logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Nowe oblicze Wars

  PR 27.01.2008, przeczytano 1731 razy
ilustracjastrzałka

Wielkie zmiany czekają spółkę WARS. Nowe menu to dopiero początek. Już niedługo wagony zyskają całkowicie odmieniony wystrój, pracownicy nowe stroje, a firma zupełnie nowe logo.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/nowe-oblicze-wars,6696,artykul.html

WARS to jedna z najstarszych marek na polskim rynku. Od przeszło 60-ciu lat firma oferuje podróżnym usługi gastronomiczne, a także zajmuje się obsługą wagonów specjalnych. Spółka ściśle współpracuje z PKP Intercity. Dzięki przedstawieniu kompleksowych planów i deklaracji stałego podnoszenia jakości oferowanych usług, 30 listopada 2007 roku wygrała przetarg na 3-letnią obsługę wagonów gastronomicznych w pociągach PKP Intercity. Rozpoczęty właśnie wieloetapowy proces modernizacyjny ma na celu poprawę atrakcyjności i konkurencyjności spółki.

Nowa Linia Obsługi
Nowa Linia Obsługi to wieloetapowy projekt naprawy wizerunku marki WARS, który zakłada jej unowocześnienie i dostosowanie do wyzwań stawianych przez rynek. Projekt ma wzmocnić silne strony marki tj. mocną pozycję na polskim rynku oraz długoletnią tradycję przy jednoczesnym dostosowaniu do rosnących oczekiwań stawianych przez klientów. Celem działań NLO jest zbudowanie wizerunku firmy nowoczesnej, wiarygodnej i profesjonalnej.

Kompleksowa poprawa jakości usług ma być następstwem przeprowadzanych zmian m.in. liftingu sal konsumenckich wagonów gastronomicznych, wprowadzenia nowego menu, strojów kelnerów, naczyń porcelanowych i jednorazowych oraz systemu szkoleń dla obsługi wagonów.
Już od 16 stycznia, w skład NLO wejdzie łącznie 9 wagonów - 4 wagony restauracyjne w pociągach Fredro, Lech, Odra, Panorama, 1 wagon barowy w pociągu Prus oraz 4 wagony restauracyjne kursujące na trasie Warszawa – Berlin. W poszczególnych etapach procesu modernizacji do programu dołączać będą kolejne wagony (łącznie 70 sztuk). Aby ułatwić pozytywną identyfikację tabor należący do NLO będzie oznakowany nowym logotypem.

Nowe logo
Nowe logo WARS wybrane zostało spośród wielu propozycji przygotowanych przez profesjonalne studio graficzne. Celem zmiany logotypu jest jednoznaczna identyfikacja spółki z profesjonalizmem, nowoczesnością i wysokimi standardami obsługi, a także wywołanie pozytywnych skojarzeń wśród pasażerów. Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, iż klienci firmy dotychczas kojarzyli markę poprzez nazwę, a nie znak graficzny. Dlatego też zdecydowaliśmy się na zmianę logotypu. Nowe logo jest symbolem wszystkich zmian, jakie czekają Wars w najbliższym czasie. Mam nadzieje, że nasi klienci polubią nowy znak - powiedział Zbigniew Terek – Prezes Zarządu WARS SA.

Nowe menu
Większość potraw z nowego menu oparto na recepturach tradycyjnej polskiej kuchni. Ponadto jadłospis został urozmaicony o specjalności z innych zakątków świata, jak choćby włoską bruscetta. Wszystkie przepisy zostały przygotowane przez Pana Jana Marka Mołoniewicza - eksperta ds. żywienia ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. W ofercie WARS znalazło się ponad 20 różnych posiłków - od lekkich sałatek po bogaty wybór dań głównych oraz zestawów śniadaniowych.

Zmianie ulegnie również sposób składania zamówienia. Klient będzie wybierał potrawy w gotowych zestawach, bez konieczności zamawiania każdego składnika z osobna. Zmiany w menu są konsekwencją przeprowadzonej wśród pasażerów sondy na temat oceny jakości oferowanych usług. WARS wprowadził także nowe zasady współpracy z dostawcami produktów, które mają oferować ich najwyższą jakość.

Nowa zastawa
Kolejnym krokiem na drodze do zwiększenia zadowolenia wśród klientów jest wymiana dotychczasowych naczyń. Zastawa w istotny sposób wpływa na jakość oferowanej potrawy i na odczucia konsumenta. Z tego powodu nacisk został położony na nowoczesność i estetyczność. Porcelanowe naczynia do wagonów restauracyjnych zakupione zostały w jednej z wiodących firm na rynku – Zakładzie Porcelany Stołowej Lubiana SA.

