logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Rapida 76 z modułem do cold stampingu w drukarnia Mellow

  PR 09.09.2020, przeczytano 319 razy
ilustracja

„Made of Print” – to hasło przyświeca działalności krakowskiej drukarni Mellow, która od ponad dwóch dekad jest obecna na polskim rynku usług poligraficznych realizowanych w technice offsetowej. Przez wiele lat główną część jej portfolio stanowiły szeroko rozumiane materiały marketingowe wysokiej jakości, skierowane głównie do klientów korporacyjnych. Obecnie Mellow – jak zapewnia prezes zarządu drukarni Wojciech Dworak – stara się zdywersyfikować swoją ofertę i rozszerzyć ją m.in. o wysoko uszlachetnione opakowania oraz inne produkty poligraficzne o wartości dodanej. Temu służą nowe inwestycje sprzętowe, m.in. w półformatową maszynę offsetową Rapida 76 z modułem do foliowania na zimno. To kolejne już rozwiązanie marki Koenig & Bauer, na jakie zdecydował się ten krakowski zakład poligraficzny, a zarazem pierwsza na rynku europejskim półformatowa maszyna hybrydowa (UV/LED) tego producenta, wyposażona w opcję do cold-stampingu i pierwsza na świecie tak rozbudowana konfiguracja modelu Rapida 76.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rapida-76-z-modulem-do-cold-stampingu-w-drukarnia-mellow,388382,artykul.html

- Zawsze staraliśmy się, by nasza firma była postrzegana przez rynek i klientów głównie pod kątem najwyższej jakości oraz profesjonalnej i kompleksowej obsługi poligraficzno-reklamowej – mówi Wojciech Dworak. – Tak było zarówno w okresie, kiedy jako jedni z pierwszych w Polsce zaoferowaliśmy usługi w zakresie komercyjnego druku cyfrowego, jak też później – gdy zdecydowaliśmy się na inwestycję w druk offsetowy, który już od lat decyduje o naszej tożsamości biznesowej, oraz nabyliśmy agencję reklamową. Minionych kilkanaście lat to okres budowania marki Mellow jako profesjonalnego dostawcy kompleksowych usług poligraficzno-reklamowych dla klientów korporacyjnych. To z myślą o nich realizowane były i nadal są najwyższej jakości (niejednokrotnie bardzo subtelnie wykończone i uszlachetnione) materiały marketingowe: katalogi, raporty roczne, zaproszenia, foldery itd. Obecnie zdobyte doświadczenia chcielibyśmy przenieść na nowy dla nas grunt, jakim są opakowania oraz inne produkty wykonywane na grubszych podłożach, także nietypowych np. niewsiąkliwych. W obu przypadkach pragniemy oferować to, z czego jesteśmy znani: najwyższą jakość, ale przede wszystkim wyraziste, nietuzinkowe i nieszablonowe pomysły graficzne oraz rozwiązania produkcyjne. Proponujemy zastosowanie efektów specjalnych takich jak folia (np. metalizowana) aplikowana na zimno, druk wypukły, hologramy czy kody QR „zaszyte” w projektach. Temu służy modernizacja naszego parku sprzętowego, w tym zakup nowej, półformatowej maszyny Rapida 76, pozwalającej na drukowanie w technologii UV/LED, co oznacza m.in. możliwość zastosowania trudnych w obróbce podłoży oraz ich uszlachetnianie in-line w dedykowanym module do cold-stampingu.

Nowa maszyna, nowa siedziba

Maszyna została zainstalowana w nowej siedzibie firmy Mellow, w której – po wielu latach działalności w dwóch lokalizacjach – znalazł się cały park sprzętowy drukarni, dedykowany produkcji cyfrowej i offsetowej.

- O naszym biznesowym DNA od dłuższego już czasu decyduje druk offsetowy, w którym – od początku obecności na tym rynku – naszym sprawdzonym partnerem pozostaje firma Koenig & Bauer – mówi Wojciech Dworak.

Technika offsetowa pojawiła się w firmie Mellow (wówczas jeszcze funkcjonującej pod nazwą Copy 2000) w roku 2001, wraz z maszyną Rapida 74-5+L. Kilka lat później drukarnia zainwestowała w pierwszą w Polsce maszynę pełnoformatową Rapida 105-5+L, wyposażoną w system LogoTronic Professional.

