logo
WIADOMOŚCI

Rzeczy warszawskie w kampani Muzeum Warszawy

Mateusz Zawiślak  PR 18.05.2018, przeczytano 336 razy
ilustracjastrzałka

Muzeum Warszawy otwiera drugą część wystawy głównej „Rzeczy warszawskie” w weekend 9 i 10 czerwca. Właśnie ruszyła kampania outdoorowa zapowiadająca to wyjątkowe wydarzenie. Niezwykłe bohaterki i niezwykłych bohaterów z rzeczami warszawskimi zobaczymy na nośnikach reklamowych w środkach komunikacji miejskiej, na rowerach miejskich, ekranach multimedialnych i przestrzeni miejskiej oraz w prasie i internecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/rzeczy-warszawskie-w-kampani-muzeum-warszawy,36552,artykul.html

– Kluczowe było zestawienie rzeczy warszawskich, zarówno cennych, jak również tych codziennych, z wyrazistymi osobowościami. Bohaterowie trzymają rzeczy z kolekcji Muzeum Warszawy. Ich wzajemne oddziaływanie budzi emocje i nowe fantastyczne skojarzenia. To gra, której efektem są nowe konteksty, nowe znaczenia, nowe możliwe historie – opowiada fotograf Jacek Kołodziejski, autor sesji zdjęciowej do nowej kampanii Muzeum Warszawy.

– Warszawa jest bardzo różnorodna. Tacy są również nasi bohaterowie. To bardzo różni ludzie o wyrazistych osobowościach. Dzięki temu z tą kampanią chcemy trafić do osób o różnych zapatrywaniach i stylach życia – mówi Dagmara Mazurek z Działu Promocji i Komunikacji Muzeum Warszawy.

Bohaterowie i ich rzeczy warszawskie

Zobaczymy efekty kilkudniowej sesji zdjęciowej zorganizowanej w przestrzeni siedziby głównej Muzeum Warszawy. To 6 atrakcyjnych wizualnie kompozycji, przedstawiających 6 bohaterów z rzeczami warszawskimi ze zbiorów Muzeum Warszawy.

Autorką plakatów jest projektantka graficzna Muzeum Warszawy, Joanna Bębenek. Autorem zdjęć jest fotograf, Jacek Kołodziejski, który jako jeden z niewielu twórców na polskim rynku z sukcesami porusza się zarówno w obszarze fotografii komercyjnej, jak i na polu sztuki.

Zderzenie historii i współczesności

Wspomnianych 6 kompozycji to: 1) Dziewczynka ze smokiem, której zdjęcie zachowuje magiczny charakter, nawiązujący do baśni i dziecięcej wyobraźni; 2) Dziewczyna z motywem Syreny warszawskiej na talerzu, pewną siebie obrończynią; 3) Chłopak z kubeczkiem, który się krzywi, postawiony w nowej sytuacji; 4) Starsza kobieta z rzeźbą popiersia mężczyzny, wysublimowana, klasycznie ubrana, posągowa. 5) Młody mężczyzna z biżuterią patriotyczną, o mocnym i zarazem melancholijnym wyrazie twarzy w popkulturowej konwencji; 6) Dziewczyna ze starym portretem, które są dla siebie niemalże lustrzanym odbiciem, co stanowi wyjątkowe zderzenie historii ze współczesnością.

Spojrzeć na rzeczy z różnych perspektyw

Bohaterowie z rzeczami warszawskimi to motyw przewodni kampanii. Pojawią się nie tylko w kampanii outdoorowej, lecz również w spotach na ekranach multimedialnych w środkach komunikacji miejskiej, na infoscreenach, wielkoformatowym ekranie na stacji Świętokrzyska oraz na łamach magazynów drukowanych. Zobaczymy ich też na Facebooku i Youtubie.

