logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google przechodzi na first price auction

  PR 09.05.2019, przeczytano 521 razy
Autor - Jakub Szczęsny, CTO YieldRiser

W ostatnich tygodniach Google poinformował, że do końca roku przejdzie na model pierwszej ceny tzw. first price auction. Dlaczego jeden z największych globalnych dostawców SSP podjął decyzję o zmianie w tym momencie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google-przechodzi-na-first-price-auction,382353,artykul.html

Czym właściwie jest first price auction?

Przed wejściem w życie modelu pierwszej ceny obowiązywał model drugiej ceny tzw. second price auction. Wówczas ten, kto wygrał aukcję dokonywał zakupu za kwotę o jeden cent wyższą niż druga najwyższa oferta.

Dziś schemat ten został zastąpiony akcjami pierwszej ceny, w której zwycięzca aukcji płaci za daną odsłonę tyle, ile faktycznie zaoferował – czyli najwyższą cenę. Tym samym oferta, która znalazła się na drugim miejscu w żaden sposób nie wpływa na finalną kwotę.

Przejście Google

Większość dostawców platform DSP i SSP przeszło na akcje pierwszej ceny dużo wcześniej niż Google. Eksperci z branży zastanawiali się kiedy ten moment nastąpi. Było to niezwykle istotne z uwagi na fakt, że ekosystem reklamowy firmy Google posiada globalnie największy udział w rynku programmatic. Z informacji, którą podał Sam Cox – Group Product Manager Google, wynika że dotychczasowe połączenie modelu pierwszej i drugiej ceny było powodem wielu utrudnień w procesie zakupu powierzchni.

Reakcja branży

W oficjalnych informacjach Google poinformował, że przejście to potrwa kilka miesięcy, a eksperci dołożą wszelkich starań, aby było one bezproblemowe dla partnerów. Branża już od dawna czekała na ten ruch, jednak istnieje wiele teorii, które tłumaczą dlaczego stało się to właśnie teraz. Jedną z najczęstszych jest ta, że Google od lat zwleka z wprowadzeniem nowości do swojego modelu, obserwując tym samym proces ich adaptacji w innych firmach. Każdy, kto obserwuje ruchy tego globalnego giganta wie, że jego eksperci są ostrożni i początkowo do każdych zmian podchodzą sceptycznie. Kto wie, może właśnie to pozwoliło im na zbudowanie potęgi, która dziś jest najważniejszym graczem na rynku programmatic?

Jedno jest pewne, przez najbliższe miesiące będziemy świadkami przejścia na model pierwszej ceny, który warto wnikliwie obserwować.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Maciej Stuhr: „Wiadomości” to obecnie główny program hejterski w Polsce
Aktor za pomocą mediów społecznościowych często wypowiada się na temat aktualnych wydarzeń społecznych i politycznych w Polsce. Zdaniem Macieja Stuhra Telewizja Polska służy partii rządzącej głównie do celów propagandowych. Właśnie dlatego otwarcie ją krytykuje, nie ogląda jej i nie chce w żaden sposób być z nią kojarzony. Według niego dziennikarze związani ze stacjami...
Epidemia koronawirusa nie wpłynęła drastycznie na sprzedaż prasy – wynika z analiz prowadzonych przez Kolportera.
AWR „Wprost” rezygnuje z papieru
Zarząd PMPG Polskie Media S.A. podjął decyzję o zmianie modelu wydawniczego swojej spółki zależnej AWR „Wprost” wydawcy portalu wprost.pl i tygodnika „Wprost”.  Od kwietnia treści pod marką Wprost będą publikowane tylko w formie elektronicznej poprzez serwis wprost.pl i w postaci zmienionych e-wydań. Ostatnie wydanie wersji papierowej zaplanowane jest na 30 marca 2020...
Startuje Tarczyński Studio Live
Firma Tarczyński SA współtworzy innowacyjny na skalę Polski projekt skierowany do miłośników gamingu. Tarczyński Studio Live to profesjonalne studio prowadzące transmisje zawodów e-sportowych na żywo. Tylko w czasie premierowego weekendu streamy obejrzało już 120 000 osób.
BMW oraz CNN łączą siły i prezentują serię „The Art of Leadership”
W czasach niepewności inspirujący ludzie odgrywają jeszcze ważniejszą rolę w rozwoju społecznym. BMW Group i CNN International Commercial (CNNIC) połączyły siły, aby przedstawić historie i działalność jednych z najbardziej wybitnych twórców, artystów i liderów naszych czasów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764