logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PIAP walczy o wyższe limity na artykuły promocyjne

  PR 18.12.2012, przeczytano 864 razy
ilustracjastrzałka

Polska Izba Artykułów Promocyjnych zwraca uwagę, że branża artykułów promocyjnych jako jedyna jest objęta limitami wydatków ograniczających jej przychody. Jako fatalne w skutkach Zarząd PIAP uznał proponowanie przez Ministerstwo Finansów podwyższenie limitów i następnie wycofanie się z tego pomysłu. W opinii Zarządu, spowodowało to nie tylko duże zamieszanie na rynku reklamowym, ale najprawdopodobniej negatywnie odbije się na wydatkach na tego typu reklamę w 2013 r.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/piap-walczy-o-wyzsze-limity-na-artykuly-promocyjne,17537,artykul.html

W okresie przedświątecznym PIAP rozesłał nietypowe kartki świąteczne. Ości z karpia mają odzwierciedlać wymierne szkody, jakie branża ponosi z tytułu najmniejszych w całej Unii Europejskiej limitów kwotowych produktów o małej wartości. Ministerstwo Finansów proponowało wzrost limitu z 10 do 20 zł w przypadku prezentów jednostkowych oraz ze 100 do 200 zł w przypadku prezentów wręczanych w ciągu roku jednej osobie. Propozycja PIAP to odpowiednio: 40 i 200 zł.

- Nie wnioskujemy o ich wyrównaniu do średniej europejskiej, a jedynie podniesieniu do poziomu realnego do polskiego rynku. Żadnych ograniczeń nie ma reklama telewizyjna, radiowa, prasowa czy też outdoorowa – mówi Artur Ogiegło, Członek Zarządu PIAP.

87% marketerów uważa, że artykuł promocyjny jest skutecznym narzędziem reklamy. Jednak tylko niewielka ilość produktów mieści się w limicie 10 zł.

- Mały limit niesie za sobą zmniejszenie sprzedaży, mniej zleceń dla podwykonawców, a co za tym idzie – mniejsze wpływy z podatków, a nawet w konsekwencji może doprowadzić do zmniejszania zatrudnienia – dodaje Ogiegło.

Branża artykułów promocyjnych w Polsce jest szacowana na ok. 6000 agencji reklamowych oraz ok. 700 głównych dostawców. Wraz z podwykonawcami to ponad 10 tys. firm i setki tysięcy zatrudnionych. Upominki reklamowe wspierają sprzedaż i działania wszystkich sektorów gospodarki – także służą promocji Polski.

Źródło: PIAP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

To już kolejny edukacyjny webinar, którego organizatorem jest agencja e-marketingowa Ideo Force. Tym razem wydarzenie będzie w pełni poświęcone tematyce UX. W jego trakcie uczestnicy otrzymają dawkę eksperckiej wiedzy z zakresu User Experience, którą będą mogli wykorzystać we własnym e-biznesie. Webinar odbędzie się 25 sierpnia o godz. 13.00 i będzie prowadzony na...
Rafał Wasyluk członkiem Rady Konsultacyjnej Marketingu i Transformacji Cyfrowej Akademii Leona Koźmińskiego
Rafał Wasyluk, head of EMEA Commerce Centre of Excellence w VMLY&R, dołączył do grona członków Rady Konsultacyjnej Marketingu i Transformacji Cyfrowej Akademii Leona Koźmińskiego.
VMLY&R została sklasyfikowana jako Lider w najnowszym raporcie „The Forrester Wave: Marketing Creative And Content Services, Q3 2022”. VMLY&R, globalna agencja marketingowa zatrudniająca ponad 13000 osób na sześciu kontynentach, znalazła się wśród wybranych agencji zaproszonych przez firmę badawczą do udziału w ocenie. Agencja VMLY&R wykazała...
Kampania Aldi: Cośki idą do szkoły
„ALDI ma to COŚ do szkoły” to kolejna kampania taktyczna zrealizowana przez Opus B w ramach platformy komunikacji „ALDI ma to COŚ”.
Orion Media Group przystępuje do grona firm członkowskich IAB Polska
Do firm członkowskich IAB Polska przystąpiła firma ORION MEDIA GROUP - niezależny dom mediowy działający od 2013 roku w marketingu internetowym.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764