logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pryzmat testuje tonery wg normy ISO/IEC 19752

  PR 21.01.2006, przeczytano 1672 razy

Produkowane przez PRYZMAT tonery są testowane zgodnie z międzynarodową normą ISO/IEC 19752. Wrocławska firma jest pierwszą w Polsce w branży reprodukowanych materiałów do drukowania, która zainwestowała w profesjonalne testy swoich tonerów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pryzmat-testuje-tonery-wg-normy-iso-iec-19752,3435,artykul.html

Podczas trzymiesięcznych badań laboratorium firmy zużyło 310 tysięcy stron papieru o wadze 1,5 tony. Stosowanie ISO/IEC 19752 zalecają renomowani producenci drukarek i tonerów, m.in. HP i Lexmark.

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj biuro czy firmę bez drukarki. A ta, do niezawodnego działania potrzebuje tonera. To od niego zależy w dużej mierze jakość, wydajność, komfort i bezpieczeństwo drukowania. Tymczasem na rynku dostępny jest bardzo szeroki asortyment materiałów barwiących – od oryginalnych markowych tonerów, przez profesjonalnie reprodukowane, po najtańsze materiały nabijane w amatorskich warunkach. Jak oszczędzać zachowując wydajność i bezpieczeństwo drukowania?

Do niedawna testy wydajności drukowania prowadzone były odrębnie, według rozmaitych metodologii przez poszczególnych producentów. Od 16 czerwca 2004 roku jest dostępny standard wydajności kaset z tonerem do monochromatycznych drukarek laserowych Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej ISO/IEC 19752. Został opracowany przez komitet techniczny ds. sprzętu biurowego Organizacji w Szwajcarii. W skład komitetu wchodzili przedstawiciele krajowych instytucji normalizacyjnych państw członkowskich i reprezentanci różnych grup branżowych - producentów drukarek, firm reprodukujących tonery oraz laboratoriów testowych. Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna (ISO – International Organisation of Standards) jest siecią krajowych instytutów normalizacyjnych 147 państw. ISO ustanawia dobrowolne standardy mające na celu normalizację jakości, zapewnienie klientom gwarancji dotrzymywania przez producentów odpowiednich parametrów, sprawność zarządzania i przestrzeganie norm ochrony środowiska.

ISO/IEC 19752 rygorystycznie określa zasady testowania wydajności tonerów – wygląd i ustawienia dokumentu drukowanego, ilość testowanych kaset, parametry środowiska – temperatura i wilgotność. Dzięki temu wyniki testów są porównywalne i powtarzalne. Wydajność kasety z tonerem określa się stosując pomiar długości cyklu eksploatacji oparty na zliczeniu czytelnie wydrukowanych stron. Kasety z tonerem muszą być testowane w minimum trzech różnych drukarkach. Minimalna ilość kaset tego samego typy wynosi 9. ISO/IEC 19752 umożliwia klientom wiarygodną i obiektywną ocenę oraz porównanie kaset różnych marek.

Do przeprowadzenia profesjonalnych testów PRYZMAT przygotowywał się ponad pół roku. Firma zainwestowała we własne laboratorium. Zakończył się cykl pierwszych testów. Zgodnie z normą ISO przebadano 9 typów kaset LASER LINE do najpopularniejszych drukarek HP. Badanie było procesem pracochłonnym i kosztownym. W sumie, zgodnie z normą ISO/IEC 19752 przetestowano 81 sztuk kaset przy użyciu 27 drukarek. W ciągu, trwających 3 miesiące, testów zadrukowanych zostało 310 000 stron papieru, który ważył 1,5 tony. Podczas badań w pomieszczeniu laboratoryjnym prowadzony był ciągły pomiar temperatury i wilgotności. Nad sprawnością drukarek przez cały czas czuwał serwis PRYZMATu. Badanie kaset odbywa się pod nadzorem i przy ścisłej współpracy ze specjalistycznym, niezależnym laboratorium ELTEST z Warszawy.

