logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pozytywna obecność w mediach przekłada się na reputację marki

  PR 01.07.2019, przeczytano 615 razy
ilustracja

Pozytywna obecność marki w mediach, na którą składa się wyrazisty, wiarygodny przekaz i współpraca z blogerami czy influencerami, to dziś jeden z podstawowych elementów budowania jej reputacji. Ta przekłada się na konkretne korzyści finansowe i sprzedażowe, dlatego coraz więcej firm przykłada wagę do tego obszaru. Marki i przedsiębiorstwa cieszące się najlepszą reputacją w oczach polskich konsumentów wyłania ogólnopolskie cykliczne badanie Premium Brand. W tegorocznej edycji została wyłoniona najlepsza czternastka.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pozytywna-obecnosc-w-mediach-przeklada-sie-na-reputacje-marki,383078,artykul.html

– Reputacja ma wyjątkowo duże znaczenie dla budowania i funkcjonowania marki na rynku, gdyż buduje zaufanie i wiarygodność wśród konsumentów. Powoduje, że klienci mogą z pełnym poczuciem odpowiedzialności i wiarygodności sięgać po produkty danej marki – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Agata Jasińska, marketing manager marki Goplana.

Dobra reputacja marki w oczach konsumentów i zewnętrznych interesariuszy to wymierny kapitał. Pozwala jej wyróżnić się na rynku, zbudować grono lojalnych klientów i zaufanie inwestorów, zwiększyć sprzedaż i poprawić wyniki finansowe. Stąd coraz więcej firm przykłada wagę do tego obszaru. Budowanie dobrej reputacji to jednak ciągły proces, który wymaga zaangażowania w wielu obszarach: od jakości samego produktu czy usługi po relacje z pracownikami i dbałość o pozytywną obecność marki w mediach.

– Obecność marki w mediach bardzo silnie przekłada się na jej reputację. Z naszych badań wynika, że istnieje ścisła korelacja pomiędzy pozytywnym wizerunkiem marki w prasie, radiu, telewizji czy w dyskusjach w mediach społecznościowych a tym, jak postrzegają ją konsumenci czy odbiorcy, do których ona kieruje swój przekaz – mówi Sebastian Bykowski, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. – Marki, które mają silny, wyrazisty przekaz, cechuje to, że dociera on szerzej, ma więcej odbiorców. Marki, które takiej renomy nie mają, zazwyczaj giną gdzieś w szumie medialnym.

Jak podkreśla, marka może zadbać o swój pozytywny wizerunek w mediach przede wszystkim poprzez odpowiednią współpracę z otoczeniem medialnym. Jednak obecnie to nie tylko dziennikarze i media tradycyjne, lecz także media cyfrowe, influencerzy, blogerzy, z którymi marka może nawiązywać współpracę, a przez to prezentować się w bardziej atrakcyjny, realistyczny i budzący zaufanie przekaz.

Reputację działających na polskim rynku firm i marek od 2006 roku sprawdza ogólnopolskie, cykliczne badanie Premium Brand. W tym roku objęło zasięgiem niemal 300 takich podmiotów w różnych kategoriach, przypisanych konkretnym produktom i usługom. Badanie sprawdza pięć wskaźników: zaufanie, jakim cieszy się firma, atmosferę medialną, jaka ją otacza, referencyjność (lojalność klientów), CSR, czyli zaangażowanie społeczne, oraz employer branding, czyli wizerunek firmy jako pracodawcy. Na tej podstawie wyliczany jest wskaźnik reputacji, który mieści się w skali od 1 do 100. Podmioty, które uzyskają najlepsze wyniki, mogą się pochwalić tytułem Marki/Firmy Wysokiej Reputacji Premium Brand.

W tegorocznej, 14. edycji badania wyróżniono łącznie 14 marek i firm, które według Polaków cieszą się najlepszą reputacją. Uhonorowano marki Lotto, Drutex, RTV EURO AGD, Apap, Inpost, Ibuprom, Polpharma, naturalna woda mineralna Cisowianka, Goplana, Śliwka Nałęczowska, Nestlé Pure Life, Oponeo, Oranżada Hellena oraz Europejski Fundusz Leasingowy. Statuetkę w kategorii Osoba Wysokiej Reputacji Premium Brand 2019 odebrała dziennikarka i podróżniczka Martyna Wojciechowska, z kolei tytuł Miasta Wysokiej Reputacji trafił do Wrocławia.

Jak podkreśla zastępca dyrektora Biura Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia Alfred Wagner, dbałość o dobrą markę miasta wymiernie przekłada się na liczbę turystów, którzy je odwiedzają.

– W ciągu ostatnich kilku lat ta liczba się podwoiła. Dziś mówimy o około 5,5 mln turystów i odwiedzających miasto w ciągu roku. Zakładamy, że ten trend będzie rósł. Z drugiej strony nie zależy nam na tym, aby ten przyrost dokonywał się zbyt szybko i intensywnie. Zarówno miasto, jak i mieszkańcy są przygotowani na stopniowo zwiększającą się grupę turystów i odwiedzających. Jest to konkretny czynnik, który wskazuje na wysoką reputację Wrocławia – mówi Alfred Wagner.

Źródło: Newseria Biznes, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764