logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Konkurs na logo Dolnego Śląska do powtórki

   21.03.2011, przeczytano 7827 razy
ilustracjastrzałka
Wrocławska iglica fot. Andrzej Pobiedziński

Dolnośląska Organizacja Turystyczna ponownie zaprasza – tym razem tylko podmioty profesjonalnie zajmujące się tworzeniem systemów identyfikacji wizualnej - do wzięcia udziału w konkursie na logo turystyczne Dolnego Śląska. Poprzednia edycja konkursu o otwartej formule przyniosła tak zniechęcające efekty, że musiała zostać unieważniona. Prace można przesyłać do do 30 kwietnia br. Do wygrania 5 tys. zł brutto.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/konkurs-na-logo-dolnego-slaska-do-powtorki,12179,artykul.html

Celem konkursu jest wyłonienie logotypu turystycznego, który będzie nawiązywał do walorów turystycznych regionu, a w szczególności do takich określeń jak pozytywny, prezentujący różnorodność, wielokulturowość regionu, dynamiczny, czytelny, dający obietnicę wrażeń, odnoszący się do określenia „Tajemniczy Dolny Śląsk”.

Kilkadziesiąt prac, które napłynęły poprzednio do organizatora konkursu rozczarowało jury. Podnoszone, że niektóre z nich przypominają znaki czeskich organizacji turystycznych, sieci komórkowych czy telewizji kablowych. Jurorom nie podobało się także to, że propozycje znaków pokazywały region tylko wycinkowo: rzeki, góry czy zabytki.

Komisja Konkursowa dokona wstępnej selekcji i wybierze 5 najlepszych prac, po czym zostaną one poddane pod głosowanie.

Źródło: Dolnośląska Organizacja Turystyczna
www.dot.org.pl


REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

To już kolejny konkurs na którego opis trafiam, w którym brak jest zwycięzcy. :-/
I tak się zastanawiam gdzie "zasługa" czy po stronie projektantów czy jury?
pozdr.

avatar użytkownika
,

Ten konkursy są g.wno warte, wolę zrobić za darmo dobrą pracę w jakieś inicjatywie, dla dzieła, niż pocić się w durnych konkursach w których kryterium wyboru jest nawet nie znane... a o pracy decydują ludzie totalnie bez pojęcia... Niestety tak często bywa i wie o tym każdy kto robił w konkursach. Oczywiście zdarza się inaczej niż piszę, czego wszytskim życzę.  

avatar użytkownika
,

Ucin ma 100% racji. Mimo, że nasz zawód trochę spada na psy nie sądzę, aby profesjonalny twórca podjął się takiego zlecenia. Chociaż w dziwnym kraju żyjemy.

avatar użytkownika
,

W tym akurat wypadku zastrzeżenia do poziomu przesłanych poprzednio prac zgłaszali spece od projektowania grafikicznego z wrocławskiej ASP, więc pewnie było coś na rzeczy.  

avatar użytkownika
,

Znam kilku specy po ASP, nie dałbym im szyldu na warzywniak do opracowania. Oczywiście nie żebym miał coś do absolwentów ASP, znam też bardzo bardzo.... bardzo utalentowanych, lecz to jest totalna mniejszość w tym gronie. Bo jak już jest po ASP, AWF itd. itd. to już jest spec nie?

Ciekaw jestem jak te prace wyglądały i kto je robił. A co będzie w kolejnym konkursie :)
  

avatar użytkownika
,

Można skończyć ASP na wydziale, który nie daje żadnego pojęcia o grafice użytkowej, a można się podczas studiów w tej właśnie dyscyplinie specjalizować. Ani jedno ani drugie nie przesądza jakim się jest projektantem, ale to drugie trochę pomaga.  

avatar użytkownika
,

Tu nie chodzi o poziom czy brak poziomu. Tu bardziej chodzi o same warunki takich konkursów, które są nie do przyjęcia z natury rzeczy. Moim zdaniem takie konkursy odbywają się trochę na zasadzie szukania perły w gównie. Powiedzmy, że znajdą i co dalej? Przecież logo jest tylko jednym z elementów CI. Ja bynajmniej jestem przeciwnikiem konkursów.  

,

do pracy rodacy...

avatar użytkownika
,

Skoro mowa jest o ASP w tym wątku, to polecam obejrzeć sobie logo:
Nowe ASP Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Łódź, Katowice itd. Może te projekty same za siebie przemówią ;-) Czy to jest TEN właściwy poziom?
Jakoś nie chce mi się wierzyć że wśród 200 - 300 prac, które na takie konkursy trafiają nie ma choćby jednej dobrej.
Też ta uwaga w komentarzu z artykułu mówiąca że znak pokazywał region tylko wycinkowo jest "interesująca". Czyżby jury chciało w jednym znaku zawrzeć wszystkie atrakcje regionu?
pozdrawiam.

avatar użytkownika
,

Na uczelniach plastycznych istnieje zazwyczaj silna rywalizacja pomiędzy wydziałami "artystycznymi"zajmującymi się sztuką "czystą", a tymi zajmującymi się sztuką użytkową. Te ostatnie przez panów artystów bywają traktowane per noga, nie zawsze w związku z tym zaszczyt zaprojektowania znaku przypada w udziale projektantowi - często jest to kolega malarz czy rzeźbiarz. Często też koledzy artyści nie widzą powodu aby zajmować się czymś tak przyziemnym jak "logo".  

Najnowsze w tym dziale

Hochland na podium konkursu Lider Forum Kampanie 2023
„Gdy przyjemność chodzi Ci po głowie”, kampania z udziałem jednej z najpopularniejszych polskich piosenkarek i celebrytek – Cleo, przygotowana przez Hochland Polska dla serków wiejskich Almette, znalazła się na podium konkursu Lider Forum Kampanie 2023.
12. edycja konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2023 - pełne wyniki
Po raz 12. Kapituła Konkursu doceniła wybitnych liderów marketingu i komunikacji w Polsce, z pośród 183 nominowanych osób, nagrody przyznano w 41 kategoriach.
McCann Poland na 3. miejscu w Lions Creativity Report Rankings
W tegorocznym rankingu Cannes Lions International Festival of Creativity McCANN Poland znalazł się na 3. miejscu zestawienia najlepszych agencji kreatywnych w Europie, będąc w nim jedyną agencją z regionu CEE.
Nagroda Specjalna „Game Changer” dla kampanii profrekwencyjnych
Podczas Gali Innovation została przyznana Nagroda Specjalna „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku dla kampanii zachęcających do udziału w wyborach parlamentarnych w 2023 roku. Wśród nich znalazła się kampania „To Twój Wybór”, zainicjowana przez Fundację Batorego i Inicjatywę Głos Kobiet, współrealizowana przez VMLY&R. 
Agencja VMLY&R zdobyła cztery nagrody w konkursie Innovation 2023. Kampania The Art of Sex Ed zrealizowana dla marki Durex zdobyła dwie Złote statuetki i jedną Brązową. Ponadto kampania To Twój Wybór znalazła się wśród kampanii profrekwencyjnych uhonorowanych Nagrodą Specjalną „Game Changer” w kategorii Wydarzenie Roku. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764