logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce – wrzesień 2020

  PR 29.10.2020, przeczytano 580 razy
ilustracjastrzałka

Według cyklicznego badania Instytutu Monitorowania Mediów IMM najbardziej opiniotwórczych polskich mediów we wrześniu miejsce pierwsze zajął portal Onet.pl. Na podium uplasowały się również stacja RMF FM oraz dziennik Rzeczpospolita. W rankingu ogólnym najczęściej cytowanych mediów w Polsce znalazły się również Radio Zet, Puls Biznesu, TVN i Interia.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/najbardziej-opiniotworcze-media-w-polsce-%E2%80%93-wrzesien-2020,388993,artykul.html

Ranking ogólny otwiera Onet.pl z wynikiem ponad 5,2 tys. cytowań. Na łamach portalu pisano między innymi o projekcie ustawy „Piątka dla zwierząt” w nawiązaniu do wypowiedzi ministra rolnictwa, Jana Ardanowskiego. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu. Na antenie poseł Marek Suski opowiadał o jego opinii dotyczącej Zjednoczonej Prawicy w kontekście głosowania nad ww. ustawą. Miejsce trzecie z wynikiem 3,1 tys. cytowań zajmuje tytuł Rzeczpospolita, w którym zastanawiano się, czy szczepionka przeciwko grypie powinna być obowiązkowa.

Aż o 23 miejsca w rankingu wzrosła pozycja Radia Zet, w którym lider PO, Borys Budka, opowiedział się za nowelizacją ustawy o ochronie zwierząt, natomiast o 13 miejsc wzwyż poszybował Puls Biznesu, które podał informację, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić mechanizm, na podstawie którego wydawane będą zakazy lotów w związku z COVID-19. Ponadto, w rankingu znalazła się również stacja TVN, gdzie aktorka Julia Wróblewska opowiadała o walce z depresją, jak również portal Interia.pl, gdzie wywiadu udzielił Paweł Kukiz.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Miejsce pierwsze kategorii zajęła Rzeczpospolita, a za nią Gazeta Wyborcza, cytowana ponad 1,8 tys. razy oraz Super Express. O trzy miejsca w rankingu wzrosła pozycja tytułu Sieci, któremu wywiadu udzielił Jarosław Kaczyński. W rankingu znalazł się również tytuł Do Rzeczy, na zlecenie którego pracownia Estymator przeprowadziła sondaż wyborczy.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

W czołówce najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych w Polsce we wrześniu br. na pierwszym miejscu znalazł się Polsat News, cytowany 2,3 tys. razy – w programie „Debata Dnia” o księdzu Tadeuszu Rydzyku wypowiedziała się posłanka PIS Anna Milczanowska oraz poseł Lewicy Andrzej Rozenek. Drugie miejsce, z wynikiem 2,2 tys. cytowań zajęła TVN24, a na trzeciej pozycji, ze wzrostem o dwie pozycje uplasowała się stacja TVN. O trzy oczka w rankingu wzrosła pozycja TVP Sport, gdzie były selekcjoner reprezentacji Polski Jerzy Engel wypowiadał się o braku obecności Roberta Lewandowskiego na zgrupowaniu kadry. Częściej niż w sierpniu cytowana była również stacja Polsat Sport, gdzie wywiadu udzielał piłkarz Kamil Jóźwiak. W rankingu pojawił się również Canal +, gdzie wypowiadał się sportowiec Tymoteusz Puchacz.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pierwsze miejsce kategorii zajęła stacja RMF FM cytowana w innych mediach ponad 3,7 tys. razy. Kolejną pozycję w rankingu, ze wzrostem o cztery miejsca, znalazło się Radio Zet, a za nim Radio Plus, aż o 11 oczek wyżej, gdzie minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg mówiła o wprowadzeniu przepisów mających na stałe uregulować zdalną formę pracy. W rankingu znalazł się również Program Trzeci Polskiego Radia, gdzie wypowiadał się szef Kancelarii Premiera minister Michał Dworczyk.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Na miejscu pierwszym kategorii, niezmiennie od ponad roku, znalazł się portal Onet.pl cytowany we wrześniu ponad 52 tys. razy. Następnie na podium znalazła się Wp.pl oraz Interia.pl. O dwie pozycje w rankingu wzrosła natomiast pozycja Wpolityce.pl, gdzie pojawiła się informacja o porozumieniu pomiędzy Zbigniewem Ziobro a Jarosławem Kaczyńskim.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najbardziej opiniotwórczym medium wśród tygodników i dwutygodników we wrześniu jest tytuł Sieci, cytowany 600 razy. Na drugim miejscu znalazł się tygodnik Do Rzeczy, natomiast podium zamyka Wprost z 221 cytowaniami w pozostałych mediach. O dwie pozycje w rankingu wzrosły również pozycje tytułów Gazeta Polska, której dziennikarka Dorota Kania wypowiadała się o sytuacji Romana Giertycha, jak również magazyn Viva, gdzie wypowiadała się Oliwia Bieniuk.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Ranking kategorii, z wynikiem 159 cytowań otwiera Forbes, gdzie przedstawiono listę najlepiej zarabiających piłkarzy świata. Następnym tytułem w rankingu, ze wzrostem o dwie pozycje jest Twój Styl, któremu wywiadu udzielała Agata Kulesza. Na miejscu trzecim z wynikiem 76 cytowań znalazł się Press.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Pierwsze miejsce kategorii zajmuje dziennik Rzeczpospolita. Kolejne w rankingu są Dziennik Gazeta Prawna cytowany ponad 1,4 tys. razy oraz Puls Biznesu z wynikiem 864 cytowań.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe – portale

