logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google przechodzi na first price auction

  PR 09.05.2019, przeczytano 801 razy
Autor - Jakub Szczęsny, CTO YieldRiser

W ostatnich tygodniach Google poinformował, że do końca roku przejdzie na model pierwszej ceny tzw. first price auction. Dlaczego jeden z największych globalnych dostawców SSP podjął decyzję o zmianie w tym momencie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google-przechodzi-na-first-price-auction,382353,artykul.html

Czym właściwie jest first price auction?

Przed wejściem w życie modelu pierwszej ceny obowiązywał model drugiej ceny tzw. second price auction. Wówczas ten, kto wygrał aukcję dokonywał zakupu za kwotę o jeden cent wyższą niż druga najwyższa oferta.

Dziś schemat ten został zastąpiony akcjami pierwszej ceny, w której zwycięzca aukcji płaci za daną odsłonę tyle, ile faktycznie zaoferował – czyli najwyższą cenę. Tym samym oferta, która znalazła się na drugim miejscu w żaden sposób nie wpływa na finalną kwotę.

Przejście Google

Większość dostawców platform DSP i SSP przeszło na akcje pierwszej ceny dużo wcześniej niż Google. Eksperci z branży zastanawiali się kiedy ten moment nastąpi. Było to niezwykle istotne z uwagi na fakt, że ekosystem reklamowy firmy Google posiada globalnie największy udział w rynku programmatic. Z informacji, którą podał Sam Cox – Group Product Manager Google, wynika że dotychczasowe połączenie modelu pierwszej i drugiej ceny było powodem wielu utrudnień w procesie zakupu powierzchni.

Reakcja branży

W oficjalnych informacjach Google poinformował, że przejście to potrwa kilka miesięcy, a eksperci dołożą wszelkich starań, aby było one bezproblemowe dla partnerów. Branża już od dawna czekała na ten ruch, jednak istnieje wiele teorii, które tłumaczą dlaczego stało się to właśnie teraz. Jedną z najczęstszych jest ta, że Google od lat zwleka z wprowadzeniem nowości do swojego modelu, obserwując tym samym proces ich adaptacji w innych firmach. Każdy, kto obserwuje ruchy tego globalnego giganta wie, że jego eksperci są ostrożni i początkowo do każdych zmian podchodzą sceptycznie. Kto wie, może właśnie to pozwoliło im na zbudowanie potęgi, która dziś jest najważniejszym graczem na rynku programmatic?

Jedno jest pewne, przez najbliższe miesiące będziemy świadkami przejścia na model pierwszej ceny, który warto wnikliwie obserwować.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764