Wszystkie działania mają na celu skłonić odbiorców, by spojrzeć na rzeczy warszawskie z innej perspektywy, nie tylko przez pryzmat ich wartości artystycznej czy rzemieślniczej, ale najzwyczajniej też sentymentalnej, emocjonalnej.

Kampania zapowiadająca otwarcie 9 czerwca to również dwa spoty video, zrealizowane przez Filipa Skrońca, jeden stworzony w klimacie making of, ukazujący kulisy sesji zdjęciowej Jacka Kołodziejskiego, drugi będący opowieścią o rzeczach warszawskich. Premiera filmu została zaplanowana na konferencję prasową 23 maja.

Stylowe rzeczy do  zdobycia w Muzeum Warszawy

Także tym razem Muzeum Warszawy przygotowało serię gadżetów: dwie nowe wersje kolorystyczne bawełnianych toreb Rzeczy warszawskie – zielona i chabrowa. W zaprojektowanych pudełkach znajdą się czekoladowe słodkości. Wyjątkowym zestawem będą plansze z Danymi warszawskimi w eleganckiej teczce, które będzie można zdobyć w konkursach organizowanych m.in. na Facebooku.

Finałem działań związanych z otwarciem ukończonej wystawy głównej Muzeum Warszawy będzie dwudniowe wydarzenie na Rynku Starego Miasta 9 i 10 czerwca. W sobotę wystąpi Sinfonia Varsovia. Poza tym będzie można wziąć udział w licznych warsztatach dla dorosłych i rodzin z dziećmi. Wstęp do Muzeum Warszawy w tych dniach będzie wolny. Muzeum będzie czynne do godzin wieczornych.

Źródło: Muzeum Warszawy

www.muzeumwarszawy.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Stoisko z Ultima Displays na Festiwalmarketingu.pl
Na tegorocznej edycji targów reklamy Ultima Displays zaprezentuje… swoje stoisko. Celem jest pokazanie odwiedzającym jak proste jest zbudowanie własnej zabudowy targowej, ścianki działowej, wysepki handlowej i wielu innych, kiedy używa się modułów Vector i dodatków Formulate. Tym razem nie będzie to tylko opowieść członka zespołu Ultimy, ale empiryczne doświadczenie,...
Kampania społeczna Proveg
Dnia 22 sierpnia obchodzimy Światowy Dzień Mleka Roślinnego, zapoczątkowany w 2017 przez koalicję organizacji na czele z ProVeg International, międzynarodową organizacją działającą na rzecz świadomości żywieniowej, i platformą Plant Based News. Z tej okazji ProVeg Polska startuje z kampanią społeczną, w ramach której promuje etyczne, zdrowe i przyjazne środowisku...
Carex i Original Source poszerzyli współpracę z Tailor Made PR
PZ Cussons poszerzyło współpracę z Tailor Made PR. Od czerwca agencja przejęła prowadzenie komunikacji w kanałach Social Media dla marek Carex i Original Source. To kolejne rozszerzenie zakresu współpracy po przekazaniu w poprzednim kwartale komunikacji digitalowej marki Luksja w ręce Tailor Made. W ostatnich latach współpraca agencji i PZ Cussons opierała się o działania z...
EISA: najlepszy zakup w kategorii projektor 2018-2019
Tegoroczny tytuł „EISA – najlepszy zakup w kategorii projektor 2018-1019” uzyskał projektor kina domowego BenQ W1700. Tytuł przyznają redaktorzy z ponad 50 specjalistycznych magazynów z 25 krajów Europy, zajmujących się m.in. fotografią, audio i wideo, urządzeniami mobilnymi, zrzeszeni w EISA (European Imaging and Sound Association).Uroczyste wręczenie...
EDP: Onyx 18 najlepszy w zarządzaniu kolorem
Nowy ONYX 18 w momencie europejskiej premiery został uhonorowany przez European Digital Press Association (EDP) tytułem „Najlepszego oprogramowania do zarządzania kolorem”.
 
czwartek 16.08.2018, 146 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone