logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Guru marketingu o najciekawszych kampaniach w Polsce

  PR 22.05.2023, przeczytano 808 razy

Najciekawsze kampanie marketingowe i wyzwania współczesnego marketingu na polskim rynku zostały opisane w książce „Essentials of Modern Marketing – Poland Edition”, która właśnie trafia do księgarń. To pierwsza tego typu publikacja sygnowana przez guru marketingu prof. Philipa Kotlera. Wśród opisanych case’ów jest kampania #mniejplastiku banku Credit Agricole.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/guru-marketingu-o-najciekawszych-kampaniach-w-polsce,400046,artykul.html

Nieprzerwanie od ponad 60. lat. prof. Philip Kotler jest światową ikoną nowoczesnego marketingu. Każdy, kto zajmuje się biznesem, uczył się i doszkalał z podręczników Kotlera. Jego przełomowe dzieła ukształtowały myślenie marketingowe kilku pokoleń specjalistów i przedsiębiorców, a także wpłynęły na na- sze postrzeganie świata.

Teraz ten wybitny autorytet postanowił zaprezentować światu osiągnięcia polskiej branży marketingu. Już 16 maja 2023 r. ukaże się wyjątkowa publikacja: „Essentials of Modern Marketing – Poland Edition”, przygotowana przez wydawnictwo Kotler Impact. Sam Philip Kotler napisał wstęp do publikacji oraz uczestniczył w redakcji tekstu.

- Celem publikacji jest przybliżenie problematyki współczesnego marketingu i rozwoju biznesu z perspektywy polskiego rynku. Prezentujemy blisko 30 różnych kampanii i przedsięwzięć (ang. case study) firm i start-up’ów z sukcesem działających w Polsce. Poszczególne przypadki stanowią usystematyzowany opis sukcesu w biznesie, marketingu bądź przywództwie na polskim rynku – mówi Mariusz Soltanifar, prezes Kotler Impact Benelux & Poland.

Książka opisuje sukcesy marketingowe takich firm/organizacji jak: Apart, Clovin Group, Credit Agricole Bank Polska, Delivery Couple, EBFEC, Forbes, InPost, IDENTT, Inprogress Design Lab, JLL, Kamil Kucharczyk, Kolejkowo, Akademia Leona Koźmińskiego, KRUK, MediaMarktSaturn, MTM Industries, No Fluff Jobs, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, PayEye, Plente, Promet-Plast, QIAGEN Business Services, Semcore, Sobota Jachira, TIM, WOŚP oraz VetAPP. Publikacja została przygotowana we ścisłej współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego i Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu. Jej patronem medialnym jest Forbes Polska.

Opisana w książce kampania #mniejplastiku jest realizowana przez Credit Agricole od początku 2020 r. Inicjatywa zwraca uwagę na problem nadmiaru plastikowych odpadów w środowisku i uczy proekologicznych nawyków. Klienci i pracownicy banku wspólnie z lokalnymi mieszkańcami sprzątają nadmorskie plaże, górskie i leśne szlaki, a także brzegi rzek. Łącznie w ciągu trzech lat akcje przyciągnęły ponad 30 tys. osób w całej Polsce. Działaniom plenerowym towarzyszą spotkania w szkołach, edukacyjna wystawa zdjęć, podcast oraz hub contentowy www.mniejplastiku.pl.

Jak podkreśla Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu Credit Agricole, kampania ma przede wszystkim na celu ochronę środowiska przed zaśmieceniem, ale także wspiera działania biznesowe banku i promuje Konto dla Ciebie z pierwszą w Polsce kartą z ekotworzywa.

- Kampania #mniejplastiku jest udanym przykładem połączenia projektu biznesowego z edukacją i angażowaniem klientów w działania na rzecz czystości środowiska. Nasze akcje plenerze i komunikacja marketingowa Konta dla Ciebie są bardzo spójne i nawzajem się wspierają. Dzięki takiemu podejściu wolontariusze zebrali ponad 300 ton śmieci, a nasze konto z ekokartą jest najszybciej sprzedającym się produktem w historii banku. W ten sposób misyjność marki łączy się ze skutecznością biznesową i akwizycyjną oraz wzrostem świadomości marki – mówi Jędrzej Marciniak.

Publikacja „Essentials of Modern Marketing – Poland Edition” ma zasięg globalny. Wydana została w języku angielskim, ale w przyszłym roku ukaże się również jej polskie wydanie. Jak przekonują autorzy - książka jest doskonałym materiałem doszkalającym i podnoszącym wiedzę i umiejętności studentów biznesu w Polsce, szczególnie studiów MBA, studiów podyplomowych oraz innych kursów i warsztatów dla kadry zarządzającej.

Źródło: Credit Agricole Bank Polska S.A.

www.credit-agricole.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SEO Casebook: Agencja Sempai świętuje 18. urodziny
W dobie ciągłych zmian w algorytmach wyszukiwarek i rosnącej konkurencji w sieci, wielu sceptyków wieszczy zmierzch SEO. Nic bardziej mylnego! Agencja Sempai udowadnia, że SEO wciąż jest potężnym narzędziem, które może zapewnić firmom imponujący wzrost widoczności w sieci.
Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764