- Było to w przełomowym dla nas roku 2008 – kontynuuje Wojciech Dworak. – Poza rozbudową parku sprzętowego, zmieniliśmy wówczas nazwę na Mellow i rozpoczęliśmy kreowanie wizerunku firmy jako profesjonalnego przedsiębiorstwa świadczącego usługi poligraficzno-reklamowe na najwyższym poziomie. Obecnie jesteśmy po raz kolejny pionierem jeżeli chodzi o wdrożenie maszyny marki Koenig & Bauer, nie tylko na rynku krajowym. Zdecydowaliśmy się na rozwiązanie hybrydowe oraz wyposażone w opcję cold-stampingu, przede wszystkim z uwagi na ogromne możliwości technologiczne, jakie daje taka właśnie konfiguracja.

Nowa strategia: wysoko przetworzone produkty o wartości dodanej

- Rynek się zmienia, a klienci oczekują w coraz większym stopniu oferty nietuzinkowej, z jednej strony dostosowanej do ich indywidualnych potrzeb, z drugiej – pozwalającej na wyróżnienie się. Chcemy im w tym pomóc, zapewniając nie tylko najwyższej jakości sprzęt do produkcji opakowań czy materiałów komercyjnych, ale też oferując szkolenia, doradzając i wspierając w całym procesie powstawania produktu – począwszy od koncepcji i pomysłu na projekt graficzny, a na efektownej realizacji kończąc. Naszym zdaniem nawet z najprostszego druku, takiego jak ulotka pizzerii czy wizytówka, można stworzyć małe dzieło sztuki. Pokazujemy to m.in. w ramach uruchomionej jakiś czas temu „Akademii Mellow”, skierowanej do osób z działów kreacji i marketingu firm reprezentujących różne branże. Ale do tego potrzebny jest niebanalny pomysł, w ślad za nim – design, a na koniec – najwyższej jakości maszyny pozwalające go zrealizować. Nowa Rapida 76 jest przykładem takiej właśnie inwestycji.

Adam Ślażyński, regionalny szef sprzedaży w firmie Koenig & Bauer (CEE), która była dostawcą maszyny, dodaje: - Zakupiona przez Mellow maszyna to nie tylko pierwsza Rapida 76 w Polsce, ale też pierwsza – w skali świata – tak bogata jej wersja, uwzględniająca system foliowania na zimno. Zaimplementowany tu pakiet umożliwia zadrukowywanie bardzo szerokiego spektrum podłoży: kartonów, folii, ale też cienkich folii czy materiałów niewsiąkliwych. Naszemu klientowi bardzo zależało na tym, by pod tym względem możliwości maszyny były jak największe, stąd taka jej konfiguracja.

- Istotny był również format – dodaje Wojciech Dworak. - Po wcześniejszej inwestycji w maszynę B1 tym razem – ponownie – zdecydowaliśmy się na maszynę półformatową. Biorąc pod uwagę specyfikę rynku i różne wolumeny nakładów charakteryzujące naszych dotychczasowych jak i potencjalnych klientów, do których kierujemy nasze usługi, jest ona w tym przypadku bardziej elastycznym i ekonomicznie uzasadnionym rozwiązaniem. Drukująca z prędkością maksymalną 18 tys. egz/h Rapida 76-7+L jest wyposażona w siedem zespołów drukujących, wieżę lakierującą oraz wspomniany już moduł do foliowania na zimno Vinfoil Optima.

Adam Ślażyński zwraca uwagę na bogate wyposażenie kontrolno-pomiarowe, niezwykle ważne przy bardzo wysublimowanych, zaawansowanych technologicznie projektach, jakie realizuje Mellow: - Warto w tym kontekście wymienić choćby pomiar i regulację nafarbiania online i inline, jak też protokołowanie ISO online w systemie QualityPass. Tego typu rozwiązania mają dać użytkownikom pewność i niezawodność realizowanej produkcji, zwłaszcza przy wymagających zleceniach np. opakowaniach czy materiałach marketingowych o dużej wartości dodanej, w jakich specjalizuje się Mellow.

