logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Instagram – ostatnie zmiany i prognozy

  PR 28.04.2016, przeczytano 987 razy
ilustracjastrzałka

Instagram bardzo szybko zyskuje na popularności, co potwierdza ciągle wzrastająca liczba jego użytkowników. Jednocześnie coraz wyraźniej rysuje się potencjał sprzedażowy tej platformy, która od pewnego czasu zaskakuje także ilością zmian. Jaka przyszłość czeka Instagram i co wynika z wprowadzonych niedawno funkcjonalności?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/instagram-%E2%80%93-ostatnie-zmiany-i-prognozy,28360,artykul.html

Ewolucja platformy

Instagram jest coraz istotniejszą platformą społecznościową. Wynika to chociażby ze stale rosnącej liczby użytkowników, których w samej Polsce jest już ok. 2,3 mln.

Niewątpliwie zauważalna jest ciągła ewolucja platformy. Dla mnie takim przełomowym momentem, (chociaż może nie tak istotnym z punktu widzenia rozwoju całej aplikacji) było wprowadzenie prostokątnych formatów zdjęć. To takie symboliczne przejście z aplikacji przeznaczonej do udostępniania swoich artystycznych zdjęć w formacie charakterystycznym dla aparatów Pentax, do serwisu społecznościowego umożliwiającego dzielenie się codziennością – ocenia Robert Borowski, Junior Performance Analyst Catvertiser.

Stop chronologii

Powyższą tezę potwierdza również zmiana algorytmu prezentowania treści, które będą teraz dopasowywane na podstawie popularności i powiązania autora zdjęcia z użytkownikiem (nie jak do tej pory – na podstawie chronologii publikacji). Instagram zdecydował się na tę zmianę na podstawie przeprowadzonych badań. Okazało się bowiem, że chronologiczne ułożenie postów uniemożliwia dotarcie do zdjęć z największą ilością polubieni oraz tych, które zostały opublikowane przez najbliższych znajomych.

Za zmianą przemawia na pewno fakt, że teraz ciężko będzie użytkownikom przeoczyć wartościową treść. Przeciwnicy zmian twierdzą zaś, że Instagram nie będzie już pełnił funkcji real-time, stąd też każdy będzie walczył o „lajki”. Jest to także utrudnienie dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę
 
Uniwersalną i zawsze skuteczną opcją jest tworzenie angażujących i oryginalnych treści i wydaje mi się, że to właśnie do tego powinna nas ta zmiana skłonić – radzi Anna Luberska, Social Media Manager Mint Media.

Dłuższe filmy

Ostatnią zmianą, jaką zaprezentował Instagram jest wydłużenie filmów – z 15 do 60 sekund. Do tej pory taka możliwość była dostępna wyłącznie podczas płatnych kampanii. Mimo postępującej komercjalizacji, Instagram to serwis przede wszystkim wizualny, a dłuższe filmiki to w końcu jeszcze więcej do zobaczenia i pokazania. 

Minutowe video zatrzyma nas na Instagramie na dłużej, dlatego liczę na to, że przede wszystkim marki wykorzystają tę funkcjonalność, aby jak najlepiej pokazać swoje kreatywne oblicze. Ten zabieg sprawia, że użytkownicy nie postawią Instagrama i Snapchata w jednym rzędzie
– ocenia Anna Luberska.

Co dalej?

Wybiórcze prezentowanie treści to również kolejny krok w stronę zachęcenia marek do korzystania z płatnych formatów reklamowych na Instagramie. Ciągle stosunkowo nowa forma promocji spotyka się z coraz większym zainteresowaniem, dzięki wysokiemu współczynnikowi zaangażowania użytkowników względem treści i intuicyjnej formule tworzenia kampanii z poziomu Facebook Ads.

Twórcy aplikacji z pewnością będą chcieli także zachęcić użytkowników i marki do częstszego korzystania z formatu video. Temu mają służyć dodatkowe narzędzia do tworzenia tego typu contentu jak np. Boomerang – komentuje Borowski.

Instagram coraz bardziej upodabnia się do swojego właściciela – Facebooka, to zupełnie naturalna kolej rzeczy. Łatwe przelogowanie się między kontami, reklamy, licznik wyświetleń wideo, to wszystko służy marketerom i temu, aby na Instagramie zarabiać.

Promocja postów? To pewnie tylko kwestia czasu. Należy zaznaczyć, że nie traci on przy tym swojej natury serwisu wizualnego i zamiast wchodzić w buty Facebooka będzie stanowić jego dopełnienie
- dodaje Luberska.

Jak zatem będzie? Czym znów zaskoczy nas Instagram? Czy rzeczywiście jego celem jest upodobnienie się do Facebooka? Czas pokaże.

Źródło: Mint Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764