Nowe stroje dla personelu
Celem działań związanych z wprowadzaniem nowego jednolitego ubioru wszystkich pracowników WARS jest przede wszystkim chęć jednoznacznego wyróżnienia obsługi wśród pasażerów. Podczas wyboru nowych strojów zwrócono uwagę na elegancję, nowoczesność oraz przystosowanie do specyficznych warunków obsługi panujących w wagonach.

Szkolenia
Duży nacisk położony został także na podniesienie kwalifikacji personelu. Od listopada br. odbywają się szkolenia, mające na celu podniesienie jakości usług. Jednym z głównych narzędzi są sesje treningowe w miejscu pracy (coaching), gdzie konkretny pracownik jest obserwowany i oceniany podczas swoich codziennych obowiązków. Zajęcia te kończą się egzaminem i uzyskaniem dyplomu. Ponadto oferowane są szkolenia językowe, specjalistyczne (kucharskie, barista), ćwiczące aspekty behawioralne (autoprezentacja, odporność na stres), a także kursy wiedzy z zakresu zarządzania dla franczyzobiorców.

WARS wdraża także tzw. „program tajemniczego gościa”. Tajne wizyty kontrolerów mają zbadać poziom usług oferowanych przez franczyzobiorców. Celem kontroli jest zdobywanie i pogłębianie wiedzy oraz obserwacji jakie elementy wymagają jeszcze dopracowania. Aby stale poprawiać jakość naszych usług planujemy także, tak jak w przeszłości, przeprowadzanie ankiet wśród pasażerów – mówi Prezes Zarządu WARS SA.

Wystrój wagonów
Niezwykle istotnym elementem kompleksowej zmiany wizerunku będzie modernizacja wystroju wagonów. W ciągu dwóch lat spółka planuje remont ponad 30 wagonów. Inwestycja pochłonie ponad 3 mln zł. Wnętrza zyskają restauracyjny klimat, wymienione zostaną meble i wszystkie dodatki.

Celem rebrandingu WARS jest odświeżenie i poprawienie odbioru marki wśród podróżnych oraz podniesienie jakości oferowanych usług i poziomu obsługi.
Odbudowa wizerunku spółki jest jednym z elementów strategii komunikacyjnej firmy na lata 2007-2010. Moim marzeniem jest, by w przyszłości 1% osób podróżujących koleją, wybierało ten środek transportu, ze względu na usługi oferowane przez WARS – podsumował Prezes Terek.

Źródło: Wars

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Czy to jest to logo, które wygrało konkurs sprzed może roku??? Dwie osoby zgarnęły nie małe pieniądze za wygraną - gdzie są wyniki ICH PRACY?
Konkurs WARS

PROFESJONALNE STUDIO GRAFICZNE?
To chyba jakieś żarty!
Moje gratulacje na "jury" :/ i Prezesa Zarządu WARS SA. tylko tak dalej to daleko "zajedziecie"!

Najnowsze w tym dziale

Aplikacje Samochodowe od A do Z po raz 26.
Od ponad 10 lat, z początkiem wiosennego sezonu aplikacyjnego, Atrium i Ikonos organizują warsztaty pt. „Aplikacje Samochodowe od A do Z”. Łącznie w całym cyklu wzięło już udział ponad 1000 uczestników.
Wyróżnienie firmy Prograf SG w konkursie Fespa 2019
FESPA to najważniejsze wydarzenie branży reklamowej w Europie. Podczas tej imprezy najważniejsi gracze tego rynku prezentują swoje osiągnięcia w zakresie druku - technik i materiałów.
W związku z wątpliwościami natury etycznej, skierowanymi do Rady Etyki Public Relations przez Luizę Jurgiel-Żyłę, Prezeskę Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, REPR oświadcza, iż nie dysponuje faktograficzną wiedzą pozwalającą na wydanie opinii w sprawie publikacji książkowej pt. „Delfin. Mateusz Morawiecki”. Ze względu na jej specyfikę, dla podjęcia odpowiedniego...
„Piąty wymiar” – twórcza przestrzeń w CH Atrium Promenada
Agencja marketingowa Valkea we współpracy z Atrium Poland przygotowała kolejny innowacyjny projekt dla Atrium Promenada. Tym razem na terenie centrum handlowego powstała wyjątkowa przestrzeń twórcza pod nazwą „Piąty Wymiar”. Dzięki niej wszyscy odwiedzający mają od teraz możliwość wzięcia udziału w regularnych i bezpłatnych zajęciach rozwojowych oraz warsztatach...
Walk PR rozpoczął współpracę z Grupą Nosalowy. Do zadań agencji należeć będzie kompleksowa obsługa PR nowego hotelu Grupy – Nosalowy Park Hotel & SPA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764