W kwietniu rozpoczęła się kampania wizerunkowa magazynu VISUAL COMMUNICATION pod hasłem „Mam już roczek”. Jej celem jest podkreślenie ustabilizowanej pozycji marki oraz promocja najnowszego numeru, który już jest w sprzedaży.
Wśród wykorzystanych mediów zewnętrznych, na których znajdują się dwa różne kreatywy, są tablice 6 x 3 m w Poznaniu oraz reklama tranzytowa w formacie busboard i fullback w Warszawie. Wyjątkowym i dość niespodziewanym wyróżnikiem kampanii na stołecznych autobusach jest ocenzurowana okładka najnowszego magazynu VISUAL COMMUNICATION.
Na prezentowanym layoucie, oprócz wszystkich okładek z tego i ubiegłego roku, znajduje się wyciemniona pierwsza strona ostatniego wydania oraz napis „Ocenzurowano”. Miejskie Zakłady Autobusowe wyjaśniły, że decyzja ta, jest podyktowana możliwym odbiorem niektórych elementów projektu jako zawierających elementy pornograficzne.
W drugim etapie kampanii zostanie wykorzystana reklama internetowa i mailing za pośrednictwem portali „Marketing przy kawie”, „Media FM” oraz „Stoisko.pl” . „Magazyn dynamicznie się rozwija, a etap raczkowania mamy już dawno za sobą” – informuje Łukasz Mikołajczak, redaktor prowadzący VISUAL COMMUNICATION. „Kampania ma uwypuklić nasz potencjał w zakresie komunikacji wizualnej; wyjątkowość na polskim rynku – jesteśmy jedynym magazynem, który kompleksowo zajmuje się tą tematyką oraz posiadany dorobek, czego najlepszym dowodem jest przyznana na niedawno zakończonych targach Euro-Reklama Expo Outdoor 2007 w Poznaniu nagroda Acanthus Aureus za „najlepszy projekt stoiska sprzyjający realizacji strategii marketingowej firmy”. Wszystkie media zostały zaplanowane we własnym zakresie, tak jak i strategia całej kampanii.
Źródło: EMG