Na podium najbardziej opiniotwórczych portali o profilu ekonomicznym i biznesowym znalazły się Money.pl, Bussinesinsider.com.pl oraz Bankier.pl. O dwie pozycje wzrosła również pozycja Forsal.pl, gdzie o fotowoltaikach wypowiadał się doradca finansowy Jacek Arciszewski.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym września br. jest Radio Poznań, cytowane 181 razy, w którym donoszono m.in. o wystąpieniu koronawirusa wśród pracowników Urzędu Skarbowego Poznań-Winogrady. Miejsce drugie, z wynikiem 173 cytowań, zajął Głos Wielkopolski. Ze wzrostem o sześć pozycji w rankingu, podium zamyka Gazeta Wrocławska, która informowała o wyniku sprawy gwałtu na 14-letniej dziewczynce. O cztery oczka wzrosła również pozycja Gazety Krakowskiej, na łamach której  informowano o wystąpieniu koronawirusa u jednego z pracowników Wisły Kraków.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zespole Programmatic & Adtech Gazeta.pl
Gazeta.pl od lat konsekwentnie rozwija obszar privacy management, dzięki czemu jest rynkowym liderem w tej dziedzinie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom reklamodawców i użytkowników, w kwietniu 2021 r. portal wprowadził zmiany w strukturze zespołu Programmatic & AdTech. Nowo utworzone stanowisko Head of Data & Privacy objęła Renata Luścińska, a Martyna Matuszewska...
Milka z programem „Miłe Wieści” w TVN
9 kwietnia br. rozpoczęła się emisja programu „Miłe wieści”, przygotowanego we współpracy z marką Milka (Mondelez Polska). Audycję można oglądać na antenach stacji TVN, TVN7 oraz TTV. W jej ramach prowadzący – Marcin Prokop i jego pomocnicy pokazują pozytywne wydarzenia, które przywracają wiarę w czułość, bezinteresowność drugiego człowieka....
Wirtualna Polska uruchamia własną fotowoltaikę
Wirtualna Polska zakończyła budowę testowej farmy fotowoltaicznej dla jednej ze swoich serwerowni. Farma będzie zasilać infrastrukturę holdingu jeszcze w tym miesiącu. To pierwsza z zaplanowanych ekologicznych inwestycji WP.
Ruszyła kolejna edycja plebiscytu „Superbohaterka Wysokich Obcasów”
Redakcja „Wysokich Obcasów” po raz szósty organizuje plebiscyt „Superbohaterka Wysokich Obcasów”. Kapituała konkursu oraz czytelnicy magazynu wybiorą w nim wyjątkowe kobiety, które swoją postawą i wartościami najbardziej poruszyły wyobraźnię Polek i Polaków w 2020 r. Laureatki poznamy 24 maja br. podczas uroczystej gali,...
Spicy Mobile publikuje ranking gier mobilnych
Spicy Mobile zbadało, które gry mobilne cieszą się aktualnie największą popularnością wśród polskich graczy. Na czele rankingu pojawiły się dwie gry symulacyjne dotyczące randek: Love Sick dla kobiet i Dream Zone dla mężczyzn. Korzysta z nich więcej osób niż z typowych aplikacji randkowych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764