20 maja marka Canpol babies rozpoczęła kampanię o społecznym charakterze „Mama na medal”. Jej celem jest pokazanie, że opieka nad małym dzieckiem jest pełnoetatowym, wymagającym zajęciem. Za realizację kampanii odpowiada Brandblooming i White Paper Agency.
- Młode mamy nie czują się doceniane przez swoich partnerów i bliskich. Urlop macierzyński - zdaniem wielu mężczyzn - to chwila odpoczynku od pracy, a zajmowanie się dzieckiem to naturalny obowiązek kobiety, który nie zasługuje na uznanie. To dlatego zdecydowaliśmy się na realizację tej kampanii – tłumaczy Daria Łamejko-Biedrzycka z agencji Brandblooming, odpowiedzialnej za strategię kampanii.
W kampanii „Mama na medal” młode mamy przedstawiane są jako silne kobiety, mistrzynie multizadaniowości. Kreacja sesji i całej kampanii „Mama na medal” nawiązuje do prac „We can do it” J. Howarda Millera i Roy’a Lichtensteina - mamy są stylizowane na pop-artowe superbohaterki, a grafiki kampanii są utrzymane w konwencji komiksowej.
Realizacja kampanii
Działania w ramach kampanii prowadzone są od 20 maja do końca roku na stronie www.mamanamedal.com, w social mediach (Facebook, Youtube), w dedykowanej sekcji serwisu parenting.pl (http://mamanamedal.wp.pl/index.html), na znanych blogach parentingowych oraz w prasie parentingowej (Dziecko, M jak Mama, Claudia Mama, Dobra Mama). Obejmują także kampanię odsłonową skierowaną do rodziców niemowląt oraz reklamę POS. Za zakup mediów odpowiada White Paper Agency.
Kampania trafia w czuły punkt, jakim jest poczucie dowartościowania u młodych matek. Grafika opublikowana na fanpage’u Canpol babies obrazująca główny problem poruszany w ramach kampanii stała się wirusowym memem, który w niespełna 3 dni dotarł organicznie do ponad 4 000 000 użytkowników Facebooka: https://www.facebook.com/Canpolbabies/photos/a.105409352930412.7613.103730396431641/692474094223932/?type=3&theater
- Około 11 milionów millenialsów w Polsce, z których wielu już jest albo wkrótce będzie młodymi rodzicami to łakomy kąsek dla firm związanych z branżą parentingową. Rodzice z młodego pokolenia to świadomi konsumenci, sceptyczni wobec reklam. Cenią marki, które ich rozumieją. Kampania Canpol babies odpowiada na ich potrzeby – podkreśla Jarosław Sosiński z White Paper Agency.
Źródło: White Paper Agency