logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PIAP walczy o wyższe limity na artykuły promocyjne

  PR 18.12.2012, przeczytano 906 razy
ilustracjastrzałka

Polska Izba Artykułów Promocyjnych zwraca uwagę, że branża artykułów promocyjnych jako jedyna jest objęta limitami wydatków ograniczających jej przychody. Jako fatalne w skutkach Zarząd PIAP uznał proponowanie przez Ministerstwo Finansów podwyższenie limitów i następnie wycofanie się z tego pomysłu. W opinii Zarządu, spowodowało to nie tylko duże zamieszanie na rynku reklamowym, ale najprawdopodobniej negatywnie odbije się na wydatkach na tego typu reklamę w 2013 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/piap-walczy-o-wyzsze-limity-na-artykuly-promocyjne,17537,artykul.html

W okresie przedświątecznym PIAP rozesłał nietypowe kartki świąteczne. Ości z karpia mają odzwierciedlać wymierne szkody, jakie branża ponosi z tytułu najmniejszych w całej Unii Europejskiej limitów kwotowych produktów o małej wartości. Ministerstwo Finansów proponowało wzrost limitu z 10 do 20 zł w przypadku prezentów jednostkowych oraz ze 100 do 200 zł w przypadku prezentów wręczanych w ciągu roku jednej osobie. Propozycja PIAP to odpowiednio: 40 i 200 zł.

- Nie wnioskujemy o ich wyrównaniu do średniej europejskiej, a jedynie podniesieniu do poziomu realnego do polskiego rynku. Żadnych ograniczeń nie ma reklama telewizyjna, radiowa, prasowa czy też outdoorowa – mówi Artur Ogiegło, Członek Zarządu PIAP.

87% marketerów uważa, że artykuł promocyjny jest skutecznym narzędziem reklamy. Jednak tylko niewielka ilość produktów mieści się w limicie 10 zł.

- Mały limit niesie za sobą zmniejszenie sprzedaży, mniej zleceń dla podwykonawców, a co za tym idzie – mniejsze wpływy z podatków, a nawet w konsekwencji może doprowadzić do zmniejszania zatrudnienia – dodaje Ogiegło.

Branża artykułów promocyjnych w Polsce jest szacowana na ok. 6000 agencji reklamowych oraz ok. 700 głównych dostawców. Wraz z podwykonawcami to ponad 10 tys. firm i setki tysięcy zatrudnionych. Upominki reklamowe wspierają sprzedaż i działania wszystkich sektorów gospodarki – także służą promocji Polski.

Źródło: PIAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764