logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rapida 76 z modułem do cold stampingu w drukarnia Mellow

  PR 09.09.2020, przeczytano 514 razy
ilustracja

„Made of Print” – to hasło przyświeca działalności krakowskiej drukarni Mellow, która od ponad dwóch dekad jest obecna na polskim rynku usług poligraficznych realizowanych w technice offsetowej. Przez wiele lat główną część jej portfolio stanowiły szeroko rozumiane materiały marketingowe wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów korporacyjnych. Obecnie Mellow – jak zapewnia prezes zarządu drukarni Wojciech Dworak – stara się zdywersyfikować swoją ofertę i rozszerzyć ją m.in. o wysoko uszlachetnione opakowania oraz inne produkty poligraficzne o wartości dodanej. Temu służą nowe inwestycje sprzętowe, m.in. w półformatową maszynę offsetową Rapida 76 z modułem do foliowania na zimno. To kolejne już rozwiązanie marki Koenig & Bauer, na jakie zdecydował się ten krakowski zakład poligraficzny, a zarazem pierwsza na rynku europejskim półformatowa maszyna hybrydowa (UV/LED) tego producenta, wyposażona w opcję do cold-stampingu i pierwsza na świecie tak rozbudowana konfiguracja modelu Rapida 76.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rapida-76-z-modulem-do-cold-stampingu-w-drukarnia-mellow,388382,artykul.html

- Zawsze staraliśmy się, by nasza firma była postrzegana przez rynek i klientów głównie pod kątem najwyższej jakości oraz profesjonalnej i kompleksowej obsługi poligraficzno-reklamowej – mówi Wojciech Dworak. – Tak było zarówno w okresie, kiedy jako jedni z pierwszych w Polsce zaoferowaliśmy usługi w zakresie komercyjnego druku cyfrowego, jak też później – gdy zdecydowaliśmy się na inwestycję w druk offsetowy, który już od lat decyduje o naszej tożsamości biznesowej, oraz nabyliśmy agencję reklamową. Minionych kilkanaście lat to okres budowania marki Mellow jako profesjonalnego dostawcy kompleksowych usług poligraficzno-reklamowych dla klientów korporacyjnych. To z myślą o nich realizowane były i nadal są najwyższej jakości (niejednokrotnie bardzo subtelnie wykończone i uszlachetnione) materiały marketingowe: katalogi, raporty roczne, zaproszenia, foldery itd. Obecnie zdobyte doświadczenia chcielibyśmy przenieść na nowy dla nas grunt, jakim są opakowania oraz inne produkty wykonywane na grubszych podłożach, także nietypowych np. niewsiąkliwych. W obu przypadkach pragniemy oferować to, z czego jesteśmy znani: najwyższą jakość, ale przede wszystkim wyraziste, nietuzinkowe i nieszablonowe pomysły graficzne oraz rozwiązania produkcyjne. Proponujemy zastosowanie efektów specjalnych takich jak folia (np. metalizowana) aplikowana na zimno, druk wypukły, hologramy czy kody QR „zaszyte” w projektach. Temu służy modernizacja naszego parku sprzętowego, w tym zakup nowej, półformatowej maszyny Rapida 76, pozwalającej na drukowanie w technologii UV/LED, co oznacza m.in. możliwość zastosowania trudnych w obróbce podłoży oraz ich uszlachetnianie in-line w dedykowanym module do cold-stampingu.

Nowa maszyna, nowa siedziba

Maszyna została zainstalowana w nowej siedzibie firmy Mellow, w której – po wielu latach działalności w dwóch lokalizacjach – znalazł się cały park sprzętowy drukarni, dedykowany produkcji cyfrowej i offsetowej.

- O naszym biznesowym DNA od dłuższego już czasu decyduje druk offsetowy, w którym – od początku obecności na tym rynku – naszym sprawdzonym partnerem pozostaje firma Koenig & Bauer – mówi Wojciech Dworak.

