logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Komitet Badań Radiowych i Gemius we wspólnym projekcie badawczym

  PR 02.10.2020, przeczytano 674 razy

1 października br. Komitet Badań Radiowych i firma Gemius podpisały umowę, na mocy której rozpoczęły współpracę w zakresie pomiaru audytorium stacji radiowych w ramach jednoźródłowego badania mediów w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/komitet-badan-radiowych-i-gemius-we-wspolnym-projekcie-badawczym,388628,artykul.html

Celem nawiązanej współpracy jest opracowanie metodologii pomiaru radia w badaniu jednoźródłowym, optymalizacja metodologii pomiaru pasywnego oraz wypracowanie rozwiązania umożliwiającego szczegółowe monitorowanie rynków lokalnych. Wspólne rozwiązanie umożliwi dostęp do unikalnych informacji o współkonsumpcji mediów.

Aktualny standard - Radio Track - realizowany na zlecenie KBR przez Kantar Polska, w badaniu jednoźródłowym będzie dodatkowo pełnił rolę badania założycielskiego, opisującego strukturę konsumpcji mediów (w tym radia) aktualizowaną w cyklu miesięcznym. Jest to jedno z największych badań trackingowych przeprowadzanych w Polsce, dopasowywane do potrzeb i możliwości rynku radiowego. Z kolei pasywny pomiar konsumpcji mediów (w tym słuchalności stacji radiowych), bazujący na panelu jednoźródłowym, to innowacyjne, autorskie rozwiązanie Gemius, wielokrotnie nagradzane na arenie międzynarodowej.

Wykorzystanie wspólnego potencjału, wieloletniego doświadczenia i wiedzy eksperckiej Komitetu Badań Radiowych pozwoli przyczynić się do rozwoju jednoźródłowego badania mediów w Polsce.

- KBR od wielu lat ze szczególną troską dba o poprawność realizacji badania Radio Track, śledzi trendy na światowych rynkach, sprawdzając możliwości ich adaptacji na polskim rynku oraz prowadzi dyskusje z niezależnymi konsultantami. To jedyne kompleksowe badanie audytorium radiowego na rynku w Polsce, które obejmuje pomiarem niemal wszystkie koncesjonowane polskie stacje radiowe nadające w obszarze kraju. Tego typu badanie, realizowane metodą DAR (Day After Recall), istnieje obecnie na wszystkich wiodących rynkach Europy m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Austrii, Czechach, Słowacji, Słowenii, w krajach skandynawskich dla stacji lokalnych i regionalnych, a także w Bułgarii czy na Ukrainie. Polskie badanie słuchalności radia znajduje się w awangardzie pod względem wielkości próby, jak i prób w poszczególnych miastach będących ośrodkami lokalnej radiofonii. Współpraca z Gemius to kolejny etap w rozwoju badania radiowego i odpowiedź na aktualne potrzeby ze strony rynku. Jesteśmy przekonani, że efektem tej współpracy będzie także wzrost standardów badawczych w Polsce– mówi Anna Wiater, rzecznik prasowy KBR.

- Decyzja KBR o nawiązaniu strategicznej współpracy z Gemius jest dla nas z jednej strony zobowiązaniem do dalszej ciężkiej pracy, a z drugiej stanowi już teraz powód do prawdziwej dumy. Rozwijane przez nas, bazujące na autorskiej metodologii, badanie jednoźródłowe zostało po raz kolejny docenione i pozytywnie zweryfikowane przez rynek mediowy. Wierzę, że mając w KBR partnera zainteresowanego rozwojem naszego wspólnego projektu, uda nam się w Polsce wypracować docelową efektywną metodologię łączącą wszystkie zalety badań pasywnych z wynikami badań deklaratywnych, co umożliwi prezentowanie z dużą dokładnością wyników słuchalności nie tylko dużych stacji ogólnopolskich, czy sieci stacji lokalnych, ale też małych pojedynczych stacji lokalnych – mówi Marcin Pery, prezes zarządu Gemius S.A.

Komitet Badań Radiowych będzie kontynuował współpracę z KRRiT nad badaniem założycielskim oraz badaniami testowymi, służącymi rozwojowi badań mediów. Tak, jak dotychczas, będzie angażował się w prace zmierzające do powołania organizacji typu JIC (Joint Industry Committee).

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dodatkowe kanały Eurosportu w Play na czas igrzysk w Paryżu
Warner Bros. Discovery w Polsce i Play ogłaszają współpracę, dzięki której abonenci platformy telewizyjnej Play zyskują dostęp do transmisji z Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na ośmiu kanałach okazjonalnych Eurosportu. 
Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764