logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Produkcyjny flatbed EFI zachwycał na Festiwalu Druku

  PR 07.10.2019, przeczytano 167 razy
ilustracjastrzałka

Jedną z bardziej widowiskowych maszyn na wrześniowym Festiwalu Druku był EFI PRO 24F. Maszyna na targach drukowała na tworzywach, szkle, płytach meblowych… a to nie koniec jej możliwości, a dopiero początek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/produkcyjny-flatbed-efi-zachwycal-na-festiwalu-druku,384251,artykul.html

Technologia druku LED-UV zdominowała rynek druku wielkoformatowego co widać było choćby na samych targach, gdzie na stoiskach były prezentowane najczęściej właśnie tego typu maszyny. Podyktowane jest to przede wszystkim szerokim spektrum możliwości, a co za tym idzie możliwych do zdobycia rynków, nie koniecznie związanych bezpośrednio z poligrafią czy reklamą. Po drugie, koszt zakupu urządzenia i eksploatacji jest na poziomie porównywalnym z innymi technologiami druku.

- EFI Pro 24f który w tygodniu poprzedzającym Festiwal Druku, z powodzeniem drukował na targach przemysłu meblarskiego i drzewnego. Oznacza to, że druk cyfrowy sięga poza „czystą” poligrafię czy reklamę. - mówi Paweł Stania z działu marketingu firmy Atrium Centrum Ploterowe, dystrybutora drukarek EFI. - Na flatbedzie EFI Pro 24f można z powodzeniem zadrukować choćby skrzydło drzwiowe. I nie jest to sen przyszłości, gdyż światowy potentat meblarstwa, jakim jest IKEA dostarcza drzwi drukowane w Polskich fabrykach, właśnie na drukarkach EFI!

EFI Pro 24f to przemysłowy flatbed LED-UV o obszarze zadruku 2.54 metra szerokości i długości 1.32 m. Nad 4-strefowym stołem z podsysem, porusza się ruchoma brama z karetką wyposażoną w nowoczesne głowice Ricoh. Pracują one w technologii zmiennej wielkości kropli (grayscale). Urządzenie drukuje w palecie CMYK z podwójnym kolorem białym. Wydajność drukarki sięga 107 m2/h.

EFI Pro 24f posiada funkcję „multiboard”, czyli możliwość jednoczesnego druku różnych prac na różnej wielkości formatek. Dodatkowo strefy podsysu o standardowych rozmiarach eliminują potrzebę dodatkowego maskowania. Zadruk może się odbywać od krawędzi do krawędzi na materiałach i obiektach o grubości do 5 cm.

- Zaletą produkcyjnych maszyn LED takich jak EFI, jest bezpośredni zadruk materiałów. Dla branży reklamowej będzie do zadruk kartonu POS, dla branży dekoratorskiej będzie to szkło, kamień lub drewno. Ale oczywiście można znaleźć swoją niszę, np. producent zewnętrznych rolet może zadrukowywać panele indywidualnym wzorem i tym sposobem wyróżnić się na tle konkurencji. Z szerokich możliwości EFI Pro 24f skorzystają przykładowo także meblarze lub dekoratorzy. Fronty, panele podłogowe i elewacyjne, blaty, drzwi, framugi, parapety, sufity, szkła dekoracyjne… to wszystko można „customizować” za pomocą technologii LED-UV. Dzięki cyfryzacji produkcji, możliwe jest dostarczanie zarówno indywidualnych, spersonalizowanych wzorów i jak i nakładowej produkcji.

Atramenty LED marki EFI zawierają w swym składzie śladowe ilości lotnych substancji organicznych (0,03%) i są pozbawione metali ciężkich. Ponad połowę składu atramentów stanowią monomery i oligomery uzyskane z zasobów odnawialnych, takich jak rośliny i biomasa. Atramenty LED EFI zostały stworzone z myślą o druku cyfrowym, co zapewnia ich niezawodność i wydajność. Oferują jedną z najszerszych gam kolorystycznych w branży drukarskiej i zapewniają spójne, powtarzalne rezultaty.