Nowe kierunki działania, większy nacisk na eksport

- Chcemy w większym niż dotychczas stopniu wyjść z naszą ofertą poza Polskę – mówi Wojciech Dworak. – Na rynku krajowym jesteśmy znani i rozpoznawalni, a ponad 20-letnie doświadczenie i bogata wiedza technologiczna pozwalają śmiało myśleć o zwiększeniu eksportu w naszym portfolio zamówień. Planujemy w związku z tym zmodyfikować nasze struktury handlowe i – po mamy nadzieję rychłym powrocie światowych rynków do normalnego funkcjonowania – ruszyć z zagraniczną promocją  naszych usług, m.in. poprzez udział w międzynarodowych wydarzeniach branżowych.

- Rozwój drukarni Mellow i inwestycje, realizowane – co warto zauważyć – w latach, gdy rynek borykał się z sytuacjami kryzysowymi, zasługują na szczególne słowa uznania. Tym bardziej jest nam miło, że jej kierownictwo po raz kolejny zaufało marce Koenig & Bauer, decydując się na zakup maszyny z naszego portfolio. Co więcej, po raz kolejny mamy do czynienia z pierwszą w Polsce maszyną danego modelu, a ze względu na rozbudowaną konfigurację – z wdrożeniem unikalnym nawet w skali światowej. Mamy nadzieję, że Rapida 76, podobnie jak poprzednie rozwiązania Koenig & Bauer, przyczyni się do dalszego, dynamicznego rozwoju firmy Mellow – podsumowuje Jan Korenc, prezes zarządu Koenig & Bauer (CEE).

Źródło: Koenig & Bauer (CEE) Sp. z o.o.

www/pl.koenig-bauer.com/pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ekologia zdominowała rynek opakowań
Na rynku pojawia się coraz więcej biodegradowalnych i kompostowalnych opakowań. Producenci w ten sposób chcą nadążyć za modą na ekologię. – Pomimo tego w ciągu najbliższych kilku lat plastik nie zniknie całkowicie z rynku opakowań. Wygoda jego użytkowania przewyższa na razie aspekty ekologiczne – mówi Beata Pyś-Skrońska, zastępca dyrektora w Polskiej Izbie...
Grafmasz poszerza ofertę stołów do oprawy twardej
W 2020 roku Grafmasz uruchomił produkcję kaszerówek oraz stołów do oprawy twardej. Pierwsze urządzenia zostały zaprezentowane podczas targów RemaDays w lutym br. i spotkały się z dużym zainteresowaniem odwiedzających. Pomimo niesprzyjających warunków podczas pandemii firma dostarczyła  kilkanaście  zestawów do polskich drukarń oraz...
Karton Cupforma Natura podstawą proekologicznych opakowań na płatki Fazer
W maju br. fiński koncern spożywczy Fazer wprowadził na rynek nowe wersje swoich przekąsek owsianych – Fazer Aito i Fazer Yosa, oferowanych w proekologicznych opakowaniach, bazujących na kartonie Stora Enso Cupforma Natura. Jak zapewnia jego producent, ilość plastiku niezbędnego do wykonania kubków na snacki została dzięki temu zredukowana o ponad 50%, a same opakowania stały...
Sun Chemical, wraz ze swoją spółką macierzystą DIC Corporation, podpisał strategiczne porozumienie z firmą DuPont, którego nadrzędnym celem jest rozszerzenie globalnej sprzedaży modułów odgazowujących do uzdatniania wody. Na jego podstawie DuPont uzyskał od DIC wyłączność na sprzedaż oferowanych przez drugie z wymienionych przedsiębiorstw modułów odgazowujących,...
Targi Packaging Innovations – bezpieczny powrót do gry
Nadchodzące miesiące będą kluczowe dla wielu przedsiębiorców. Polska branża opakowań stanęła przed nowymi wyzwaniami, którym musi szybko sprostać, aby utrzymać swoją pozycję. Rozwiązaniem może być udział w Targach Packaging Innovations, które odbędą w dniach 24-25 września 2020 w EXPO XXI Warszawa. Jaka będzie tegoroczna edycja?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764