Technika offsetowa pojawiła się w firmie Mellow (wówczas jeszcze funkcjonującej pod nazwą Copy 2000) w roku 2001, wraz z maszyną Rapida 74-5+L. Kilka lat później drukarnia zainwestowała w pierwszą w Polsce maszynę pełnoformatową Rapida 105-5+L, wyposażoną w system LogoTronic Professional.

- Było to w przełomowym dla nas roku 2008 – kontynuuje Wojciech Dworak. – Poza rozbudową parku sprzętowego, zmieniliśmy wówczas nazwę na Mellow i rozpoczęliśmy kreowanie wizerunku firmy jako profesjonalnego przedsiębiorstwa świadczącego usługi poligraficzno-reklamowe na najwyższym poziomie. Obecnie jesteśmy po raz kolejny pionierem jeżeli chodzi o wdrożenie maszyny marki Koenig & Bauer, nie tylko na rynku krajowym. Zdecydowaliśmy się na rozwiązanie hybrydowe oraz wyposażone w opcję cold-stampingu, przede wszystkim z uwagi na ogromne możliwości technologiczne, jakie daje taka właśnie konfiguracja.

Nowa strategia: wysoko przetworzone produkty o wartości dodanej

- Rynek się zmienia, a klienci oczekują w coraz większym stopniu oferty nietuzinkowej, z jednej strony dostosowanej do ich indywidualnych potrzeb, z drugiej – pozwalającej na wyróżnienie się. Chcemy im w tym pomóc, zapewniając nie tylko najwyższej jakości sprzęt do produkcji opakowań czy materiałów komercyjnych, ale też oferując szkolenia, doradzając i wspierając w całym procesie powstawania produktu – począwszy od koncepcji i pomysłu na projekt graficzny, a na efektownej realizacji kończąc. Naszym zdaniem nawet z najprostszego druku, takiego jak ulotka pizzerii czy wizytówka, można stworzyć małe dzieło sztuki. Pokazujemy to m.in. w ramach uruchomionej jakiś czas temu „Akademii Mellow”, skierowanej do osób z działów kreacji i marketingu firm reprezentujących różne branże. Ale do tego potrzebny jest niebanalny pomysł, w ślad za nim – design, a na koniec – najwyższej jakości maszyny pozwalające go zrealizować. Nowa Rapida 76 jest przykładem takiej właśnie inwestycji.

Adam Ślażyński, regionalny szef sprzedaży w firmie Koenig & Bauer (CEE), która była dostawcą maszyny, dodaje: - Zakupiona przez Mellow maszyna to nie tylko pierwsza Rapida 76 w Polsce, ale też pierwsza – w skali świata – tak bogata jej wersja, uwzględniająca system foliowania na zimno. Zaimplementowany tu pakiet umożliwia zadrukowywanie bardzo szerokiego spektrum podłoży: kartonów, folii, ale też cienkich folii czy materiałów niewsiąkliwych. Naszemu klientowi bardzo zależało na tym, by pod tym względem możliwości maszyny były jak największe, stąd taka jej konfiguracja.

- Istotny był również format – dodaje Wojciech Dworak. - Po wcześniejszej inwestycji w maszynę B1 tym razem – ponownie – zdecydowaliśmy się na maszynę półformatową. Biorąc pod uwagę specyfikę rynku i różne wolumeny nakładów charakteryzujące naszych dotychczasowych jak i potencjalnych klientów, do których kierujemy nasze usługi, jest ona w tym przypadku bardziej elastycznym i ekonomicznie uzasadnionym rozwiązaniem. Drukująca z prędkością maksymalną 18 tys. egz/h Rapida 76-7+L jest wyposażona w siedem zespołów drukujących, wieżę lakierującą oraz wspomniany już moduł do foliowania na zimno Vinfoil Optima.

Adam Ślażyński zwraca uwagę na bogate wyposażenie kontrolno-pomiarowe, niezwykle ważne przy bardzo wysublimowanych, zaawansowanych technologicznie projektach, jakie realizuje Mellow: - Warto w tym kontekście wymienić choćby pomiar i regulację nafarbiania online i inline, jak też protokołowanie ISO online w systemie QualityPass. Tego typu rozwiązania mają dać użytkownikom pewność i niezawodność realizowanej produkcji, zwłaszcza przy wymagających zleceniach np. opakowaniach czy materiałach marketingowych o dużej wartości dodanej, w jakich specjalizuje się Mellow.