Mniejsze zużycie energii, redukcja odpadów i materiałów eksploatacyjnych maksymalizują korzyści środowiskowe.

Zmniejszony pobór mocy, brak potrzeby wymiany lamp i redukcja odpadów materiałowych – w taki sposób technologia LED firmy EFI pomaga obniżyć koszty operacyjne.

Technologia LED zmniejsza zużycie energii eliminując potrzebę stosowania lamp o dużej mocy, których zadaniem jest uzyskanie odpowiedniej przyczepności atramentu i odparowanie wody z zadrukowywanych materiałów. Technologia LED nie wymaga rozgrzania, lampy LED włączają i wyłączają się w jednej sekundzie, dzięki czemu zużywa się mniej energii, a jednocześnie unika przestojów w pracy.

Odchodzi problem zmarnowanych wydruków z powodu nierównomiernego utwardzania lub nieodpowiednich kolorów, które wynikają z degradacji lamp zawierających merkury lub wysiłków operatorów próbujących dobrać odpowiednią dawkę promieniowania w celu utwardzenia atramentu na różnych podłożach.

Rentowność i satysfakcja klienta zależą od ilości materiałów, na których można drukować bez generowania dużej ilości odpadów. Połączenie technologii LED i atramentów EFI pomaga zmniejszyć ilość odpadów i zużytej energii oraz sprostać wymaganiom klientów.

Atramenty EFI LED zostały opracowane w celu bezpośredniego druku na szerokim spektrum nośników elastycznych i płaskich, eliminując potrzebę wieloetapowego procesu produkcji lub potrzeby nakładania specjalnych powleczeń do produkcji na płaskich materiałach.

Dzięki EFI oszczędzasz czas i pieniądze, zużywając mniej energii i surowców. Nie trzeba się martwić wieloma odpadami produkcyjnymi, które często nie poddają się recyklingowi. Można również drukować na szerszej gamie podłoży, w tym przyjaznych dla środowiska, oraz materiałach nadających się do recyklingu, a także cieńszych, tańszych materiałach bez obawy odkształceń wywołanych ciepłem czy możliwą kolizją materiału z karetką.

- EFI Pro 24f zdobył już w Polsce w ubiegłym roku pierwszą targową nagrodę „The Prize For Innovations”.

Źródło: Atrium Centrum Ploterowe

www.atrium.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa odsłona kampanii Nutricia
W poniedziałek 21 października rusza nowa odsłona kampanii dla kaszek BoboVita PORCJA ZBÓŻ, której koncepcję kreatywną opracowała agencja Havas Warsaw. Kampania swoim zasięgiem obejmie telewizję oraz internet, w tym media społecznościowe.
PKN ORLEN został Oficjalnym Partnerem Ekstraklasy. W ramach współpracy w sezonie 2019/2020 marka będzie promowana na stadionach oraz podczas transmisji meczów już od najbliższej, 12. kolejki rozgrywek.
Kampania teaserowa „Idealiści” promuje czwartą edycję Open Eyes Economy Summit
Agencja Eskadra startuje z oryginalną kampanią outdoorową „Idealiści”, która promuje międzynarodowy kongres ekonomii wartości – Open Eyes Economy Summit. Nowe billboardy, citylighty i cityscrolle są odpowiedzią na kontrowersyjne hasła sprzed tygodnia.
ICE z nową strategią komunikacji od Hand Made
Centrum Kongresowe ICE Kraków odświeża strategię komunikacji, którą będzie wdrażać w latach 2020-2025. Twórcą kompleksowej koncepcji jest krakowska agencja reklamowa Hand Made, która dostarczyła zwycięską ideę i wizję kolejnych pięciu lat dla tego niezwykłego miejsca na mapie Krakowa.
Wraz z rozpoczęciem sezonu jesienno-zimowego ruszyła kolejna odsłona akcji Nikon „Natychmiastowy Rabat”, dzięki której przy zakupie aparatu z obiektywem zaoszczędzić można nawet do 1720 zł. Promocja obejmuje szeroką gamę produktów marki, w tym lustrzanki cyfrowe, bezlusterkowce i obiektywy Nikkor.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764