logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

RMF FM liderem wśród opiniotwórczych mediów września 2021

  PR 29.10.2021, przeczytano 1092 razy
ilustracjastrzałka

Ranking główny raportu IMM pt. „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” za wrzesień 2021 otwiera redakcja stacji RMF FM z wynikiem 4,7 tys. powołań. Miejsce drugie zajął portal WP z niewiele niższą liczbą odniesień – 4,2 tys. Podium zamyka Onet, na którego informacje inni dziennikarze w kraju powoływali się ponad 3,4 tys. razy. Natomiast najwyższy wzrost w liczbie cytowań odnotowało Radio Zet z wynikiem o prawie 300% wyższym niż w sierpniu br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rmf-fm-liderem-wsrod-opiniotworczych-mediow-wrzesnia-2021,393593,artykul.html

W głównym rankingu za wrzesień 2021, w którym znajduje się TOP 15 najczęściej cytowanych mediów w kraju, znalazły się cztery portale internetowe: WP, Onet, Interia i Money.pl. W prasie nadal obecnych jest pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Super Express i Fakt. Prasa stanowi najwyższy udział w rankingu ogólnym jako typ medium – 33%. Telewizję stale reprezentują: TVN24, Polsat News oraz TVP Info, a grupę stacji radiowych trzy rozgłośnie: RMF FM, Radio Zet i Polskie Radio 24.

RMF FM numerem jeden w kraju

Miejsce pierwsze w rankingu zajęła stacja RMF FM, wyprzedzając tym samym aż cztery duże tytuły TVN24, Rzeczpospolitą, Onet i WP. Miejsce drugie należy do portalu WP, którego liczba powołań w innych mediach kolejny miesiąc z rzędu utrzymuje wynik powyżej 4 tys. Redakcja Onetu zamyka podium zestawienia. Natomiast najwyższy wzrost odwołań w innych mediach – 1,9 tys. do 488 z sierpnia br. – odnotowało Radio ZET, zajmując tym samym dziewiątą pozycję w rankingu. Na stację dziennikarze innych tytułów mediowych najczęściej powoływali się między innymi ze względu na rozmowę redakcji z rzecznikiem rządu. Piotr Müller na antenie Radia Zet ocenił, że szczepienia przeciwko COVID-19 mogą być odpłatne od przyszłego roku lub nawet od ostatnich miesięcy tego roku.

Polska Metropolia Warszawska w rankingu mediów prasowych

Miejsce pierwsze kategorii niezmiennie zajmuje dziennik Rzeczpospolita, na który redakcje innych tytułów w kraju powoływały się 2,4 tys. razy. Pozycję drugą, podobnie jak w sierpniu br., zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą 2,1 tys. cytowań. Niewiele niższą liczbę materiałów odnotowano dla Dziennika Gazety Prawnej, która w innych mediach wzmiankowana była 2 tys. razy, zamykając tym samym podium zestawienia. Najwyższy wzrost w liczbie cytowań – aż o siedemnaście oczek – dotyczy gazety Polska Metropolia Warszawska, która ukazuje się dwa razy w tygodniu. Odniesienia w innych mediach to wynik między innymi wywiadu redakcji z prezydentem Andrzejem Dudą nt. wprowadzenia trzydziestodniowego stanu wyjątkowego na obszarze części województwa podlaskiego i lubelskiego. Podium rankingu zamyka tygodnik Do Rzeczy z liczbą 290 wzmianek.

ilustracjastrzałka

TVN24 utrzymuje pozycje lidera kategorii mediów telewizyjnych

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, podium kategorii kolejno należy do redakcji TVN24 (2,6 tys. cytowań), Polsat News (2,1 tys.) oraz TVP Info (893). O trzy pozycję w górę zmieniła się pozycja Polsat Sport, na którą inne redakcje powoływały się 263 razy. Skok o trzy oczka zanotował również Canal+, zajmując miejsce ósme z wynikiem 194 cytowań. Na stację najczęściej powoływano się między innymi za sprawą relacji z meczu Śląsk Wrocław – Legia Warszawa, w której komentarza nt. utraconej przez Legię bramki „w dziwnych okolicznościach” udzielali piłkarze, arbitrzy czy trenerzy.

