logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Google zablokował ponad 790tys aplikacji

  PR 19.02.2020, przeczytano 352 razy

Zdaje się, że Google prowadzi walkę z wiatrakami. Android, czyli system mobilny giganta z Kalifornii jest najpopularniejszym oprogramowaniem na świecie. Na ten system powstają miliony aplikacji, a wśród nich znajdą się takie, które nie tylko są niebezpieczne dla urządzeń, ale przede wszystkim dla danych użytkowników. W 2019 roku Google zablokowało ponad 790 000 aplikacji naruszających zasady, które miały trafić na Play Store.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/google-zablokowal-ponad-790tys-aplikacji,385765,artykul.html

Sklep Play Store, dzięki któremu użytkownicy mogą instalować swoje ulubione aplikacje na urządzeniach z systemem Google Android jest jedyną drogą dla złośliwego oprogramowania. Mimo, że Google korzysta ze wszystkich środków ostrożności i uważnie przygląda się nowym aplikacjom, to jednak zdarzają się przypadki, gdzie zainfekowana aplikacja trafia do sklepu.

- Jednym z najskuteczniejszych sposobów ochrony użytkowników przed groźnymi aplikacjami jest oczywiście ich całkowita likwidacja ze Sklepu Play. - powiedział Andrew Ahn, menedżer ds. Bezpieczeństwa aplikacji na Google Play i systemu Android. - Nasze mechanizmy weryfikacji zablokowały ponad 790 000 aplikacji naruszających zasady, zanim mogły zostać one opublikowane w Sklepie Play.

Firma oznajmiła, że wdrożone w roku 2019 surowe zasady sprawiły, że twórcy aplikacji na system Android zostali zmuszeni do zaktualizowania swoich produktów. Niezastosowanie się do zasad owocowało zablokowaniem aplikacji. Ostatecznie programiści Google zablokowali dziesiątki tysięcy aplikacji ze Sklepu Play.

Złośliwe aplikacje wykryte przez Bitdefender

Codziennie do sklepu Google Play trafiają miliony zgłoszeń programów mobilnych. Z racji tak dużej liczby trafiają aplikacje, które mogą być złośliwie. Najczęstszym przypadkiem są „appki”, które nękają użytkownika nieszkodliwymi reklamami, jednak ta sama droga może być wykorzystana do dostarczenia złośliwego oprogramowania.

Bitdefender, czyli oprogramowanie dbające o bezpieczeństwo użytkowników zarówno na komputerach osobistych, jak i na urządzeniach mobilnych w ostatnim czasie wykryło aplikacje, które dostawały się do Sklepu Play omijając system weryfikacji Google. Aplikacje te podawały fałszywe informacje dotyczące treści, które rzekomo miały prezentować.

- Google Android to najpopularniejszy system na świecie. Na Androida codziennie trafiają miliony aplikacji. Nie sposób więc sprawdzić wszystkich i nie dopuścić do Sklepu Play tych złośliwych. Miejmy nadzieję, że Google zmieniając sposoby weryfikacji wyeliminuje to zjawisko. Bardzo ważnym aspektem jest stosowanie na smartfonach oprogramowania antywirusowego, które będzie dodatkową zaporą chroniącą nasze dane. –  informuje Mariusz Politowicz, ekspert Bitdefender.

Google zapowiedziało, że w 2020 roku będzie dążyło do szybszego wykrywania złośliwych aplikacji.

Źródło: Bitdefender

www.bitdefender.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dodatkowe kanały Eurosportu w Play na czas igrzysk w Paryżu
Warner Bros. Discovery w Polsce i Play ogłaszają współpracę, dzięki której abonenci platformy telewizyjnej Play zyskują dostęp do transmisji z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na ośmiu kanałach okazjonalnych Eurosportu. 
Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764