liczby te praktycznie pokrywają się z danymi sprzed pandemii, czyli z 2019 roku: wtedy podróże krajowe stanowiły 56% wyszukiwań, a zagraniczne - 44%. Zarówno w 2020 roku, jak i 2021 obserwowaliśmy zmianę - wtedy lokalizacje w Polsce zdecydowanie dominowały nad tymi zagranicznymi i stanowiły ponad 60% wszystkich wyszukiwań lokalizacji wakacyjnych.  

– Wyszukiwania w Google wskazują, że zachowania podróżnicze Polek i Polaków w kontekście turystyki lokalnej w porównaniu do zagranicznej wróciły do poziomu sprzed pandemii – komentuje Jacek Bisiński. – Co więcej, hasło “tanie loty” cieszy się zainteresowaniem na niespotykanym dotąd poziomie: w maju 2022 jego popularność wzrosła o 138% w zestawieniu rok do roku.

Jakie kierunki zagraniczne cieszą się wśród Polaków największym zainteresowaniem w 2022 roku? W czołówce znalazły się kolejno: Włochy, Grecja, Hiszpania, Turcja oraz Chorwacja. Kraje takie jak Egipt, Malediwy czy Dominikana, które w czasie pandemii zyskały na popularności ze względu na brak obowiązujących obostrzeń dotyczących wjazdu, powróciły na miejsca sprzed pandemii: czyli kolejno na 13., 34. i 41. miejsca.

ilustracjastrzałka

Źródło: Google Polska

Dodatkowe informacje:

[1] Źródło przedstawionych danych: Wewnętrzne dane Google, styczeń 2019 - maj 2022, Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764