logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Hotel światłem malowany: porady ekspertów

  PR 25.02.2019, przeczytano 408 razy
ilustracjastrzałka

Hotele to miejsca, w których najbardziej liczy się dobre samopoczucie gości oraz oryginalne wzornictwo, który wyróżnia dane miejsce i nadaje mu unikatowego charakteru. Niektóre z nich to prawdziwe architektoniczne perełki, nie tylko dzięki designowi, ale również, dzięki odpowiednio zaprojektowanemu oświetleniu. Przyjrzyjmy się, co na ten temat uważają eksperci.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/hotel-swiatlem-malowany%3A-porady-ekspertow,381388,artykul.html

Na przestrzeni ostatnich kilku lat, hotele przeszły znaczącą rewolucję. Z szablonowo projektowanych i przewidywalnych, stały się miejscami, które niejednokrotnie zaskakują kreatywnym podejściem do architektury, wypełnionymi najlepszym designem. Coraz ważniejszą rolę odgrywa tu również oświetlenie - które łączy nowe technologie z atrakcyjnymi wizualnie formami. Dlaczego ten zaniedbywany często element jest tak istotny?

Świadome projektowanie

-Hotel to miejsce, w którym jak nigdzie indziej liczy się atmosfera. Tworzą ją nie tylko wykwalifikowani pracownicy, ale także… wystrój wnętrz. Tu kluczową rolę odgrywa oświetlenie, które może stać się dużym atutem, ale także - zaszkodzić, jeśli będzie nieumiejętnie zaprojektowane. Warto więc sięgnąć po poradę projektantów oświetlenia, którzy stworzą koncepcję zgodną z Human Centric Lighting - oświetlenia przyjaznego ludziom. W ten sposób zyskamy pewność, że każdy gość będzie czuł się dobrze - tłumaczy Filip Gniado, brand manager firmy Bright Lights.

Liczy się pierwsze wrażenie

-Przekraczając próg hotelu, Gość powinien poczuć się wyjątkowo - to miejsce, które ma wzbudzać zainteresowanie, ciekawość, a jednocześnie przestrzeń, w której po prostu jest nam dobrze. Dlatego staram się, aby nasze projekty były dopracowane w najdrobniejszym detalu, także, jeśli chodzi o oświetlenie. Odpowiednio dostosowane do danej przestrzeni może zdziałać cuda - we wnętrzach pomaga stworzyć wyjątkowy klimat, a na zewnątrz - zaakcentować budynek. Warto więc inwestować w wyposażenie od sprawdzonych producentów bądź wykonać je na zamówienie. To element, który często decyduje o naszym pierwszym wrażeniu - a przecież możemy je zrobić tylko raz - wyjaśnia architekt Magdalena Federowicz-Boule, Prezes Zarządu Tremend.

Aby gość został na dłużej…

-Światło odgrywa w projektach hoteli niezwykle istotną rolę, bo wydobywa z przestrzeni to, co najlepsze. Podnosi też prestiż, buduje nastrój i dodaje uroku nawet prostym, minimalistycznym wnętrzom. Nieprawidłowo dobrane oświetlenie może być męczące i sprawiać, że goście będą chcieli jak najszybciej opuścić hotel. Natomiast przyjemne, klimatyczne światło sprawi, że z chęcią zatrzymają się w nim na dłużej, ciesząc się wyjątkową atmosferą – mówi architekt Agata Frątczak z Pracowni projektowania wnętrz Madama.

Nastrój przede wszystkim

-Obiekt hotelowy jest szczególnym projektem. Oczywiście główną rolę budowania atmosfery w hotelu nadal odgrywa personel, ale bardzo ważny staje się też design wnętrz, w tym odpowiednie oświetlenie.  I tak w sieci Qubus Hotel staraliśmy się zawsze dopasować oświetlenie do danego miejsca w hotelu. W holu najczęściej używamy ciepłego, ale jasnego światła. Przytłumionego blasku używamy z kolei w strefach saun. W recepcji i łazienkach hotelowych stawiamy na przyjazne światło imitujące promienie słoneczne. Nadaje ono przestrzeni przyjemny wygląd i uwypukla poczucie nieskazitelnej czystości. Oświetlenie jest także bardzo istotne w restauracji. To tu odpowiedni nastrój sprzyja konwersacji i sprawia, że spożywanie posiłku odbywa się w miłej atmosferze. Bardzo ważnym aspektem oświetlenia w hotelu jest też oszczędność. W Qubus Hotel już od wielu lat używamy energooszczędnych lamp typu LED. Stosujemy też system czujników ruchu, aby ograniczyć oświetlanie pustych przestrzeni - wyjaśnia Karolina Celińska, Kierownik Działu Marketingu Qubus Hotel Management.

Źródło: OKK!

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764