logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kreatywne lato z eksperymentami Google Arts & Culture

  PR 11.08.2020, przeczytano 781 razy
ilustracja
Color Hunt

Przy tak wielkim wyborze eksponatów i skarbów historycznych dostępnych na Google Arts & Culture czasami może być trudno zdecydować, od czego zacząć odkrywanie tych zbiorów. Dlatego nasi programiści, którzy lubią także eksperymentować, stworzyli zabawne narzędzia, które pomogą Wam poznawać ukryte skarby udostępniane przez naszych licznych partnerów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kreatywne-lato-z-eksperymentami-google-arts-and-culture,388063,artykul.html

Dzisiaj prezentujemy pięć nowych eksperymentów dla miłośników kultury w każdym wieku. Dzięki nim będziecie mogli zagłębić kolekcje Google Arts & Culture tak, jak nigdy wcześniej. Wyobraźcie sobie najsłynniejsze obrazy świata w wybranej przez Was palecie barw dzięki „Color Hunt”. Gotowi na jam session z samym mistrzem harmonizacji? Sprawdźcie „Assisted Melody”, który pomoże każdemu stworzyć muzykę na wzór Bacha. Jeśli szukacie wirtualnej wycieczki dookoła świata, zapoznajcie się z Hopperem, naszym pingwinem-przewodnikiem. A może potrzebujecie nieco napiąć swoje kreatywne mięśnie? Sprawdźcie „Draw to Art” i zobaczcie, jak Wasze szkice przekształcają się w prawdziwe dzieła sztuki.

Color Hunt

Czy kiedykolwiek patrzyłeś na obraz i zastanawiałeś się jak wyglądałby namalowany inną paletą kolorów? Dzięki „Color Hunt” możecie użyć kolorów z Waszego otoczenia, by po swojemu odtworzyć słynne dzieła sztuki, dając sobie tym samym możliwość spojrzenia na nie z innej perspektywy. Słoneczniki Van Gogha i inne dzieła już nigdy nie będą wyglądać tak samo!

Assisted Melody

Czy kiedykolwiek marzyliście o tym by móc współpracować nad kompozycją z samym Janem Sebastianem Bachem? Teraz macie na to szansę: specjalne narzędzie „Assisted Melody” pozwala skomponować własną melodię na wirtualnym zapisie muzycznym, by potem sprawić, za pomocą jednego kliknięcia, że będzie brzmiała ona jak dzieło Bacha. Żadna wiedza muzyczna nie jest wymagana - zrobiliśmy to za Was, szkoląc nasz algorytm uczenia maszynowego na utworach chóralnych kompozytora.

ilustracjastrzałka

Draw to Art

Wiele wspaniałych dzieł sztuki zaczynało się od szkicu, ale czy kiedykolwiek jakiś szkic został użyty do znalezienia sztuki? Jeśli chcielibyście się dowiedzieć, co to w ogóle oznacza, wypróbujcie „Draw to Art”. Narzędzie to wykorzystuje uczenie maszynowe, aby dopasować każde Wasze rysunki do prawdziwych obrazów i rzeźb o podobnych kształtach. Naszkicujcie dowolne formy i zobaczcie, jakie dzieła sztuki uda Wam się znaleźć.

ilustracjastrzałka

Hopper The Explorer

Chcecie zobaczyć piramidy w Gizie lub odwiedzić wieżę Eiffla? Pozwólcie niezwykłemu pingwinowi-odkrywcy - Hopperowi - zostać Waszym przewodnikiem! Dzielny pingwinek („Hooper The Explorer”)pokaże Wam najbardziej znane miejsca na świecie, a także pozwoli sobie zrobić zdjęcie, żebyście mogli uwiecznić Wasze ulubione wirtualne wycieczki. A jeśli szukacie więcej okazji do zabawy z naszym wyjątkowym przewodnikiem, oto wskazówka: czasami lubi gubić się w muzeach. Śledźcie go na naszej stronie Family Fun.

ilustracjastrzałka

An Ocean of Books

„An Ocean of Books” to nowy sposób na odkrywanie wszelkiego rodzaju książek i poznawania ciekawych faktów z historii literatury. Czy wiecie, że Sherlock Holmes tak naprawdę nigdy nie powiedział „To elementarne, mój drogi Watsonie”? Albo że oryginalny rękopis Myszy i ludzi Johna Steinbecka został zjedzony przez psa autora, Toby'ego? Pozwólcie, aby nasza mapa poprowadziła Was przez świat książek i ich autorów, być może inspirując Was do kolejnej przygody z czytaniem.

ilustracjastrzałka

Jeśli te eksperymenty zaostrzyły Wasz apetyt na zabawę, sprawdźcie również naszą kolekcję Play with Arts & Culture, która zawiera łamigłówki i ciekawostki zaczerpnięte wprost ze skarbów kultury naszych instytucji partnerskich.

Źródło: Google Blog Polska

www.polska.googleblog.com

Dodatkowe informacje:

Damien Henry, Tech Lead, Google Arts & Culture Lab

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tiktok wspiera kultowe warszawskie kino Amondo
W ramach wspierania lokalnej kultury, TikTok, globalna platforma rozrywkowa nawiązuje współpracę z unikatowym miejscem na mapie Warszawy – niezależnym kinem Amondo. Ta niesztampowa kolaboracja ma na celu odświeżenie przestrzeni oraz wsparcie kolejnych kulturalnych i ważnych inicjatyw, które mają tam miejsce.
Wspólna oferta handlowa Radia Nowy Świat i Grupy Eurozet
Radio Nowy Świat nawiązało współpracę z Grupą Eurozet. Wspólna oferta handlowa obejmie sponsoring oraz akcje niestandardowe. To pierwsza tego typu współpraca na polskim rynku, wykorzystująca potencjał radia tradycyjnego i internetowego z treściami typu premium. Na antenie Radia Nowy Świat nie pojawią się bloki reklamowe, a dodatkowe przychody przyczynią się...
Netflix planuje bezpośrednio nagradzać twórców za sukces
Netflix, jako pierwszy serwis streamingowy w Polsce, ogłosił pilotaż nowego systemu dodatkowych wynagrodzeń dla twórców popularnych lokalnych produkcji. Jest to program oparty na rozwiązaniach z powodzeniem wdrożonych już w innych krajach europejskich.
12 grudnia odbędzie się ekskluzywny koncert dla słuchaczek i słuchaczy RMF Classic i RMF Classic+ Haliny Mlynkowej, która zaśpiewa najpiękniejsze utwory z polskich filmów oraz specjalną, świąteczną piosenkę rozgłośni napisaną przez Artura Andrusa. A już od 1 grudnia RMF Classic będzie nadawać świąteczne piosenki przez cały dzień.
Bartosz T. Wieliński reprezentantem Wyborczej w europejskim sojuszu gazet LENA
Od listopada 2022 r. nowym przedstawicielem “Gazety Wyborczej” w Leading European Newspaper Alliance (LENA) jest Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego dziennika i szef działu Świat. Dołączył on do reprezentantów największych europejskich gazet działających w ramach sojuszu na rzecz rozwoju mediów, wspólnej pracy redakcyjnej oraz promocji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764