logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kuchnia i gotowanie z przedświątecznym wzrostem popularności

  PR 16.04.2021, przeczytano 220 razy

Tegoroczne Święta Wielkanocne po raz kolejny upłynęły pod znakiem pandemii. Sprawdziliśmy, w jaki sposób użytkownicy korzystali w tym czasie z mediów i jakie treści były dla nich w tym okresie najbardziej interesujące. Okazało się, że Polacy tradycyjnie już poszukiwali w internecie inspiracji kulinarnych. Serwisy skategoryzowane w badaniu Mediapanel jako „Kuchnia, gotowanie” tuż przed świętami zanotowały znaczące wzrosty oglądalności.    


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kuchnia-i-gotowanie-z-przedswiatecznym-wzrostem-popularnosci,391071,artykul.html

Istotny wzrost popularności omawianej kategorii odnotowaliśmy dla wszystkich kluczowych wskaźnikach badania, takich jak liczba realnych użytkowników, odsłon czy długość czasu spędzanego na witrynach przez użytkownika. Szczyt zainteresowania kulinariami przypadł na przedświąteczny piątek i sobotę – wyraźnie wskazuje to, że internauci zajęci byli wówczas poszukiwaniem inspiracji i przepisów dań na świąteczny stół.

REALNI UŻYTKOWNICY

ilustracjastrzałka

Źródło: Mediapanel, 15.03 – 07.04, kategoria „Kuchnia, gotowanie”, RU

Największa liczbę użytkowników odnotowaliśmy w sobotę, 3 kwietnia – wyniosła ona 4,2 mln. Dla porównania, średnia dzienna liczba RU w marcu wynosiła 1,9 mln osób. Drugim najaktywniejszym pod względem liczby internautów przedświątecznym dniem był piątek, 2 kwietnia, z wynikiem 3,9 mln.

ODSŁONY

ilustracjastrzałka

Źródło: Mediapanel, 15.03 – 07.04, kategoria „Kuchnia, gotowanie”, Views

W przypadku liczby odsłon rekord padł w piątek, 2 kwietnia. Tego dnia użytkownicy wygenerowali ich aż 14,1 mln, przy średniej dziennej dla marca wynoszącej 5,3 mln. Wysoka oglądalność utrzymywała się oczywiście również w sobotę, gdy internauci wykonali 12,4 mln odsłon.

AVERAGE TIME SPENT

ilustracjastrzałka

Źródło: Mediapanel, 15.03 – 07.04, kategoria „Kuchnia, gotowanie”, ATS

Wielki Piątek i Sobota były również dniami, gdy internauci spędzali na witrynach poświęconych kulinariom najwięcej czasu. 2 kwietnia średni czas na użytkownika wyniósł ponad 3 minuty, natomiast 3 kwietnia nieznacznie mniej: 2 minuty i 51 sekund. Średnia dzienna dla marca w przypadku wskaźnika ATS wynosiła 1 minutę i 56 sekund.

 NAJPOPULARNIEJSZE WITRYNY

ilustracjastrzałka

Liderem zestawienia witryn z kategorii „Kuchnia, gotowanie” była w okresie świątecznym kwestiasmaku.pl. Przyciągnęła ona od 1 do 5 kwietnia 2,6 mln użytkowników, którzy wygenerowali w tym czasie 6,9 mln odsłon. To wynik znacząco lepszy niż w analogicznym okresie tydzień wcześniej. Stronami, które mogą pochwalić się największymi wzrostami są natomiast domowe-wypieki.pl (witryna odnotowała 207% zwyżki RU i 175% w przypadku odsłon), oraz aniagotuje.pl, która zdublowała liczbę użytkowników i odsłon w stosunku do poprzedniego tygodnia.

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wydawcy oszczędzają dzięki alternatywnej ofercie na wysyłkę prenumeraty
Choć co jakiś czas wieszczy się koniec prasy drukowanej, ta uparcie nie odchodzi do lamusa. Gazety i czasopisma wciąż znajdują swoich odbiorców. Ciągle jest wiele osób, które nie wyobrażają sobie dnia bez wizyty w kiosku. Dla wydawców, nie mniej istotna od sprzedaży detalicznej jest ta za pośrednictwem prenumeraty. W przypadku niektórych...
Dariusz Facoń nowym szefem newsroomu Gazeta.pl
1 lipca 2021 r. Dariusz Facoń obejmie stanowisko szefa newsroomu Gazeta.pl. Do tej pory pracował jako wydawca serwisu Wiadomości, koordynował też działania korespondentów politycznych i redagował treści do serwisów newsowych. Facoń związany jest z portalem Gazeta.pl od 4 lat. W roli szefa newsroomu zastąpi Milenę Bryłę, która odchodzi z Agory.
Studia podyplomowe Cyfryzacja Mediów - marketing, komunikacja, zarządzanie to wspólny projekt Dziennika Gazety Prawnej oraz Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Są unikatową propozycją na polskim rynku, oferują praktyczną wiedzę z zakresu funkcjonowania współczesnych mediów oraz efektywnego zarządzania komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną...
Kolejny kwartał Gremi Media ze wzrostem rentowności
Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” kończy pierwsze trzy miesiące 2021 r., z EBITDA skorygowaną na poziomie nieznacznie wyższym od notowanego w pierwszym kwartale 2020 roku. Niekorzystne warunki gospodarcze nie przeszkodziły Gremi Media w kolejnym poprawieniu wskaźników rentowności, pomimo spadku przychodów ze sprzedaży związanego z pandemią...
TikTok jako platforma globalna daje swojej społeczności możliwość odkrywania kultury w każdym zakątku na ziemi – od sztuki i muzyki po taniec i teatr. Treści związane z kulturą są niezwykle popularne na TikToku. Najczęściej używane hashtagi takie jak #FineArt, #ArtHistory i #ArtOnTikTok zgromadziły do tej pory ponad 2 miliardy wyświetleń na całym świecie, odnotowując...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764