Konkurs Effie Awards ewoluuje wraz z dynamicznie zmieniającą się branżą i w tym roku wprowadza nową kategorię Positive change: PR-Led i Employer branding. Prowly wspiera inicjatywę i zostaje jej partnerem.
Effie Awards docenia w Polsce skuteczną komunikację marketingową i wszelkie rozwiązania, które prowadzą do wzrostu biznesu, już od 20 lat. Zgłoszenia do jubileuszowej edycji konkursu trwają do 17 czerwca. Zainteresowani mają do wyboru 23 kategorie, w tym jedną nową: Positive change: PR-Led i Employer branding, z czego jako wiodąca platforma Public Relations cieszymy się najbardziej. Dlatego bez wahania wspieramy Konkurs partnersko, udostępniając organizatorom naszą platformę oraz planując wspólne działania contentowe, które przybliżą projekt PR-owcom w Polsce.
- W Polsce od wielu lat promujemy Effie united – jesteśmy jednym z niewielu rynków, na których Effie docenia współpracę i zgłoszenia odzwierciedlające udział wielu firm, bo sukces ma wielu ojców i matek. WARC Media 100 pokazuje, że łączenie mediów, kreacji i PR-u, od samego początku realizacji projektu, przynosi największe szanse na dobre wyniki. Choć od lat agencje PR lat są współzgłaszającymi w Effie, to gubiliśmy kampanie, w których PR odgrywał wiodącą role. Nowa kategoria daje nam szansę docenić również takie kampanie – powiedział Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu SAR.
- Od lat można zauważyć, że rynek public relations w Polsce staje się coraz bardziej dojrzały. Firmy dostrzegły jak niezwykle ważna jest ta dziedzina komunikacji w organizacjach, nie tylko ta zewnętrzna, ale także wewnętrzna, która ma na celu zatrzymać najlepszych pracowników, czy pozyskać nowe talenty - powiedział Paweł Bylicki, CEO Public Dialog, pomysłodawca kategorii Positive Change: PR-Led i Employer branding. - Dla całej branży PR wprowadzenie tej kategorii w Effie to świetna wiadomość, bo to najlepsza platforma do pokazania jak daleko policzalną, realnie wspierającą wyniki biznesowe dziedziną jest public relations. Zachęcamy do wzięcia w konkursie zarówno agencje, stronę kliencką, jaki i NGO’S czy administracje publiczną – dodaje.
- Effie to najbardziej prestiżowy konkurs marketingowy, który skupia się na ocenie efektywności kampanii. Z tego względu fakt, że pojawi się w nim nowa kategoria dedykowana kampaniom PR, cieszy jeszcze bardziej. Dla samej branży to także możliwość szerszego zaprezentowania swoich osiągnięć i stanięcia w szranki z ekspertami z pozostałych dziedzin komunikacji. Jako partnerzy konkursu zgłaszamy gotowość do wsparcia. - Joanna Drabent, CEO & Co-founder Prowly
Efekty działań w ramach kampanii PR-owych muszą być przedstawione w postaci twardych wskaźników popartych danymi. W zgłoszeniu należy wykazać jak wdrożona strategia wpłynęła na istotną zmianę biznesową, społeczną i/lub kulturową. W niniejszej kategorii można również zgłaszać kampanie, które miały na celu budowanie wizerunku dobrego pracodawcy (employer branding).
- PR umiera, jest niepoliczalny i nie ma przełożenia na brand, nie mamy budżetu, więc zróbmy PR – z takimi stereotypami nasza branża mierzy się codziennie. Utworzenie nowej kategorii PR Led i Employer branding w Effie to dowód, że jest inaczej. PR w końcu został zauważony i znalazł swoje miejsce w jednym z najbardziej cenionych przez firmy i marketerów konkursów komunikacyjnych. Dla naszej branży to szansa, by udowodnić, że jej działania mogą być motorem napędowym wzmacniającym wizerunek organizacji, marki lub instytucji i odgrywać kluczową rolę w realizacji celów. – powiedziała Iwona Michalczyk, Dyrektor Zarządzająca Garden of Words Group, współtwórczyni nowej kategorii w Effie.
W tej edycji organizator wprowadził zmiany w 5 istniejących wcześniej kategoriach. Obecnie Nowe technologie zmieniły nazwę na Tech driven. Kategoria Telekomunikacja została dołączona do Usług. Natomiast Kategoria Kultura, rozrywka, media poszerzona została o gaming – od teraz można zgłaszać kampanie promujące wydarzenia e-sportowe. Z kolei kategoria Positive change: CSR oraz kategoria Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono zostały połączone w jedną.
- Więcej na temat kategorii Effie Awards TUTAJ
Źródło: Prowly