logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Raport Strategiczny Internet 2019/2020 IAB Polska

  PR 06.07.2020, przeczytano 262 razy
ilustracja

Rok 2019 był dla polskiej branży reklamy cyfrowej przełomowy – internet, wzorem rozwiniętych rynków zachodnich, przegonił pod względem nakładów reklamowych telewizję. Dwucyfrowe tempo rozwojowe reklamy online zostało utrzymane, a jej wartość osiągnęła prawie 5 mld zł. W Europie pierwszy raz w historii wydatki na digital były wyższe od sumy wydatków na pozostałe segmenty mediów (64,8 mld euro vs 63,7 mld euro).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/raport-strategiczny-internet-2019-2020-iab-polska,387677,artykul.html

Co więcej, eksperci przewidują, że branża internetowa, jako jedna z nielicznych, wyjdzie z nadchodzącego zastoju gospodarczego zwycięską ręką – wynika z najnowszego Raportu Strategicznego Internet 2019/2020, wydanego przez IAB Polska.

Zmiana dominacji na rynku reklamowym w Polsce spodziewana była już od kilku lat, ale to właśnie ubiegły rok przyniósł ten historyczny przełom. Internet wysunął się na pozycję lidera w torcie reklamowym, a co więcej, obserwując bieżące trendy, należy się spodziewać, że ta dominacja będzie się zwiększać.

- Tak dobry wynik bardzo cieszy. Reklama internetowa przez lata budowała bardzo silną pozycję rynkową i dzisiaj będzie to procentować. Wyraźnie pokazuje to też niedawne badanie IAB Polska dotyczące wpływu pandemii koronawirusa na firmy w naszej branży. Daje to podstawy, aby wierzyć, że reklama on-line nie tylko najmniej ucierpi w wyniku recesji, ale również odegra kluczową rolę w wychodzeniu z kryzysu oraz w odbudowie i transformacji gospodarki. To właśnie dzięki reklamie online wszyscy przedsiębiorcy będą mogli wrócić do swojej działalności i zachęcić konsumentów i klientów do powrotu do korzystania z ich usług i produktów. Reklama cyfrowa będzie też jednym z głównych narzędzi dla tych, którzy jeszcze są na etapie transformacji cyfrowej. - mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska

Branża internetowa w Polsce mierzy się obecnie z dwoma na pozór przeciwstawnymi elementami: z jednej strony bardzo dobrymi wynikami w obszarze wydatków na reklamę cyfrową w 2019 roku, a z drugiej jak cała światowa gospodarka – wizją dekoniunktury. W opinii ekspertów bieżący rok powinien zakończyć się dla komunikacji cyfrowej na nieznacznym plusie, w najgorszym przypadku zaś powtórzyć wynik zeszłoroczny.

- Tegoroczna edycja Raportu Strategicznego IAB Polska jest niecodzienna, ponieważ publikowana w niecodziennych okolicznościach pandemii. Internet jest obecnie kluczowym motorem rozwojowym gospodarki przyszłości, a cyfrowa edukacja przedsiębiorstw stała się podstawową potrzebą. Dzięki niej polski biznes będzie mógł się dynamicznie rozwijać, konkurować z europejskimi i globalnymi graczami oraz tworzyć nowe miejsca pracy nawet w trakcie zachwiania koniunktury. – dodaje Włodzimierz Schmidt

Pierwsza połowa 2020 roku unaoczniła bariery w sprawnym realizowaniu wielu aktywności online oraz ogólnym rozwoju rynku cyfrowego w Polsce. Ministerstwo Cyfryzacji w kwietniu 2020 roku podało, że wzrost zainteresowania e-usługami, zarówno oferowanymi centralnie, jak i lokalnie, był co najmniej trzykrotny.  Niestety papierowa biurokracja i niewystarczająca cyfryzacja administracji publicznej stały się szklanym sufitem dla wielu przedsiębiorców i obywateli próbujących przełączyć się na cyfrowy obieg. Jak na dłoni widać także niewystarczające wsparcie Państwa w rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej i jej ochronę jako krytycznej dla sprawnego funkcjonowania kraju.

