logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Pani Basia z ZUSu zakłada agencję reklamy

   03.08.2013, przeczytano 3887 razy

Osobiście uważam, że to „Morel”*  jest częściowo odpowiedzialny za straszliwy wygląd polskich miast i poboczy dróg. „Morel” sprawił, że każdy może zrobić sobie projekt i go wydrukować. Niby nic strasznego, ale gdyby tak samo jak narzędzie do tworzenia grafiki udostępnić broń palną i dać ją absolutnie wszystkim, mielibyśmy rzeź na ulicach. Na szczęście mamy tylko estetycznie zdeprawowane społeczeństwo i wszech otaczające wizualne rozwolnienie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pani-basia-z-zusu-zaklada-agencje-reklamy,19383,artykul.html

Nawet jedna setna wiszących wszędzie reklam, plakatów czy banerów nie była robiona przez prawdziwego grafika. Żeby nauczyć się profesjonalnych programów graficznych trzeba w to włożyć sporo pracy i traktować program jako narzędzie, a nie inspirację. „Morel” podsuwa gotowe rozwiązania.

Wyobraźmy sobie, że mamy do wyboru trzech golibrodów, jeden to fryzjer z wieloletnią praktyką, drugi to zdradzana żona, a trzeci to oszalała małpa. Wszystkim dajemy brzytwę. Pierwszy nas ogoli, żonę może brzytwa zainspirować, co do trzeciego golibrody to chyba nie trzeba tłumaczyć co się stanie. W rękach pani z ZUS, która właśnie skończyła jeść serek z grudami i szczypiorkiem, „Morel” może być straszliwą bronią, chcąc poinformować petentów o wysokości składek, ona stworzy plakat. Ponieważ ma zdjęcia wnusia z wakacji upapranego czymś lepkim, wstawi je by osłodzić odbiorcom straszliwe informacje, okrasi to kolorowymi literami, trzy razy je podkreśli, a w tle doda tęcze, wydrukuje na drukarce i pójdzie to powiesić. To przykład niewielkiego zasięgu mogącego jedynie zepsuć dzień kilkuset osobom, ale jeśli ta sama pani stwierdzi, że właściwe ma dosyć serków wiejskich i marnej pensji, weźmie swojego służbowego PC z pirackim „Morelem”, zaniesie do koleżanki, która ma butik z pończochami, wstawi go tam, a za oszczędności kupi ploter, to mamy początek Armagedonu! Kolejny etap to wielki baner nad wejściem z nazwą firmy ,,studio grafiki profesjonalnej u Basi” i setki klientów, a w efekcie zaśmiecone miasto.

Alex Kann

Zdjęcie przedstawia Przełęcz Snozka - reklamy w tej okolicy wyróżniono w konkursie Miastoszpeciciel

Źródło: Stowarzyszenie Miasto Moje A W Nim

miastomoje.org

Dodatkowe informacje:

*Wymyślona nazwa pewnego programu graficznego.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

zaprawde powiadam Wam, prawda ...

avatar użytkownika
,

Pamiętam jeszcze czasy gdy folia z drukiem solwentowym w Opinionie kosztowała 80 zł netto / m2. Wtedy wydawało się, że reklama drukowana jest taka elitarna :-)

Najnowsze w tym dziale

Targi drupa 2024 to ważny moment w tegorocznym kalendarzu wydarzeń w branży poligraficznej. Liczne premiery produktowe i pokazy innowacyjnych technologii, będą stanowić dobrą okazję by przyjrzeć się aktualnym wyzwaniom na rynku usług drukarskich.
Jeśli myślicie, że sztuczna inteligencja zlikwiduje część zawodów i wpłynie negatywnie na rynek pracy, to macie rację, ale nie do końca. Jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest bowiem potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy – twierdzą analitycy firmy doradczej IDC.
Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764