Tym razem szykuje się mniej branżowego plotkowania przy kawie, za to więcej wiedzy, inspiracji i networkingu w wersji online. Tegoroczna edycja konferencji Infoshare (23-30.09) ze względu na pandemię odbywa się wirtualnie. Dlatego partner wydarzenia, firma SMSAPI zamiast wizytówek, krówek i gadżetów przygotowała sześć dni intensywnego dzielenia się doświadczeniem z ekspertami marketingu SMS.
Przeniesienie największej w regionie konferencji technologicznej do internetu, zmienia reguły gry. Nikt z ponad 200 prelegentów nie ma już większej sceny, a żaden z ponad 500 startupów ciekawszego stoiska i symatyczniejszych hostess. Uczestnicy zapewne nie spędzą na wirtualnym wydarzeniu kilku pełnych dni, a będą oglądać te transmisje, które naprawdę ich zainteresują.
- Rzeczywistość, z jaką przyszło się nam zderzyć, to ciekawe wyzwanie dla takich wydarzeń jak nasze. Rokrocznie odwiedzają nas goście, którzy chcą nie tylko posłuchać branżowych ekspertów, ale też nawiązać nowe kontakty. Networking to niezaprzeczalnie jedna z największych wartości Infoshare, dlatego tak dużo pracy poświęciliśmy, aby i ten obszar był możliwy w online. Tak powstał nasz autorski system matchmakingowy, dzięki, któremu nasi uczestnicy będą mogli umawiać się na spotkania w wirtualnej przestrzeni aż przez 3 tygodnie, a nie tylko w trakcie wydarzenia - mówi Tomasz Józwowicz, Head of Partner Relations w Infoshare.
Firma SMSAPI jako partner Infoshare również skupi się na zaoferowaniu uczestnikom solidnej porcji eksperckiej wiedzy. Wirtualny charakter wydarzenia daje jej w tym pewną przewagę. Do Gdańska nie musi wysyłać kilkuosobowej reprezentacji, może za to wystawić najsilniejszy skład zdalnie - w swoim biurze w Gliwicach.
- Przygotowaliśmy cały pakiet praktycznej wiedzy: webinary i warsztaty o tym, jak działa marketing SMS, dlaczego jest taki skuteczny, jak robić go dobrze. Będzie też unikalna okazja, aby posłuchać, co mówią eksperci o technologiach, o których będzie głośno dopiero za parę lat: jak RCS czy marketing w komunikatorach. Można śmiało potraktować nasz program jako 6-dniowy kurs marketingu mobilnego od podstaw do wiedzy na poziomie zaawansowanym - ocenia Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.
Źródło: SMSAPI
Na wirtualnym stoisku SMSAPI codziennie będzie można porozmawiać z kolejnymi ekspertami firmy o specyfice ich pracy: HR w IT, RODO w marketingu, zarządzaniu firmą, sprzedaży, działaniach mobilnych w innych krajach europejskich. Nie zabraknie też ciekawych gości, m.in. przedstawicieli marek Kubota i PayPo.
Kanał mobilny bardzo na czasie
2020 rok może być dostarczył mnóstwa powodów, by na czołowej konferencji technologicznej podszkolić się właśnie z marketingowego wykorzystania kanału mobilnego.
W USA wraz z początkiem pandemii Covid-19 o ponad 50 proc. wzrosła transmisja danych przez urządzenia mobilne. Najchętniej, bo aż o połowę częściej niż w 2019 r. instalowane były w telefonach aplikacje fitnessowe, sportowe i pomagając w dbaniu o zdrowie.
Wiele instytucji, łącznie z WHO, uruchomiło czaty w komunikatorach mobilnych, gdzie można było otrzymać wiarygodne informacje. Polacy, którzy wracając do kraju trafiali na kwarantannę, otrzymywali SMS z linkiem do rządowego serwisu zawierającego komplet potrzebnych im informacji.
- Pandemiczna zmiana trybu życia i codziennych nawyków zadziałała na korzyść komunikacji online zwłaszcza prowadzonej za pomocą smartfonów. Ograniczenie wyjść do kin, siłowni restauracji i biur połączone ze spadkami sprzedaży prasy spowodowały zawirowania w komunikacji marek z klientami. Kanał mobilny okazał się pewnym sposobem dotarcia do odbiorcy. Warto więc nauczyć się go, by nie był już tylko dodatkiem, a podstawą komunikacji marki - zachęca Maja Wiśniewska.
Źródło: Infoshare.pl
Co? Gdzie? Kiedy?
Konferencja Infoshare 2020 odbywa się od 23 do 30 września na specjalnie do tego celu przygotowanej wirtualnej platformie. Udział w wydarzeniu jest możliwy jest po rejestracji na stronie organizatora: infoshare.pl/is-register. W zależności od wybranego pakietu - Basic (darmowy, która obejmuje m.in. wydarzenia SMSAPI), Conference i Executive - zyskuje się dostęp do sukcesywnie coraz większego pakietu atrakcji, jakimi są wystąpienia światowej sławy prelegentów na dziewięciu scenach tematycznych, spotkania networkingowe i konkurs dla startupów.
Źródło: SMSAPI