TikTok cieszy się ogromną sympatią swoich użytkowników – aż 82,2% z nich deklaruje, że lubi tę platformę – w tym blisko 33% bardzo. Co stoi za tak dobrym wynikiem? Czy TikTok potrafi wpłynąć nasz nastrój? Czego szukają na platformie poszczególne grupy użytkowników i które marki radzą sobie najlepiej w tym środowisku? Odpowiedzi na te pytania dostarcza najnowszy raport agencji GetHero, stworzony wspólnie z Uniwersytetem SWPS.
Raport „Kim są polscy użytkownicy TikToka” to czwarta odsłona corocznego projektu badawczego GetHero. Tegoroczna edycja odzwierciedla pozycję, jaką TikTok zajął w ciągu ostatnich 12 miesięcy – przewiduje się bowiem, że będzie to najszybciej rosnąca platforma w 2022 roku. Na rekordową popularność aplikacji składają się nie tylko spektakularne statystyki pobrań, ale przede wszystkim nieustanne i zauważalne zmiany, które następują w społeczności platformy.
- Poprzednia edycja raportu pokazała nam, że TikTok stał się medium ponadpokoleniowym i zdołał zgromadzić wokół siebie wyjątkową społeczność, określoną przez nas mianem Generacji T. W tym roku chcieliśmy przyjrzeć się bliżej jej przedstawicielom – dlatego rozbudowaliśmy klasyczne badanie ankietowe także o panel wywiadów pogłębionych z użytkownikami TikToka. Te rozmowy przyniosły nam dziesiątki cennych insightów i pozwoliły jeszcze lepiej zrozumieć perspektywę użytkowników. Efektem jest blisko 100 stron wartościowej wiedzy – mówi Magdalena Wysocka, liderka projektu badawczego w GetHero.
Wyniki badań zostały też wzbogacone o komentarze polskich marketerów i twórców reprezentujących różne obszary tematyczne – m.in. #Beauty, #SexEd, #Prawo czy #Psychologia.
- Pełny raport można pobrać bezpłatnie TUTAJ.
Źródło: GetHero