logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kodeks Etyki Reklamy: nowe wytyczne dot. reklam branży kosmetycznej

  PR 01.07.2020, przeczytano 620 razy

23 czerwca 2020 roku w trakcie Walnego Zebrania Członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, członkowie organizacji przyjęli uchwałę o wpisaniu jako załącznika do Kodeksu Etyki Reklamy  „Dokumentu technicznego dotyczącego oświadczeń o produktach kosmetycznych”. Tego typu działanie jest deklaracją odpowiedzialności branży kosmetycznej, która w sposób zdyscyplinowany stosuje praktykę rzetelnej komunikacji w zakresie reklamy, udowadniając tym samym, że obszar oświadczeń o produkcie jest źródłem wiarygodnych i zrozumiałych informacji umożliwiających konsumentom podejmowanie świadomych wyborów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kodeks-etyki-reklamy%3A-nowe-wytyczne-dot.-reklam-branzy-kosmetycznej,387626,artykul.html

Dokument techniczny stanowi zbiór najlepszych praktyk i dostarcza wytycznych do stosowania podczas indywidualnej oceny zgodności oświadczenia o produkcie z kryteriami wynikającymi z rozporządzenia 655/2013.  Przykładami oświadczeń o jakich mowa w dokumencie są m.in. „nie zawiera”, „hipoalergiczny”, „testowany  klinicznie”, „testowany  dermatologicznie”, „dobrze tolerowany”, „zbadany pod nadzorem lekarza”.

Dokument ten stanowi niewiążące prawnie wskazówki do praktycznego stosowania kryteriów dla deklaracji marketingowych. Zawarte w nim treści wskazują, jak należy rozumieć i interpretować kryteria m.in. takie jak uczciwość, prawdziwość udzielanych informacji, czy świadomość podejmowanych decyzji w komunikacji marketingowej produktów kosmetycznych. Z punktu widzenia etyki oraz rzetelności informacji przekazów reklamowych dotyczących produktów kosmetycznych, a także zrozumienia  oświadczenia przez  konsumentów będzie przydatnym narzędziem dla wiarygodnej oceny komunikacji marketingowej i reklamy produktów kosmetycznych. Ponadto zbiór dobrych praktyk w tym dokumencie zawiera użyteczne wskazówki, jak stosować oświadczenia, aby były one odpowiednio wyjaśnione, poparte dowodami i zrozumiałe dla konsumenta. Stosowanie zapisów tego dokumentu umożliwia właściwe tworzenie deklaracji marketingowych oraz ich ocenę w odniesieniu do ogólnej prezentacji produktu kosmetycznego. Dokument ten będzie też stanowić praktyczne narzędzie dla arbitrów Komisji Etyki Reklamy, oceniających przekazy reklamowe z branży kosmetycznej.

- Dla Rady Reklamy stojącej na straży wysokich standardów etycznych przekazów marketingowych, włączenie dokumentu technicznego jako załącznika do Kodeksu Etyki Reklamy znacząco podnosi jego rangę, wzmacnia i rozszerza samoregulację w obszarze branży produktów kosmetycznych - ocenia Agnieszka Kępińska – Sadowska,  prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy

W najbliższym czasie rozpoczną się szkolenia arbitrów Komisji Etyki Reklamy w zakresie praktycznego stosowania zapisów nowego załącznika do Kodeksu Etyki Reklamy.

Źródło: Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy

www.radareklamy.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

"Dokument ten stanowi niewiążące prawnie wskazówki"

To jedno zdanie dramatycznie boleśnie uzasadnia bezsens istnienia tego kodeksu etyki.

avatar użytkownika
,

Dlaczego?  

,

Jeśli coś jest niewiążące, to...  

avatar użytkownika
,

... to jest z tym czymś tak samo jak z dobrymi obyczajami i dobrym wychowaniem...?  

Najnowsze w tym dziale

Żywiec Zdrój w kampanii wizerunkowej o osiągnięciu neutralności plastikowej
Trwa kampania "Z natury dla natury" Żywiec Zdrój (Danone). Marka kolejny raz podejmuje temat neutralności plastikowej. Kampania jest prowadzona z wykorzystaniem telewizji, digitalu, OOH oraz we współpracy z influencerami. VMLY&R odpowiada za koncept, kreację oraz działania w Internecie.
Agencja Space Cat Industries powstała, by pomagać markom w komunikacji z Pokoleniem Z. Misją firmy jest ciągła eksploracja nowych trendów i poszukiwanie wartości w nieustannie zmieniającym się digitalowym uniwersum. Space Cat Industries specjalizuje się w TikTok marketingu, współpracy z influencerami, produkcji audio i short video oraz TikTok Adsach.
Podsumowanie kampanii „Moc Polskich Warzyw” w 2022 roku
Biuro prasowe kampanii „Moc Polskich Warzyw” opublikowało podsumowanie ubiegłego roku. Rezultaty znacznie przewyższyły oczekiwania. Prowadzony od kilku lat projekt ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia i zrównoważonej diety opartej na polskich warzywach sezonowych.

Warka wprowadza na rynek produkt wykraczający poza segment piw bezalkoholowych. Nowe piwo to rewolucyjny mix orzeźwiającej Warki 0.0%, lemoniady, naturalnej kofeiny i ekstraktu z żeń-szenia. W sprzedaży pojawią się dwa nowe smaki: Mango i Cytrusy oraz Ananas i Marakuja. Pierwszy z nich właśnie trafił do sieci Biedronka, a pod koniec lutego obydwa produkty będą już dostępne w...
Wyświetlacze LG na targach ISE 2023 pod hasłem „Life, Be Bloomed”
Zaawansowane wyświetlacze LG, w tym ekran Micro LED 8K, prezentowane są na interaktywnej wystawie wraz z wciągającą sztuką multimedialną i cyfrowymi przestrzeniami dla różnych branż
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764