logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Publishing and Design Group stworzyła nowy layout katalogu EFFIE Awards

  PR 11.12.2008, przeczytano 2124 razy
ilustracjastrzałka

Autorem nowego projektu katalogu EFFIE Awards jest spółka Publishing and Design Group, publikująca m.in. FUTU Magazine. Rewolucyjne zmiany w layoucie, nowa typografia i praktyczna nawigacja to cechy, które nadała katalogowi jego projektantka - Monika Zawadzka.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/publishing-and-design-group-stworzyla-nowy-layout-katalogu-effie-awards,8202,artykul.html

Katalog trafił do rąk uczestników Gali Konkursu Efektywności Reklamy EFFIE Awards, która odbyła się na początku listopada w Teatrze Wielkim w Warszawie i był dodany do listopadowego wydania miesięcznika Brief (w prenumeracie).

Za realizację nowego projektu szaty graficznej katalogu odpowiada Publishing and Design Group - agencja wyspecjalizowana w publishingu, komunikacji marketingowej oraz prowadzeniu projektów na styku designu i marketingu. “Postawiliśmy na design. Uznaliśmy, że najwyższy czas, by polska edycja katalogu EFFIE Awards wyprzedzała międzynarodowe wersje awangardową szatą graficzną i wyznaczała nowe standardy w projektowaniu. Chcieliśmy, by nowy design katalogu był odpowiedzią na zmieniającą się dynamicznie branżę reklamową w Polsce.” – powiedział wydawca, v-ce prezes Publishing and Design Group, Wojciech Ponikowski.

Nowa edycja katalogu EFFIE zyskała zupełnie nową nawigację graficzną, dzięki której łatwiej poruszać się po 65 prezentowanych w nim kampaniach. Każdej z kategorii produktów przypisano jeden z 12 kolorów.

Katalog łączy geometryczna przejrzystość podzielonego na bloki tekstowe, wizualne i infograficzne layoutu z awangardową reinterpretacją logo EFFIE, które stało się podstawą dla stworzenia zupełnie nowej czcionki – wykorzystanej w koncepcji artystycznej. Całość wzbogaca urozmaicona typografia. “Rozpoczynając pracę nad nowym wyglądem katalogu kierowałam się potrzebą uporządkowania zróżnicowaychj treści – tekstu, dużej ilości zdjęć zwycięskich kampanii i zaawansowanej infografiki. Dużym wyzwaniem było połączenie w projekcie sprzecznych celów – czystości i konsekwencji z potrzebami i oczekiwaniami zwycięskich agencji i domów mediowych” – powiedziała autorka projektu, Monika Zawadzka.

Powstający w Publishing and Design Group katalog zachował kolory identyfikacji wizualnej konkursu, jednak jego wygląd zupełnie odróżnia go do poprzednich edycji.

“W 2008 uległa zmianie identyfikacja graficzna konkursu EFFIE. Zaprezentowaliśmy też nową statuetką. Stąd pomysł by dokonać zmian także w designie katalogu. Katalog EFFIE ma być bardziej komunikatywny, gdyż znajdują się w nim cenne informacje podsumowujące najbardziej efektywne kampanie reklamowe. Projekt Moniki Zawadzkiej bardzo nam się spodobał chociaż długo dochodziliśmy do kompromisu z projekantką, zwłaszcza jeśli chodzi o nawigację i czytelność. Trzeba pamiętać, że katalog EFFIE Awards jest w istocie podręcznikiem i przewodnikiem, do którego sięgają studenci i praktycy reklamy. Ma on duże czytelnictwo wtórne. W wielu agencjach znajduje się na honorowym miejscu, gdyż zwycięstwo w konkursie efektywności reklamy jest bardzo prestiżowym osiągnięciem. To dlatego od nowego projektu, poza designem, oczekiwaliśmy ładu oraz funkcjonalności.” – mówi Anna Zimecka, PR&Project Director Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, organizatora konkursu.


Publishing and Design Group jest agencją wyspecjalizowaną w publishingu, komunikacji marketingowej oraz prowadzeniu projektów na styku designu i marketingu. Jej twórcami są są Wojciech Ponikowski, były dyrektor zarządzający FUTU Group, oraz Stanisław Plakwicz, producent filmowy i telewizyjny, były dyrektor generalny agencji reklamowej Lowe GGK. Głównymi obszarami działań PDG są: premium custom publishing, selektywna komunikacja marketingowa oraz design. PDG jest wydawcą ukazującego się od 2006 roku FUTU Magazine.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Od 1999 r. jest członkiem European Advertising Agencies Association (EAAA), obecnie funkcjonującego w Brukseli pod nazwą European Association of Communications Agencies (EACA). SAR jest przedstawicielem w Polsce międzynarodowego konkursu Cannes Lions oraz kreatywnej platformy medialnej Shots. Najważniejszym rokrocznym przedsięwzięciem SAR jest organizacja trzech konkursów poświęconych reklamie i związanych z nimi konferencj: konkurs efektywności komunikacji marketingowej EFFIE Awards, Polski Konkurs Reklamy KTR oraz Media Trendy. SAR zrzesza firmy zajmujące się komunikacją marketingową (obecnie 66 agencji reklamowych, agencji brand design i domów mediowych), działa na rzecz promowania i tworzenia efektywnej komunikacji marketingowej oraz promowania środowiska reklamowego w Polsce. Stowarzyszenie zajmuje się także badaniami rynku, lobbingiem, szkoleniami i działalnością edukacyjną. SAR współpracuje z międzynarodowymi Stowarzyszeniami Reklamy, tj. EACA, IPA, ADC*E.

Effie Awards to międzynarodowy konkurs efektywności komunikacji marketingowej. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Ocenia efekty rynkowe kampanii reklamowych, nagradza efektywną współpracę pomiędzy agencją, a klientem oraz ich obopólne dążenie do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów rynkowych reklamowanej marki. Od 1999 EFFIE Awards organizowane jest w Polsce przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych. W trakcie konkursu EFFIE przyznawana jest również nagroda za strategię mediową.

Źródło: Publishing and Design Group

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy wiceprezes Link4 odpowiedzialny za marketing
Mikołaj Ciaś, menedżer od 20 lat związany z branżą FMCG, objął funkcję wiceprezesa zarządu LINK4. Będzie odpowiedzialny za obszary komercyjne, w tym między innymi, za marketing ubezpieczyciela. Wcześniej pracował w dużych korporacjach międzynarodowych, gdzie był dyrektorem marketingu i członkiem zarządu.
Energetyczna kampania od Warki Energy
Napój energetyczny Warka Energy powstał z myślą o młodych dorosłych. To także im dedykowana jest najnowsza kampania marki. W serii krótkich, przepełnionych towarzyską energią spotów, zaprezentowane zostały typowe aktywności Gen Z&Y. Motywem przewodnim klipów są neonowe napisy, spójne z designem puszek Warki Energy 0,0% oraz hasło „Włącz się”.
Kampania Škoda z Kasią Niewiadomą
Škoda konsekwentnie buduje swoją markę w duchu Women Empowerment i realizuje kolejną kampanię ze swoją wieloletnią ambasadorką – wybitną polską kolarką, Kasią Niewiadomą. W prowadzonych od dłuższego czasu działaniach marketingowych producent samochodów pokazuje, jak ważne jest dla niego odkrywanie różnorodnych talentów...
Złoty Medal EcoVadis dla Konica Minolta
Konica Minolta, Inc. (Konica Minolta) z dumą ogłasza, że znalazła się wśród 5% najlepszych firm ocenianych przez EcoVadis we wszystkich branżach. Firma otrzymała Złoty Medal (dziewiąty z rzędu) w uznaniu jej osiągnięć w zakresie zrównoważonego rozwoju, co plasuje ją w czołówce firm ocenianych przez EcoVadis w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Paryż 2024: P&G ujawnia plany promocji swoich marek
Procter & Gamble, partner olimpijczyków i paraolimpijczyków z całego świata, ogłosił dzisiaj plany dotyczące promocji marek najlepiej sprzedających się produktów gospodarstwa domowego i kosmetyków podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich, które odbędą się w Paryżu w 2024 r., w tym kampanie marketingowe i handlowe inspirowane olimpiadą,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764