logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google przechodzi na first price auction

  PR 09.05.2019, przeczytano 816 razy
Autor - Jakub Szczęsny, CTO YieldRiser

W ostatnich tygodniach Google poinformował, że do końca roku przejdzie na model pierwszej ceny tzw. first price auction. Dlaczego jeden z największych globalnych dostawców SSP podjął decyzję o zmianie w tym momencie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google-przechodzi-na-first-price-auction,382353,artykul.html

Czym właściwie jest first price auction?

Przed wejściem w życie modelu pierwszej ceny obowiązywał model drugiej ceny tzw. second price auction. Wówczas ten, kto wygrał aukcję dokonywał zakupu za kwotę o jeden cent wyższą niż druga najwyższa oferta.

Dziś schemat ten został zastąpiony akcjami pierwszej ceny, w której zwycięzca aukcji płaci za daną odsłonę tyle, ile faktycznie zaoferował – czyli najwyższą cenę. Tym samym oferta, która znalazła się na drugim miejscu w żaden sposób nie wpływa na finalną kwotę.

Przejście Google

Większość dostawców platform DSP i SSP przeszło na akcje pierwszej ceny dużo wcześniej niż Google. Eksperci z branży zastanawiali się kiedy ten moment nastąpi. Było to niezwykle istotne z uwagi na fakt, że ekosystem reklamowy firmy Google posiada globalnie największy udział w rynku programmatic. Z informacji, którą podał Sam Cox – Group Product Manager Google, wynika że dotychczasowe połączenie modelu pierwszej i drugiej ceny było powodem wielu utrudnień w procesie zakupu powierzchni.

Reakcja branży

W oficjalnych informacjach Google poinformował, że przejście to potrwa kilka miesięcy, a eksperci dołożą wszelkich starań, aby było one bezproblemowe dla partnerów. Branża już od dawna czekała na ten ruch, jednak istnieje wiele teorii, które tłumaczą dlaczego stało się to właśnie teraz. Jedną z najczęstszych jest ta, że Google od lat zwleka z wprowadzeniem nowości do swojego modelu, obserwując tym samym proces ich adaptacji w innych firmach. Każdy, kto obserwuje ruchy tego globalnego giganta wie, że jego eksperci są ostrożni i początkowo do każdych zmian podchodzą sceptycznie. Kto wie, może właśnie to pozwoliło im na zbudowanie potęgi, która dziś jest najważniejszym graczem na rynku programmatic?

Jedno jest pewne, przez najbliższe miesiące będziemy świadkami przejścia na model pierwszej ceny, który warto wnikliwie obserwować.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salon „Rzeczpospolitej” promuje polskie wzornictwo w Karpaczu
Tegoroczne XXXIII Forum Ekonomiczne w Karpaczu, odbywające się w dniach 3-5 września 2024 roku, stało się miejscem wyjątkowej współpracy pomiędzy "Rzeczpospolitą" a Instytutem Wzornictwa Przemysłowego (IWP). W ramach tego prestiżowego wydarzenia, które gromadzi liderów biznesu, polityki i nauki z całego świata, stworzono unikalną przestrzeń. Jest to jedyna tego rodzaju...
Andrzej Rybiński z audycją w Radiu Pogoda
We września do zespołu redakcyjnego Radia Pogoda dołączył Andrzej Rybiński. Można go usłyszeć w codziennej audycji „Najpiękniejsze melodie Andrzeja Rybińskiego w Radiu Pogoda".
Anna Kiedrzynek w zespole podcastowym TOK FM
Anna Kiedrzynek dołączyła do zespołu podcastowego Radia TOK FM. Będzie tworzyć podcastowe cykle dokumentalne i reporterskie.
Jesienne ramówki stacji Grupy Eurozet
2 września w stacjach Grupy Eurozet wystartowały jesienne ramówki. Radio ZET, Radio TOK FM, Antyradio, Radio Pogoda, Rock Radio i Chillizet powróciły do sprawdzonych pozycji programowych dobrze znanych słuchaczom sprzed wakacji. Nie brakuje nowych elementów odświeżających pasma i akcji specjalnych. Najwięcej nowości usłyszymy na antenach...
Nowa odsłona Czerwonego Telefonu Radia ZET
2 września Radio ZET wróciło z komunikacją kultowego Czerwonego Telefonu, który zyskał nowe funkcje i możliwości. Dzięki nim każda osoba, chcąca przekazać stacji newsy i ciekawe informacje, będzie mogła to zrobić w prosty sposób i w dowolnej formie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764