Wydajność wszystkich testowanych przez PRYZMAT kaset okazała się równie duża (w wielu przypadkach nawet lepsza) jak produktów najlepszych światowych marek kartridży laserowych.

Przetestowane kasety należą do najpopularniejszych produktów PRYZMATu. Ich sprzedaż stanowi ponad 50 procent obrotu firmy. W najbliższym czasie ruszą testy kolejnych produktów.

PRYZMAT przykłada dużą wagę do jakości i niezawodności swoich produktów. Firma daje gwarancję niezawodnego funkcjonowania tonerów i naboi atramentowych podczas całego okresu ich użytkowania. “Testy prowadzone zgodnie z normą ISO są kolejnym etapem naszej polityki jakości” – mówi Jerzy Osiński, współwłaściciel PRYZMATu. “Liczymy również, że ta międzynarodowa norma uporządkuje postępowania przetargowe, w których obecnie prowadzone są dyskusje nad definicją produktów fabrycznie nowych i reprodukowanych. ISO/IEC 19752 udowadnia, ze jakość różnie produkowanych tonerów może być porównywalna”.

PRYZMAT to wiodący w Polsce producent reprodukowanych materiałów do drukarek. Firma skupując zużyte tonery i głowice atramentowe - przetwarza rocznie 250 ton odpadów. Wartość skupionych od klientów tonerów i głowic atramentowych sięga rocznie 12 mln złotych. W oparciu o proces recyklingu materiałów do drukowania firma produkuje ponad 400000 tonerów i głowic rocznie. W Europie około 20 procent tonerów i naboi atramentowych to produkty reprodukowane. Wraz z wzrostem świadomości ekologicznej oraz wdrażaniem dyrektyw Unii Europejskiej, ten sektor gospodarki będzie się rozwijał.

Grupa Pryzmat to również 40 punktów handlowych w całym kraju, które w sumie zatrudniają blisko 300 osób. Od dwóch lat trwa ekspansja zagraniczna firmy. Działają dwa punkty sprzedaży w Wilnie oraz po jednym w Bratysławie i Bremie. Obroty grupy handlowej Pryzmat sięgają 60 mln złotych rocznie. Wynik finansowy na rok 2005 planowany jest na poziomie 6 mln złotych brutto.

Źródło: PR time

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

210 wystawców i blisko 600 marek – trwa rejestracja na Promo Show
Wyjątkowo zapowiada się zbliżająca edycja Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku PROMO SHOW. 8-9 lutego TOP Dostawcy spotkają się w EXPO XXI, mieszczącym się w samym sercu Warszawy, z gośćmi z ponad 20 krajów. 
Marka YOPE powierzyła spółce technologicznej Euvic 360 e-com (Grupa Euvic Performance), działania reklamowe związane z usługą display retargetingu.
Aldi promuje marki własne
ALDI promuje marki własne angażując wewnętrznych ekspertów. To prosty, ale trafiony pomysł. Kto najlepiej opowie o produkcie, o jego właściwościach, sposobach produkcji, smaku, aromacie, unikatowych cechach? Pracownik – ekspert, opiekun kategorii. Ekspert ALDI Poleca – pod takim hasłem w gazetkach online, na stronie internetowej i w sklepach startuje komunikacja...
Agencja martech & e-commerce connected SalesTube znalazła się w zestawieniu najszybciej rozwijających się firm magazynu Forbes. Należąca do Group One spółka zajęła 6. pozycję w Rankingu Diamenty Forbes 2023 w branży e-commerce, na liście liczącej ponad sześćdziesiąt firm.
Nowy projektor laserowy PV800UL od Sharp Nec
Sharp NEC Display Solutions Europe wprowadzi w marcu 2023 r. na rynek nowy projektor laserowy NEC PV800UL. Jaśniejszy projektor instalacyjny PV800UL i jego siostrzany model PV710UL mają kompaktową konstrukcję, oferują elastyczną instalację dzięki szerokiemu wyborowi obiektywów i innym kluczowym wbudowanym funkcjom, w tym obsłudze ProAssist ułatwiającej m.in. sterowanie i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764