Już w pierwszych tygodniach wprowadzonych ograniczeń, wywołanych pandemią COVID-19, nastąpił niespotykany dotąd wzrost zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne i cyfrowe, a wysycenie sieci internetowej poszybowało w górę. Nie przekłada się to jednak na pomnożenie wartości rynku cyfrowego, co w większej mierze na wyższe koszty. Wstępne dane wskazują, że w 2020 roku należy spodziewać się nie tyle wzrostu liczby internautów, co intensywniejszego korzystania z internetu w postaci dłuższego czasu spędzanego online czy jednoczesnego korzystania z wielu urządzeń z dostępem do internetu.

Ostateczny bilans związany z całościowymi skutkami pandemii na kondycję rynku online możliwy będzie do nakreślenia jednak nie wcześniej niż przy okazji kolejnej edycji Raportu Strategicznego IAB Polska.

Raport Strategiczny Internet 2019/2020” to 17. edycja kompleksowej publikacji IAB Polska badającej rynek reklamy online. To podsumowanie funkcjonowania rynku internetowego w Polsce, wydarzeń branży marketingu i najnowszych trendów.

Zawarte w Raporcie analizy dotyczą między innymi statystyk polskiego internetu, poszczególnych segmentów e-marketingu, narzędzi marketingu online i najnowszych wyników IAB Polska/PwC AdEx. Dane dotyczące polskiego rynku zostały wzbogacone o perspektywę europejską i globalną. Omówiono także perspektywy rozwojowe, spodziewane trendy, wyzwania i szanse. W końcowej części Raportu znajduje się opis działań IAB Polska.

  • Jak zmienia się obraz polskiego użytkownika internetu?
  • Jak wyglądała struktura wydatków na reklamę online w 2019 roku?
  • Jak kształtuje się dystrybucja treści w polskim internecie?
  • Jakie zmiany zaszły w poszczególnych segmentach e-marketingu?
  • Jakie są prognozy rozwoju reklamy online w Polsce?

Na te oraz szereg innych pytań znajdą Państwo odpowiedź w Raporcie Strategicznym IAB Polska, który miał premierę 30 czerwca 2020 roku.

Raport Strategiczny Internet 2019/2020 IAB Polska można pobrać TUTAJ[PDF]

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Internet satelitarny pozwoli połączyć się z siecią z dowolnego miejsca na świecie
Największe korporacje technologiczne inwestują w rozwój systemów satelitarnego internetu, aby podłączyć do sieci jak największy odsetek społeczeństwa i wymazać z mapy świata białe plamy komunikacyjne. Najbardziej zaawansowane prace w tej materii prowadzi firma SpaceX, która wysłała już pierwsze eksperymentalne satelity. Mają stworzyć podwaliny internetu...
Gazeta.pl dodaje do logotypu hasło "Żywie Biełaruś!" (Niech żyje Białoruś!) oraz łączy siły z kolektywem reporterskim Outriders w ramach projektu "Białoruskie domino". Jego celem jest przedstawianie czytelniczkom i czytelnikom nie tylko ekskluzywnych informacji z Białorusi po szeroko kwestionowanych wyborach prezydenckich, ale także zarysowanie szerszego...
Już drugi raz z rzędu Rock Radio bije rekord słuchalności! W ostatniej fali badania Radio Track stacja osiągnęła najwyższy wynik w swojej historii - jej udział w czasie słuchania w okresie czerwiec - lipiec 2020 r. wyniósł 0,8%. W ten sposób rozgłośnia podwoiła słuchalność w stosunku do 2019 r. Coraz szerszemu gronu słuchaczy Rock Radio proponuje najlepszą...
Jesień w TVP Historia
Nowa ramówka TVP Historia to premiery filmów fabularnych i dokumentalnych, seriale historyczne, programy publicystyczne oraz rozrywka na najwyższym poziomie. Już 15 sierpnia w 100. rocznicę Bitwy Warszawskiej antena zaprasza na nowy teleturniej „Giganci Historii”. TVP Historia przygotowała również wiele propozycji programowych na temat ważnych wydarzeń...
Plakat „Sto pytań o wodę” już jutro w sprzedaży z „Gazetą Wyborczą”
Jaki ślad wodny zostawia przeciętny Polak? Jak na co dzień oszczędzać wodę? Co wspólnego ma wycinka drzew z suszą albo powodzią? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdą się jutro, 13 sierpnia na plakacie „Sto pytań o wodę” dołączonym do „Gazety Wyborczej”, w ramach ekologicznej akcji dziennika „JednaPlaneta.JednoŻycie”.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764