logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kodeks Etyki Reklamy: nowe wytyczne dot. reklam branży kosmetycznej

  PR 01.07.2020, przeczytano 253 razy

23 czerwca 2020 roku w trakcie Walnego Zebrania Członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, członkowie organizacji przyjęli uchwałę o wpisaniu jako załącznika do Kodeksu Etyki Reklamy  „Dokumentu technicznego dotyczącego oświadczeń o produktach kosmetycznych”. Tego typu działanie jest deklaracją odpowiedzialności branży kosmetycznej, która w sposób zdyscyplinowany stosuje praktykę rzetelnej komunikacji w zakresie reklamy, udowadniając tym samym, że obszar oświadczeń o produkcie jest źródłem wiarygodnych i zrozumiałych informacji umożliwiających konsumentom podejmowanie świadomych wyborów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kodeks-etyki-reklamy%3A-nowe-wytyczne-dot.-reklam-branzy-kosmetycznej,387626,artykul.html

Dokument techniczny stanowi zbiór najlepszych praktyk i dostarcza wytycznych do stosowania podczas indywidualnej oceny zgodności oświadczenia o produkcie z kryteriami wynikającymi z rozporządzenia 655/2013.  Przykładami oświadczeń o jakich mowa w dokumencie są m.in. „nie zawiera”, „hipoalergiczny”, „testowany  klinicznie”, „testowany  dermatologicznie”, „dobrze tolerowany”, „zbadany pod nadzorem lekarza”.

Dokument ten stanowi niewiążące prawnie wskazówki do praktycznego stosowania kryteriów dla deklaracji marketingowych. Zawarte w nim treści wskazują, jak należy rozumieć i interpretować kryteria m.in. takie jak uczciwość, prawdziwość udzielanych informacji, czy świadomość podejmowanych decyzji w komunikacji marketingowej produktów kosmetycznych. Z punktu widzenia etyki oraz rzetelności informacji przekazów reklamowych dotyczących produktów kosmetycznych, a także zrozumienia  oświadczenia przez  konsumentów będzie przydatnym narzędziem dla wiarygodnej oceny komunikacji marketingowej i reklamy produktów kosmetycznych. Ponadto zbiór dobrych praktyk w tym dokumencie zawiera użyteczne wskazówki, jak stosować oświadczenia, aby były one odpowiednio wyjaśnione, poparte dowodami i zrozumiałe dla konsumenta. Stosowanie zapisów tego dokumentu umożliwia właściwe tworzenie deklaracji marketingowych oraz ich ocenę w odniesieniu do ogólnej prezentacji produktu kosmetycznego. Dokument ten będzie też stanowić praktyczne narzędzie dla arbitrów Komisji Etyki Reklamy, oceniających przekazy reklamowe z branży kosmetycznej.

- Dla Rady Reklamy stojącej na straży wysokich standardów etycznych przekazów marketingowych, włączenie dokumentu technicznego jako załącznika do Kodeksu Etyki Reklamy znacząco podnosi jego rangę, wzmacnia i rozszerza samoregulację w obszarze branży produktów kosmetycznych - ocenia Agnieszka Kępińska – Sadowska,  prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

W najbliższym czasie rozpoczną się szkolenia arbitrów Komisji Etyki Reklamy w zakresie praktycznego stosowania zapisów nowego załącznika do Kodeksu Etyki Reklamy.

Źródło: Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy

www.radareklamy.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

"Dokument ten stanowi niewiążące prawnie wskazówki"

To jedno zdanie dramatycznie boleśnie uzasadnia bezsens istnienia tego kodeksu etyki.

avatar użytkownika
,

Dlaczego?  

,

Jeśli coś jest niewiążące, to...  

avatar użytkownika
,

... to jest z tym czymś tak samo jak z dobrymi obyczajami i dobrym wychowaniem...?  

Najnowsze w tym dziale

Nowy travel vlog marki Žatecky - „Dobre Noviny z Czech”
Marka Žatecký zaprasza w podróż do Czech wraz z dwoma znanymi standuperami Michałem Kempą i Piotrem Szumowskim. W ramach nowego travel vloga standuperzy pokażą Czechy od dość nietypowej strony. Emisja „Dobrych Novin z Czech” ruszyła 6 sierpnia br.
W czasie kryzysu wzrosła rola komunikacji
W czasie kryzysu komunikacja i PR okazały się dla firm bezcenne, dlatego ich rola będzie rosła. Mimo to pandemia SARS-CoV-2 odbiła się na branży. Co trzecią agencję dotknęły obniżki wynagrodzeń, a zwolnienia – 39 proc. Najdotkliwiej ucierpiały małe podmioty – prawie co piąta mała agencja zanotowała aż 50-proc. spadek przychodów. Jednak mimo przejściowych...
„30 dni dookoła smaku” – kabanosy „Nasze Polskie” ruszają nad Bałtyk
Dwanaście nadmorskich kurortów odwiedzą w najbliższych tygodniach uczestnicy akcji samplingowej organizowanej przez Zakłady Mięsne „Silesia”. Rozdadzą oni 50 tysięcy próbek kabanosów Duda Specialite „Nasze Polskie” o smaku wieprzowym i drobiowym. Celem akcji jest przedstawienie konsumentom produktu i jego zalet oraz budowa pozytywnego...
Idea Productions Poland z kolejną realizacją dla branży finansowej
Nie ma wątpliwości, iż obecnie na znaczeniu zyskują narzędzia online. Innowacje w tym zakresie wdrażane są coraz chętniej w wielu branżach, zapewniając tym samym nie tylko ciągłość funkcjonowania, lecz również i rozwoju w świecie biznesu. Jest to szczególnie przydatne w tych organizacjach rynkowych, których działalność statutowa wymaga cyklicznych...
Samochodem przez Auto Skyway Festival
Świetlny pokaz motocross, szpaler fontann i projekcja na gigantycznych głowach, astronomiczny mapping na balonie czy kilkudziesięciometrowa instalacja z ekranów LED – te i wiele innych instalacji z zakresu sztuki światła czekają na zmotoryzowanych widzów „Auto Skyway Festival. Lotnisko. Toruń. Województwo Kujawsko-Pomorskie.”. Festiwal odbędzie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764