Dolnośląska Organizacja Turystyczna ponownie zaprasza – tym razem tylko podmioty profesjonalnie zajmujące się tworzeniem systemów identyfikacji wizualnej - do wzięcia udziału w konkursie na logo turystyczne Dolnego Śląska. Poprzednia edycja konkursu o otwartej formule przyniosła tak zniechęcające efekty, że musiała zostać unieważniona. Prace można przesyłać do do 30 kwietnia br. Do wygrania 5 tys. zł brutto.
Celem konkursu jest wyłonienie logotypu turystycznego, który będzie nawiązywał do walorów turystycznych regionu, a w szczególności do takich określeń jak pozytywny, prezentujący różnorodność, wielokulturowość regionu, dynamiczny, czytelny, dający obietnicę wrażeń, odnoszący się do określenia „Tajemniczy Dolny Śląsk”.
Kilkadziesiąt prac, które napłynęły poprzednio do organizatora konkursu rozczarowało jury. Podnoszone, że niektóre z nich przypominają znaki czeskich organizacji turystycznych, sieci komórkowych czy telewizji kablowych. Jurorom nie podobało się także to, że propozycje znaków pokazywały region tylko wycinkowo: rzeki, góry czy zabytki.
Komisja Konkursowa dokona wstępnej selekcji i wybierze 5 najlepszych prac, po czym zostaną one poddane pod głosowanie.
Źródło: Dolnośląska Organizacja Turystyczna
www.dot.org.pl