Nowe kierunki działania, większy nacisk na eksport

- Chcemy w większym niż dotychczas stopniu wyjść z naszą ofertą poza Polskę – mówi Wojciech Dworak. – Na rynku krajowym jesteśmy znani i rozpoznawalni, a ponad 20-letnie doświadczenie i bogata wiedza technologiczna pozwalają śmiało myśleć o zwiększeniu eksportu w naszym portfolio zamówień. Planujemy w związku z tym zmodyfikować nasze struktury handlowe i – po mamy nadzieję rychłym powrocie światowych rynków do normalnego funkcjonowania – ruszyć z zagraniczną promocją  naszych usług, m.in. poprzez udział w międzynarodowych wydarzeniach branżowych.

- Rozwój drukarni Mellow i inwestycje, realizowane – co warto zauważyć – w latach, gdy rynek borykał się z sytuacjami kryzysowymi, zasługują na szczególne słowa uznania. Tym bardziej jest nam miło, że jej kierownictwo po raz kolejny zaufało marce Koenig & Bauer, decydując się na zakup maszyny z naszego portfolio. Co więcej, po raz kolejny mamy do czynienia z pierwszą w Polsce maszyną danego modelu, a ze względu na rozbudowaną konfigurację – z wdrożeniem unikalnym nawet w skali światowej. Mamy nadzieję, że Rapida 76, podobnie jak poprzednie rozwiązania Koenig & Bauer, przyczyni się do dalszego, dynamicznego rozwoju firmy Mellow – podsumowuje Jan Korenc, prezes zarządu Koenig & Bauer (CEE).

Źródło: Koenig & Bauer (CEE) Sp. z o.o.

www/pl.koenig-bauer.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wdrożenie bezprocesowych płyt Agfa Eclipse w drukarni Kandrup
Duńska drukarnia Kandrup była jednym z pierwszych europejskich użytkowników nowych bezprocesowych płyt Eclipse firmy Agfa. Już wkrótce po wdrożeniu odnotowała liczne korzyści związane z wykorzystywaniem tych proekologicznych materiałów eksploatacyjnych w codziennej produkcji: większą czystość maszyny drukującej, wysoki kontrast obrazu czy odporność płyt...
API Folie Polska podsumowuje udany dla firmy rok 2020
Zmiany właścicielskie, modyfikacja portfolio, przejęcie kompleksowej obsługi rynku niemieckiego, nowe inwestycje sprzętowe, kolejne wdrożenia i pozyskani klienci z Polski oraz z zagranicy – to najkrótsze podsumowanie działalności polskiego oddziału API Foilmakers w minionym roku. Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska przyznaje, że był on dla...
Współpraca Digiprint i HP PWP
Na koniec 2020r. firma Digiprint oraz HP nawiązały współpracę w zakresie prowadzenia sprzedaży segmentu maszyn HP Page Wide. Tym samym, uzupełnione zostało portfolio maszyn cyfrowych Digiprint o wysokowydajne rolowe maszyny inkjetowe.
Konkurs na okładkę w technologii 3D Touch: wyniki
21 grudnia 2020 r. drukarnia Totem.com.pl oraz firma Konica Minolta ogłosiły wyniki Konkursu na okładkę książki uszlachetnioną w technologii 3D Touch. Spośród setki nadesłanych projektów wybrano 8, ich autorzy otrzymali nagrody w łącznej kwocie 15 tys. złotych.
Canon: 2021 rokiem personalizacji, dekoracji wnętrz i digitalizacji dokumentów
Zmiana systemu pracy, postępująca personalizacja druku i coraz większy nacisk na intuicyjność urządzeń. To według ekspertów Canon Polska trendy i wyzwania, jakich w 2021 roku należy spodziewać się w branży druku. W prognozach mówi się też o dobrej sytuacji rynku dekoracji wnętrz, która będzie miała spory wpływ na kondycję polskiej poligrafii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764