ilustracjastrzałka

Radio Plus ze wzrostem o osiem oczek

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju nieustająco zajmuje RMF FM. Redakcja tym razem odnotowała aż 64% więcej cytowań niż w sierpniu br. Najczęściej dziennikarze powoływali się na rozmowę redakcji na antenie z premierem Mateuszem Morawieckim, w której szef rządu komentował złożony wniosek do Trybunału Konstytucyjnego nt. wyższości polskiej konstytucji nad prawem europejskim. Miejsce drugie w rankingu ze wzrostem o dwa oczka w stosunku do poprzedniego miesiąca zajmuje Radio ZET, które cytowano w innych mediach 1,9 tys. razy. Najwyższy skok w zestawieniu dotyczy Radia Plus, które z wynikiem 778 powołań zmieniło swoją pozycję aż o osiem miejsc. Ranking zamyka regionalne Radio Wrocław.

ilustracjastrzałka

WP przejmuje pozycję lidera wśród portali internetowych

Drugi miesiąc z rzędu liderem kategorii został portal WP, cytowana we wrześniu 4,2 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się serwisy Onet z liczbą 3,9 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,3 tys. powołań. Czwarte miejsce z liczbą 1,1 tys. cytowań zajął portal Money.pl. W rankingu uplasował się także Bankier.pl, który zmykając jednocześnie zestawienie kategorii, uzyskał 392 powołania w innych tytułach mediowych. Redakcję najczęściej cytowano za sprawą artykułu o możliwych wzrostach stawki akcyzy na piwo nawet do 54% w najbliższych latach.

ilustracjastrzałka

Newsweek najczęściej cytowanym tygodnikiem we wrześniu

Na miejsce pierwsze kategorii awansował Newsweek, zdobywając tym samym 328 cytowań w innych mediach. Na tytuł powoływano się głównie za sprawą wywiadu z Janem Dudą. Ojciec prezydenta Andrzeja Dudy w rozmowie z redakcją bronił uchwały anty-LGBT, nazywając homoseksualizm zaraźliwym. Drugie miejsce ze wzrostem aż o pięć pozycji zajął tygodnik Do Rzeczy z wynikiem 290 powołań w innych mediach. Podium zamyka Gazeta Polska (154), a czwartą i piątą pozycję w rankingu zajmują kolejno Wprost i dwutygodnik Viva.

ilustracjastrzałka

Magazyn Press liderem kategorii miesięczników i dwumiesięczników

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje branżowy magazyn Press ze wzrostem o jedno oczko i cytowany we wrześniu łącznie 161 razy. Pozycja druga należy do tytułu Forbes z liczbą 150 powołań w innych mediach. Podium podobnie jak w sierpniu br. zamyka miesięcznik Twój Styl z liczbą 95 wzmianek. Miejsce czwarte ze wzrostem o jedno oczko zajmuje popularnonaukowy miesięcznik Focus (51). W zestawieniu uplasował się również magazyn Perspektywy, którego pozycja wzrosła o dwa oczka między innymi za sprawą kolejnych odniesień do opublikowanego przez redakcję kilka miesięcy temu rankingu najlepszych polskich uczelni akademickich 2021.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za wrzesień tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Czwarte miejsce zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl i 300gospodarka.pl.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Tytuły Polska Press w czołówce rankingu mediów regionalnych

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym we wrześniu 2021 jest Gazeta Wrocławska, której pozycja wzrosła aż o jedenaście miejsc. Na redakcję powoływano się 186 razy między innymi za sprawą artykułu o uczniu szkoły podstawowej, który pobił swoją nauczycielkę. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu i wynikiem 174 powołań w innych mediach zajęła Gazeta Krakowska. Podium zamyka Radio Kraków (167). Na pozycji czwartej uplasował się również Dziennik Zachodni, a ranking zamyka Radio Wrocław (89).

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 269 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2021 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764