Trwa czwarta edycja akcji #RabenExpress. Tym razem firma Raben, lider branży logistycznej, zaprosiła do współpracy Y – znanego iluzjonistę i twórcę kanału na YouTube „Magic of Y”. Marka jest sponsorem serii filmów nakręconych przez magika w Mediolanie w ramach cyklu „Magic of Y on streets”. Video zrealizowane w języku angielskim mają promować połączenia Raben do Włoch.
Firma Raben, zachęcona wynikami poprzednich trzech odsłon kampanii #RabenExpress, ponownie sięgnęła po influencers marketing. Aby promować uruchomione jesienią 2018 r. połączenia do Włoch – z Niemiec, Polski i innych rynków – nawiązała współpracę z magikiem gwiazd Y. Iluzjonista, którego ogólnopolska kariera rozpoczęła się dzięki udziałowi w programie „Mam talent”, prowadzi na YouTube kanał „Magic of Y”, będący jednym z pięciu największych kanałów iluzjonistycznych na świecie z 950 tys. subskrypcji i 86 mln obejrzeń.
- W ramach #RabenExpress zrealizowaliśmy już kilka formatów. Teraz szukaliśmy do współpracy kogoś oryginalnego, tworzącego niespotykany, wręcz magiczny kontent – tłumaczy Klaudyna Polanowska-Skrzypek, PR manager Grupy Raben. - Y współpracował z największymi i cieszy się uznaniem również za granicą. Jest idealnym kandydatem do tego, byśmy wspólnie rozpoczęli nowy rozdział kampanii, skierowany do międzynarodowej publiczności.
Raben został sponsorem cyklu „Magic of Y on streets”, w których iluzjonista na ulicach Mediolanu czaruje mieszkańców Italii magicznymi sztuczkami. Nowością w kampanii jest nie tylko formuła – wykorzystanie iluzji z różnymi przedmiotami, w tym także gadżetami marki Raben, ale także rozmach przedsięwzięcia. Po raz pierwszy materiały video powstały w języku angielskim, dzięki czemu mają międzynarodowy potencjał i są wykorzystywane i promowane na wszystkich rynkach, na których obecna jest Grupa Raben.
- Współpraca z Grupą Raben wpisała się idealnie w temat moich podróży z magią – w końcu to Raben sprawia, że nasze ulubione produkty magicznie przemieszczają się po całej Europie. – mówi Y, twórca internetowy, a zarazem magik gwiazd. – Dostawy często odbywają się wcześnie, gdy jeszcze śpimy, dlatego może powstać złudzenie, że towary wręcz same pojawiają się na półkach sklepów. Cieszę się, że współpracując z Raben, mogę moim fanom i internautom zdradzić ten mały sekret, tak by mogli docenić ciężką pracę, którą pracownicy Grupy wykonują, by ułatwić nam codzienne życie. Jestem naprawdę szczęśliwy, że możemy realizować wspólnie ten projekt.
Napędzane logistyką odcinki „Magic of Y on streets” emitowane są na kanale iluzjonisty na YouTube w kolejne soboty począwszy od 2 lutego, a następnie promowane w social mediach influencera (Facebook, Instagram, TikTok). Dodatkowo na swoim fanpage’u opublikował on dwa filmy z serii #RabenIT, przygotowane przez Grupę Raben i pokazujące magiczne triki w wykonaniu firmy. Akcja potrwa do końca marca.
- Kiedy tylko poznałem Y, wiedziałem, że chcę z nim zrobić coś magicznego. Taka energia i taki potencjał nie mogą się przecież zmarnować! Wstrzymywał mnie jedynie brak zainteresowania ze strony marek w Polsce. Na szczęście nasza propozycja spotkała się z ciepłym przyjęciem w Grupie Raben. Odwaga i kreatywność działu PR-u oraz podążanie za trendami w Internecie spowodowały, że zostawiamy konkurencję logistyczną daleko w tyle – podsumowuje Wojtek Kardyś z agencji GOOD FOR YOU, będącej pomysłodawcą i koordynatorem projektu.
#RabenExpress to kampania employerbrandingowa z elementami CSR, zainicjowana jesienią 2017 roku. Celem trzech pierwszych odsłon było przybliżenie pracy zawodowego kierowcy samochodu ciężarowego i stylu życia truckersa oraz promowanie roli transportu we współczesnym świecie – stąd dodatkowy hasztag #TransportJestPotrzebny oraz wsparcie dla Banków Żywności w grudniu 2018 roku. Wśród zaangażowanych influencerów znaleźli się podróżnik Łukasz Smoliński (blog Tasteaway.pl), dietetyczka Monika Ciesielska (blog Dr LIfestyle) oraz dziennikarz Rafał Gębura (kanał „7 metrów pod ziemią”). Dotychczasowe edycje kampanii dotarły w sumie do ok. 2,5 mln internautów, ponadto w ubiegłym roku uhonorowano ją Brązowym Spinaczem w kategorii PR korporacyjny w konkursie organizowanym przez Związek Firm Public Relations.
Źródło: Grupa Raben