logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Oświadczenie HP w sprawie przeciwdziałania fałszowaniu produktów

  PR 16.12.2002, przeczytano 1324 razy

W ramach światowego programu, HP podejmuje kroki mające na celu uniemożliwienie szkodliwych praktyk producentów i sprzedawców podrabianych materiałów eksploatacyjnych HP.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/oswiadczenie-hp-w-sprawie-przeciwdzialania-falszowaniu-produktow,1369,artykul.html

Firma Hewlett-Packard poinformowała o oficjalnym uruchomieniu w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód oraz Afryka) kompleksowego programu przeciwdziałania fałszowaniu produktów. Ma on na celu zidentyfikowanie firm produkujących fałszywe materiały eksploatacyjne do drukarek HP, a następnie uniemożliwienie im ich szkodliwych praktyk. HP, jako światowy lider rozwiązań przetwarzania obrazu, będzie realizował program korzystając zarówno z własnego, specjalnie wydzielonego działu i prawników, jak i z pomocy międzynarodowej firmy prawniczej, międzynarodowej firmy detektywistycznej oraz organów ścigania. W celu zapewnienia klientom ochrony przed fałszywymi produktami na poziomach lokalnym i międzynarodowym, przygotowano specjalne kanały informowania o przypadkach podrabiania wkładów HP do drukarek laserowych i atramentowych, jak również o przypadkach nieautoryzowanej sprzedaży.

Procedury zgłaszania przypadków fałszerstw przez klientów i partnerów handlowych

Integralną częścią programu przeciwdziałania podrabianiu produktów HP są specjalne procedury zgłaszania przypadków fałszerstw. Przypadki fałszerstw we wszystkich krajach regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki można zgłaszać pod adresem: emea_anti-counterfeit@hp.com. W poszczególnych krajach regionu uruchamiane są też telefoniczne gorące linie. Za pośrednictwem obu tych metod komunikacji klienci, partnerzy handlowi oraz pracownicy HP zajmujący się sprzedażą mogą informować odpowiedni zespół HP o nielegalnych produktach oraz o przypadkach nieautoryzowanej sprzedaży towarów.

Reakcją na ważniejsze zgłoszenia będą odpowiednie działania sieci specjalistów odpowiedzialnych za wykrywanie fałszerstw w poszczególnych krajach. Pracownicy ci będą gromadzić dodatkowe dowody pozwalające zbadać sprawę i rozpocząć działania przeciwko nieautoryzowanemu sprzedawcy.

Działania na całym świecie skierowane przeciwko podrabianiu produktów już przynoszą efekty

Po sformułowaniu oskarżenia, HP określa najlepsze działanie prawne, które należy podjąć w danej sytuacji - od powództwa cywilnego po karne. Rezultatem takiego działania może być konfiskata produktów pod nadzorem policji, a w przypadku wygranej sprawy sądowej ľ wyrok pozbawienia wolności lub zasądzenie grzywny wypłacanej przez oszusta.

W Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce HP zbadał dotychczas ok. 200 zgłoszeń. W 85 przypadkach wszczęto dochodzenie, a 30 spraw zakończyło się działaniami prawnymi, w tym przejęciami towaru przy odprawach celnych, procesami sądowymi i obławami policji. W konsekwencji udało się zapobiec wprowadzeniu na międzynarodowe rynki przeszło 70 000 podróbek. Kolejnym rezultatem działań było wszczęcie wielu dodatkowych śledztw na całym świecie i zamknięcie wielu firm prowadzących nielegalną działalność w regionie Dalekiego Wschodu. Akcje policji wymierzone były w sklepy, dystrybutorów oraz nieautoryzowanych producentów.

Podróbki mają poważny, negatywny wpływ na światowy handel, w tym na firmy produkujące materiały eksploatacyjne do drukarek i klientów tych przedsiębiorstw

W ostatnich latach HP, lider branży materiałów eksploatacyjnych do drukarek, coraz bardziej zaczął zdawać sobie sprawę, że wytwarzanie sfałszowanych produktów na skalę przemysłową rozwija się na całym świecie. Producenci podróbek stanowią znaczącą część rynku. Wytwarzają oni wątpliwej jakości wkłady z tonerem i atramentem. Ich produkty mają przy tym sprawiać wrażenie oryginalnych wyrobów HP.

Klienci i partnerzy handlowi HP padają ofiarami oszustów sprzedających podrobione wkłady drukujące pakowane w kopie oryginalnych opakowań HP lub w używane opakowania oryginalne. Takimi nieautoryzowanymi produktami handlują także firmy prowadzące telemarketing, których pracownicy czasami podają się za "personel HP" lub osoby sprzedające oryginalne materiały eksploatacyjne HP. Inni oszuści sprzedają podrobione produkty jako oryginalne korzystając z anonimowych serwisów internetowych.

Według ostatnich szacunków Unii Europejskiej, rynek podróbek i pirackich produktów osiągnął wielkość 8% rynku produktów oryginalnych, co przekłada się na straty w wysokości 200 - 300 mld USD. Wiele podróbek pochodzi z Azji i, coraz częściej, z Europy Wschodniej. Jednak produkcja i dystrybucja tych wyrobów są zjawiskami na skalę światową i mają miejsce także w Polsce.

Tylko oryginalne materiały eksploatacyjne HP do drukarek zapewniają najwyższą jakość i niezawodność

HP zaleca stosowanie oryginalnych wkładów drukujących, ponieważ są one precyzyjnie dostosowane do współpracy z najlepszymi systemami druku tej firmy. Na dłuższą metę opłaca się korzystać z produktów HP spełniających najwyższe standardy jakościowe. Szczególnie dobrze wypadają one w porównaniu z podróbkami lub nieoryginalnymi materiałami eksploatacyjnymi. Te ostatnie są może tańsze w chwili zakupu, ale nie zawsze sprawdzą się w eksploatacji. HP nieustannie inwestuje w badania i rozwój, dzięki czemu markowe wyroby mają najwyższą jakość - taką, jakiej można oczekiwać od produktów HP.

Stosowanie oryginalnych wkładów drukujących HP daje pewność zredukowania do minimum czasu przestojów drukarki i kosztów naprawy. Ponadto, jeśli już zajdzie konieczność naprawy, na gwarancyjną pomoc techniczną HP mogą liczyć tylko użytkownicy korzystający z oryginalnych materiałów eksploatacyjnych tej firmy.

Producenci wspólnie podejmują skuteczne i skoordynowane działania

Podrabianie produktów i oszustwa są problemem także innych producentów materiałów eksploatacyjnych. Dlatego firmy HP, Canon, Epson, Lexmark, Oki, Olivetti, Lexicon, Ricoh, Sharp, Tally oraz Xerox założyły Koalicję ds. Materiałów Eksploatacyjnych Związanych z Przetwarzaniem Obrazu na Europę, Bliski Wschód i Afrykę (Imaging Consumables Coalition of Europe, Middle East and Africa - ICCE), zajmującą się monitorowaniem podróbek i przeciwdziałaniem ich produkcji. Działania w ramach koalicji ICCE stanowią integralną część inicjatywy HP zmierzającej do uniemożliwienia szkodliwych dla konsumentów praktyk producentów i sprzedawców podrobionych materiałów eksploatacyjnych. Oczekuje się, że aktywność koalicji w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce będzie stopniowo wzrastała.

Źródło: HP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764