logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

„Klub Pancernika” - kampania dla Instytutu Transportu Samochodowego

  PR 10.07.2006, przeczytano 1795 razy
ilustracjastrzałka
Projekt plakatu Fabryka Komunikacji Społecznej

Fabryka Komunikacji Społecznej rozpoczęła kolejną odsłonę kampanii „Klub Pancernika”. Kampania realizowana jest dla Instytutu Transportu Samochodowego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/klub-pancernika---kampania-dla-instytutu-transportu-samochodowego,4186,artykul.html

W związku z ogromnym sukcesem zeszłorocznej kampanii tegoroczna strategia polega na wzmocnieniu działań oraz dyskretnych zmian w samym przekazie. Decyzja o wzmocnieniu działań medialnych i jedynie niewielkich modyfikacjach wypływa z dobrej reklamowej zasady „jak coś działa to należy to powtórzyć ze wzmożoną siłą”.

Zeszłoroczna kampania idealnie dotarła do dzieci, dlatego w tym roku Fabryka Komunikacji Społecznej postawiła na poszerzenie przekazu o dodatkowe hasło, które ma trafić również do rodziców: „Pancernik przypomina - rodzic zapina”. Przekaz kampanii jest wynikiem współpracy Fabryki Komunikacji Społecznej i Agencji PZL. Patronami medialnymi tegorocznej odsłony są: TVP 2, UPC Polska, Telewizja Mini Mini, Radio Zet, miesięcznik „Dziecko”, Gazeta Wyborcza, Wysokie Obroty, portal internetowy „gazeta.pl”, portal internetowy Babyboom.pl, AMS oraz sieć kin Multikino.

Celem kampanii jest edukowanie dzieci w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale również zmiana zachowań dorosłych dotyczących prawidłowego przewożenia dzieci w samochodzie. Bohater kampanii – Pancernik Gustaw został bardzo dobrze przyjęty przez dzieci na co wskazały badania przeprowadzone po kampanii „Klub Pancernika Klika w Fotelikach – 2005”. Dzięki niemu dzieci wyrabiają w sobie prawidłowe nawyki, dorośli natomiast nie pozostają obojętni na „bezpieczną” fascynację najmłodszych.

Piosenka kampanii na melodię „Czterech pancernych” pojawiała się w spotach radiowych oraz telewizyjnych i stała się intrygującym łącznikiem pomiędzy rodzicami i dziećmi.

W tym roku kampania rozpoczyna się wraz z wakacjami i koncentruje na dwóch pierwszych tygodniach lipca oraz dwóch ostatnich tygodniach sierpnia, czyli w czasie wyjazdów oraz powrotów wakacyjnych, wskazując jednocześnie, iż przewożenie dzieci w urządzeniach zabezpieczających jest konieczne podczas każdej, nawet najkrótszej, podróży samochodem.

Kampanii będą towarzyszyły konkursy dla dzieci i rodziców, które publikowane będą w trakcie trwania kampanii na specjalnie uaktualnionej i uatrakcyjnionej stronie internetowej www.klubpancernika.pl. Na stronie dzieci będą mogły znaleźć wiele gier i elementów interaktywnych, które pozwolą im zaprzyjaźnić się z Pancernikiem i zdobyć wiedzę na temat bezpiecznych zachowań na drodze, dorośli natomiast będą mogli zapoznać się z kompleksowymi informacjami na temat urządzeń zabezpieczających.

Do kampanii została również włączona Policja, która w będzie prowadzić wzmożone patrole i sprawdzać czy, najmłodsi użytkownicy dróg są odpowiednio zabezpieczeni w czasie podróży. Dzieciom prawidłowo podróżującym w samochodach, podarują maskotkę - małego Pancernika Gustawa, bohatera kampanii, występującego w animowanej reklamie telewizyjnej, na billboardach i plakatach, bohatera gier edukacyjnych oraz spotów radiowych. Zabawka przypięta do pasów bezpieczeństwa ma zachęcić rodziców i ich pociechy do stosowania fotelików i podwyższeń podczas każdej podróży autem.

