W rzeźbie liczy się wyobraźnia przestrzenna, forma, kształt, struktura materiału. Malarstwo to kolor, sztuka łączenia odcieni, dostrzegania gry światła, zachwytu. A dobry design, jak kolaż łączy obie te dziedziny i tworzy z nich użytkowe dzieła sztuki. Tę synergię doskonale oddają prace kolażystki Anny Glik, stworzone dla Home Concept, w ramach nowej kampanii wizerunkowej galerii wnętrz Home Concept.
Skąd pomysł na współpracę Home Concept i Anny Glik? Zarówno markę, jak i artystkę wyróżnia chęć włączenia do codzienności piękna i designu. Kolażystka Anna Glik robi to za pomocą sztuki, marka Home Concept dzięki wysokiej jakości ofercie wykończenia wnętrz zgodnej z trendami i stylem swoich klientów. Galeria Wnętrz Home Concept to jedyne miejsce w Warszawie, w którym w blisko 50. salonach wyposażenia wnętrz można urządzić łazienkę, wybrać płytki, podłogi drewniane, zamówić meble na wymiar do zabudowy kuchni, salonu oraz innych pomieszczeń. Wszystko z usługą doradztwa, montażu, przy wsparciu doświadczonych projektantów wnętrz.
Jest jeszcze katowickie Home Concept Design Park, a tam blisko 15 00 tysięcy metrów kwadratowych inspiracji, bo dzięki trwającej obecnie rozbudowie, wiosną pojawią się nowe salony. To miejsce, w którym aktualne trendy spotykają się z ponadczasową klasyką i oryginalnymi, wyszukanymi dodatkami, a użytkowy design łączy się z prawdziwą sztuką. Aby z nią obcować, zazwyczaj chodzimy na wystawy i koncerty, do teatrów i kin, tymczasem marka Home Concept pokazuje, że sztuka kryje się w naszej codzienności, w naszych domach i sklepach, w których robimy zakupy.
- Jeśli nie patrzymy tylko na funkcjonalność wnętrza, ale zaczynamy je postrzegać jako przestrzeń, którą możemy wypełniać własnymi pomysłami i swobodą, to wtedy aranżacja przestrzeni do złudzenia przypomina artystyczny proces twórczy – mówi ilustratorka Anna Glik, która specjalnie dla Home Concept stworzyła serię niezwykłych kolaży obrazujących estetykę, ducha i wartości tej marki.
Dom, niebieskie ptaki i kasztanowce
- W koncepcję opierającą się na tworzeniu witryny-układanki wpisałam temat przewodni, czyli dom symbolizujący kompleksowość oferty Home Concept. Tak powstał kolaż główny, otwierający całą serię. W kolejnych pracach zaglądamy do środka domu, odkrywając kolejne pomieszczenia: łazienkę, kuchnię, sypialnię, salon - opowiada artystka.
Mój dom, moje inspiracje
Seria kolaży przygotowanych przez ilustratorkę Annę Glik to cykl opowieści stworzonej w ramach nowej kampanii wizerunkowej „Mój dom, moje inspiracje”. W ramach współpracy powstało pięć kolaży zapraszających do świata wnętrz i designu. Inspiracje do aranżacji każdego z tych pomieszczeń można znaleźć w Home Concept. Wolność wyboru obrazują wplecione w kolaże artystki niebieskie ptaki. Każdy z nas bowiem ma swój unikatowy styl, uniwersalne piękno nie istnieje, a w Home Concept wszyscy znajdą coś dla siebie.
- Jeżeli nie trzymamy się sztywno zasad, trendów, nie boimy się eksperymentowania, aranżacja wnętrza staje się sztuką - mówi kolażystka Anna Glik.
W jej kolażach elementy typowo wnętrzarskie przeplatają się z różnymi kształtami, postaciami ludzkimi i motywami botanicznymi. Kasztanowiec nawiązuje do słynnej, zabytkowej katowickiej Alei Kasztanowców, przy której znajduje się Home Concept Design Park. Kolorystyka prac oddaje elegancję obecnych trendów panujących na rynku i ducha Home Concept, marki z segmentu premium. Kolaż nie ma nic wspólnego z wizerunkiem katalogowym czy typowo architektonicznym, choć podobnie jak design jest sztuką zaskakujących, nieszablonowych połączeń. Przypomina moodboardy wiszące w pracowniach wnętrzarskich, czyli w dosłownym tłumaczeniu „tablice nastrojów”, na których projektanci zestawiają wszystkie koncepcje i inspiracje, weryfikują swoje wyobrażenia i wizualizują oczekiwania. Kolażystka Anna Glik nadała tym warsztatowym, użytkowym pracom artystyczną formę.
- Jej kolaże pokazują proces twórczy, przyciągają uwagę, pobudzają wyobraźnię, angażują wszystkie zmysły, inspirują do kreatywnych zestawień, jak cała przestrzeń Home Concept - mówi Krzysztof Kołaszewski, prezes zarządu Home Concept.
Twórcze kuluary
Sztuka daje ukojenie podobnie jak dobrze zaaranżowane wnętrze. Dlatego prace ilustratorki Anny Glik, można podziwiać w najbardziej wysmakowanych lokalizacjach. Tworzyła kolaże dla słynnego, francuskiego domu mody Hermès, pięciogwiazdkowych hoteli Hilton, magazynów Vogue i Elle, projektantki Barbary Bui, a jej animacje uświetniały pokazy mody marki Paprocki Brzozowski.
Jej prace urzekają wielością kulturowych odniesień i nietuzinkowymi pomysłami. Inspiruje ją człowiek i otaczający go świat, architektura, natura, moda, codzienność.
- Niezmiennie zachwyca mnie papier, jego faktura, możliwość łączenia go ze sobą tak, by układać różne historie. Lubię też zabawę perspektywą i skalowaniem. Dzięki temu mogę nadać moim pracom trójwymiarowość i surrealistyczny nastrój - mówi artystka.
Przygotowując serię kolaży dla Home Concept, zaczęła od przeglądania archiwalnych wystaw i instalacji w MoMa. Śledziła włoskie targi designu, zwracając uwagę nie tylko na to, co jest pokazywane, ale też, w jaki sposób jest prezentowane. Podczas samego procesu twórczego, kierowała się już jednak przede wszystkim własną twórczą intuicją i doświadczeniem. Efekt zachwyca, intryguje, wciąga w niezwykle inspirujący świat, w którym sztuka użytkowa, nie jest ani trochę mniej wartościowa od tej, z którą obcujemy w teatrze czy galerii.
Źródło: Home Concept