logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Łódź Design Festival: najnowsze artykuły

Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
liczba artykułów: 45
Relacja STGU z Łódź Design Festival 2019

STGU odwiedziło Łódź Design Festival 2019 – hasło tegorocznej edycji to „dobre życie”. W świetle ostatnich alarmujących doniesień o dramatycznym stanie naszego środowiska naturalnego, hasło „dobre” jednoznacznie przywodzi na myśl „harmonijne, etyczne”, zamiast powiedzmy „luksusowe” czy „wygodne”. I rzeczywiście w wystawach ŁDF pobrzmiewają takie hasła, jak „sustainable”, „reusable”, „responsible”. Patrząc na sfery zainteresowań młodych projektantów wzornictwa widać zmęczenie „designerstwem”, efekciarstwem – świadomość społeczna i ekologiczna zdecydowanie kieruje działania w stronę etycznej, odpowiedzialnej funkcjonalności, podporządkowując jej tak kuszące poszukiwanie nowatorskich form.

24.05.2019 | przeczytano: 168 razy
Trwa Łódź Design Festival 2019 – konkurs make me! rozstrzygnięty

Podczas gali otwarcia 13. edycji Łódź Design Festival zostały wręczone nagrody o wartości 65 tysięcy złotych w konkursie make me! W tym roku otrzymali je Patrick Henry Nagel i Nils Körner za projekt „One Dollar Glasses” oraz Mateusz Mioduszewski za projekt „ASHka - ceramika z popiołu”.

24.05.2019 | przeczytano: 255 razy
Wystawa: Słownik łódzki. Polscy ilustratorzy interpretują dobre łodzianizmy

Na wystawie, będącej w pewnym sensie „próbą przetestowania” wyobraźni polskich ilustratorów, zostaną zaprezentowane 23 wielkoformatowe ilustracje, a osią wokół której powstały są tzw. łodzianizmy, czyli słowa funkcjonujące stricte w języku łódzkim, charakterystyczne dla naszego regionu. Jest to wystawa towarzysząca Łódź Design Festival 2019.

03.04.2019 | przeczytano: 324 razy
Mazda Design: 10. edycja konkursu

20 lutego 2019 wystartowała dziesiąta edycja konkursu projektowego Mazda Design 2019 pod hasłem – „MA”. Co oznacza to słowo, które wydaje się bezpośrednio wpisane w nazwę japońskiej marki?

23.02.2019 | przeczytano: 506 razy
Make me! 2019: 50 tys. do wygrania w konkursie

Konkurs make me! to kluczowy element Łódź Design Festival realizowany od jego drugiej edycji; obecnie jeden z najważniejszych międzynarodowych konkursów dla projektantów młodego pokolenia. Adresowany jest nie tylko do designerów, ale także adeptów kierunków artystycznych i projektowych. Dedykowany wszystkim, których do procesu projektowego zapala impuls wywołany dostrzeżeniem potrzeby lub problemu.

07.01.2019 | przeczytano: 329 razy
Raport: Polacy nie gęsi, swój design mają

Aż 2/3 ankietowanych firm z branży projektowej z powodzeniem funkcjonuje na zagranicznych rynkach – wynika z najnowszego raportu Łódź Design Festival „Polski design za granicą 2018” zrealizowanego w ramach tegorocznej edycji Łódź Design Festival. Rodzimy design jest kosmopolityczny i coraz częściej staje na równi z globalnymi brandami. Co więcej, według przeprowadzonych ankiet, blisko 90 proc. respondentów nie obawia się zagranicznej konkurencji. Jesteśmy pewni siebie, a także, pewni jakości i innowacyjności produktów, które oferujemy. Co możemy zrobić, by umacniać naszą pozycję za granicą?

23.10.2018 | przeczytano: 590 razy
Konkurs 3D – Dziedzictwo dla dizajnu

Międzynarodowe Centrum Kultury zaprasza do wzięcia udziału w ogólnopolskim konkursie organizowanym w ramach Europejskiego Roku Dziedzictwa Kulturowego 2018. Założeniem konkursu jest zaprojektowanie oryginalnego przedmiotu użytkowego z wykorzystaniem twórczo przetworzonego i zinterpretowanego obiektu dziedzictwa kulturowego dostępnego w zbiorach zdigitalizowanych kolekcji polskich muzeów i instytucji kultury.

15.08.2018 | przeczytano: 1013 razy (komentarzy: 14)
Konkurs na gadżet dla Łódź Design Festival

Pomyśl kreatywnie i zaprojektuj gadżet dla Łódź Design Fetival – nabór projektów do 31 sierpnia 2018 r.

30.07.2018 | przeczytano: 609 razy
Polskie meble potrzebują silnej marki, by podbić świat

Jak wynika z raportu Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), polska branża meblarska zajmuje czwarte miejsce na świecie pod względem eksportu mebli[1]. Do 2020 r. możemy jednak być numerem jeden w Europie i wyprzedzić takie kraje, jak Niemcy czy Włochy. Już teraz eksportujemy więcej mebli niż, m.in. Stany Zjednoczone, Meksyk czy Wietnam. By dotrzeć do szerokiego grona europejskich odbiorców, trzeba jednak pokonać bariery i włożyć wysiłek m.in. w umocnienie marki polskich mebli. Decydującą rolę odgrywają tutaj rodzimi projektanci, którzy coraz śmielej wkraczają na zagraniczne rynki i są rozpoznawalni na świecie.

24.07.2018 | przeczytano: 1448 razy (komentarzy: 3)
Biała Fabryka łódzkimi markami stoi: Wystawa Polishup

Od 13 czerwca do 31 sierpnia, w Centralnym Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, będzie można oglądać wystawę PolishUp, przedstawiającą 40 wyjątkowych polskich produktów, w tym aż 20 z województwa łódzkiego. Wystawa jest częścią projektu BiznesUp! design made in Poland wspierającego młodych projektantów i producentów w promocji swoich produktów za granicą. Ekspozycja  towarzyszy także III Forum Sektorów Kreatywnych Chiny – Europa Środkowo-Wschodnia, którego gospodarzem jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

18.06.2018 | przeczytano: 457 razy
1 2 3
Strona 1/5 (artykułów: 45)
Pokazuj 5 10 20 50 na stronie
REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764