Kampania społeczna zrealizowana w 2005 roku, pod hasłem „Klub Pancernika Klika w Fotelikach”, zaistniała w świadomości grupy docelowej, czyli dzieci w wieku 4 – 12 lat. Przekaz dotarł do 42%* przedstawicieli tej grupy. Spośród dzieci, które widziały kampanię ogromnej większości kampania się podoba (86%*). Kampania dotarła również do jednej trzeciej rodziców mających dzieci w wieku 4 – 12 lat i podobnie została przez nich bardzo dobrze oceniona (72%* oceniło ją jako dobrą i bardzo dobrą). Ponadto trzy czwarte rodziców oceniło przekaz kampanii jako wiarygodny i przekonujący, zrozumiały oraz dostarczający potrzebnych informacji. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż kampania przekonała co drugiego rodzica do zapinania dzieci w urządzenia zabezpieczające podczas podróży samochodem typu fotelik lub podwyższenie. Sama maskotka kampanii zyskała sympatię dzieci – prawie wszystkie dzieci deklarują, że pancernik bardzo się im podoba. (*Badania zostały przeprowadzone przez TNS/OBOP na zlecenie Instytutu Transportu Samochodowego).

W dniu 23 czerwca 2006 r. projekt tegorocznej kampanii „Klub Pancernika” został zaprezentowany na forum europejskim w Brukseli. Uczestnicy - przedstawiciele europejskich instytucji zajmujących się bezpieczeństwem drogowym wyrazili chęć włączenia do swoich działań wymyślonego przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na potrzeby kampanii - „Klubu Pancernika”.

W 2006 r. kampania „Klub Pancernika Klika w Fotelikach” zostanie zrealizowana równolegle aż w 15 krajach Unii Europejskiej, w tym: Holandii, Belgii, Hiszpanii, Czechach, Słowenii, Portugalii, Finlandii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Finlandii, Luksemburgu, Łotwie, Francji oraz Polsce. Stanowi ona część programu badawczego Unii Europejskiej EUCHIRES: „European public awareness campaign on the use of seat belts and child restraint systems”, który ma stworzyć podstawy do organizowania wspólnych kampanii na rzecz bezpieczeństwa na drogach, jednocześnie we wszystkich krajach członkowskich.

Źródło: Fabryka Komunikacji Społecznej

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Platige Image pozyskało 6 mln zł na projekty gamingowe
Platige Image zakończyło prywatną emisję akcji, w ramach której pięciu inwestorów instytucjonalnych nabyło 240 tys. akcji, stanowiących 7% w podwyższonym kapitale, podała spółka. Pozyskany kapitał w wysokości 6 mln zł będzie w całości przeznaczony na realizację pierwszych projektów gamingowych, w związku z nową strategią Spółki na lata 2021-2025.
Obiektyw Voigtlander Ultron I i II 28 mm f/2,0 do Leica M
Niezmiernie miło jest nam zaprezentować nową wersję obiektywu Voigtlander Ultron 28 mm f/2,0 z mocowaniem Leica M.
Mary Kay uruchamia Suite 13TM:
Globalna marka kosmetyczna Mary Kay Inc. i działające w jej ramach Global Design Studio przedstawiają Suite 13TM, innowacyjne wirtualne doświadczenie kosmetyczne, które wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do stworzenia wersji cyfrowej pierwszego wirtualnego showroomu Mary Kay. Zaprojektowany przy użyciu najnowszej technologii wirtualnej rzeczywistości nowy Suite 13TM oferuje...
SPi Global zmienia markę na Straive
SPi Global zaprezentował swój nowy awatar pod nazwą Straive (wymawiany tak samo jak słowo „strive” - „strajw” [dążyć]). Po licznych zmianach, jakie zaszły w ostatnich latach, w tym dużych przejęciach, otwarciu nowych strumieni przychodów czy dalszej konsolidacji kluczowych działów przedsiębiorstwa, nowa marka na nowo definiuje propozycję...
Kampania #Szczepimysię dedykowana rocznikom 1962-1973
Od 12 kwietnia trwa kampania informacyjna #SzczepimySię skierowana do osób w wieku 48-59 lat. Wszyscy urodzeni w latach 1962-1973, którzy są zainteresowani szczepieniem przeciw COVID-19, mają możliwość zarejestrować się na konkretny termin. Ambasadorem kampanii jest znany i lubiany aktor Cezary Pazura.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764