logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Realne awatary w „Metaverse” dzięki animacji „Mocap” od EpicVR

  PR 23.05.2022, przeczytano 906 razy
ilustracja

EpicVR – doświadczony twórca aplikacji VR/AR oraz producent gier VR tworzy hiperrealistyczne animacje modeli 3D określane żargonowo jako animacje „Mocap”. Technika ta umożliwia kreowanie wiarygodnych awatarów odwzorowujących ludzkie ruchy. Rozwiązanie wykorzystujące technologię motion-capture kładzie też nacisk na realistyczne odwzorowanie ruchów mimicznych twarzy (np. poruszanie gałkami ocznymi, marszczenie czoła, uśmiech). Nowy produkt jest częścią projektu „Innowacyjne samouczące narzędzie ułatwiające projektowanie trybu multiplayer w aplikacjach VR", w ramach którego krakowska firma stworzy narzędzie przeznaczone dla użytkowników „Metaverse”. Na ten cel EpicVR otrzyma w sumie ponad 5 milionów złotych od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/realne-awatary-w-_metaverse_-dzieki-animacji-_mocap_-od-epicvr,395965,artykul.html

„Mocap” to animacja przeznaczona dla użytkowników „Metaverse” oraz twórców gier, reklam czy filmów animowanych, która pozwala na przechwytywanie ruchów ludzi i ich realistyczne odzwierciedlanie w wirtualnym świecie.

– „Mocap” to nie tylko animacja ruchu kończyn, ale też doskonałe odwzorowanie ruchów mimicznych twarzy i ust zgodnie z wypowiadaną sekwencją słów. To pozwala osiągnąć wiarygodność ekspresji modelu 3D, niezależnie od tego, czy jego właściciel wyraża radość, czy zdziwienie. Do produkcji tego typu animacji wykorzystywana jest technologia motion-capture, ciesząca się coraz większą popularnością i stosowana nie tylko w rozrywce, ale też w przemyśle filmowym i szkoleniach. Oznacza ona płynny zapis ruchów, odegranych przez człowieka według scenariusza - zamiast tworzenia ich sekwencji klatka po klatce – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.

Nowy produkt stworzony przez krakowską firmę daje znakomite rezultaty techniczne (płynność animacji) przy niespotykanej dotąd oszczędności czasu. Tradycyjne stworzenie animacji tak profesjonalnej, jak ta uzyskana przy pomocy technologii motion-capture zajęłaby grafikom znacznie więcej czasu. Możliwości, jakie daje „Mocap”, wesprą proces twórczy niezależnie od tego, jakiego rodzaju materiał będą chcieli stworzyć jego autorzy. Działanie animacji można porównać do nagrywania filmu.

– Aktor wyposażony w odpowiedni sprzęt identyfikujący jego ruchy w przestrzeni odgrywa scenę opisaną w konkretnym projekcie czy scenariuszu. Nagranie animacji twarzy ma miejsce jednocześnie przy użyciu innego, niezależnego sprzętu. Kombinacja tych dwóch technologii sprawia, że po odegraniu scen jesteśmy w stanie uzyskać gotowy i płynnie zaanimowany ruch szkieletu, do którego należy przypisać wybrany przez użytkownika model 3D. Wówczas animacja jest gotowa – wyjaśnia Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.

Dzięki animacji „Mocap” każdy z ruchów występujących na twarzy aktora zostanie w stu procentach zarejestrowany na „twarzy” modelu, co oznacza nowe możliwości w zakresie uzyskiwania różnorodności postaci i scen. W razie potrzeby - możliwe jest wielokrotne używanie tej samej animacji z zastosowaniem innego modelu. Użytkowników ograniczyć może jedynie ich wyobraźnia.

Na koncie EpicVR są projekty zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości dla renomowanych firm jak m.in. Procter&Gamble, FedEx, PGE czy Mitsubishi Motors. Obecnie firma pracuje nad narzędziem przeznaczonym dla użytkowników „Metaverse”, którego prototyp powstanie w ciągu 2 lat. Niezależnie od działalności software house w segmencie VR, EpicVR tworzy również gry na platformy Oculus Quest i Steam VR.

EpicVR w przyszłości zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect.

Źródło: EpicVR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Samsung edukuje dzieci: Stacja Galaxy w Smart Kids Planet
Dla wszystkich rodziców, opiekunów i nauczycieli poszukujących inspirującego miejsca do spędzenia czasu z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, Samsung i Smart Kids Planet przygotowali nową, ekscytującą atrakcję. W pierwszym w Polsce Centrum Mądrej Zabawy w warszawskiej Fabryce Norblina otwiera się przestrzeń Stacja Galaxy – miejsce, gdzie edukacja i technologia...
Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764