logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stacje benzynowe wchodzą w e-commerce

   12.08.2020, przeczytano 938 razy
ilustracjastrzałka

Nikt już nie ma wątpliwości, że pandemia wymogła na wielu branżach dostosowywanie biznesów do nowej rzeczywistości. Zmianę odczuły także stacje benzynowe, które poszukują nowych touchpointów. Efektem tego jest kilka nowych inicjatyw oraz rozwiązań, które sprawiają, że stacje benzynowe wchodzą na nowy dla siebie obszar, szukając nowych źródeł wolumenu, np.:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stacje-benzynowe-wchodza-w-e-commerce,388081,artykul.html

Zamów ulubionego hot-doga ze stacji Circle K z dostawą do domu

Bolt Food (czyli nowa platforma firmy Bolt – znanej z usług transportowych) w połowie czerwca rozpoczęła współpracę z Circle K. Za pośrednictwem aplikacji do zamawiania jedzenia, klienci mają teraz możliwość zamówienia zakupów spożywczych i ciepłych posiłków z 17 stacji benzynowych Circle K zlokalizowanych na terenie Warszawy. Planowane jest rozwijanie współpracy o nowe lokalizacje.

Ogranicz marnowanie żywności z Too Good To Go

Too Good To Go to aplikacja, która ma na celu ratowanie dobrej żywności przed wyrzuceniem. W aplikacji znajdziemy oferty z restauracji, kawiarni, sklepów czy z piekarni, a od niedawna także żywność dostępną na stacjach bp. Paczki-niespodzianki zawierają produkty z kawiarni i sklepów stacji benzynowych sieci. Na ten moment usługa dostępna jest jedynie w Krakowie.

Usługa Click&Collect na stacjach Circle K

Nowa usługa ma odpowiadać na potrzeby klientów, chcących w nowej rzeczywistości zachować względy bezpieczeństwa podczas zakupów. Za pośrednictwem Click&Collect mamy możliwość złożenia zamówienia online i odebrania go w dowolnej stacji benzynowej w wybranym przez siebie dniu i godzinie. Oferta obejmuje posiłki, kawę i herbatę, przekąski, artykuły tytoniowe, higieniczne i spożywcze. Na ten moment usługa dostępna jest na 20 stacjach w Warszawie i we Wrocławiu.

Zakupy na stacji benzynowej za pośrednictwem Uber Eats

Na współpracę z Uber Eats zdecydowały się z kolei stacje Shell i bp. W aplikacji klienci znajdą produkty spożywcze oraz inne artykuły, z możliwością dostawy do domu. Pilotażowy program obejmuje na ten moment Warszawę i Kraków, z możliwością rozszerzenia współpracy na kolejne lokalizacje.

Marki poszukują nowych touchpointów. Pandemia koronawirusa wywołała zmiany w trendach konsumenckich. Zyskały zakupy online oraz zamawianie potraw do domu. Firmy, które dotąd działały głównie w offline i oferowały swoje usługi wyłącznie w punktach stacjonarnych, otwierają się na nowe możliwości i potencjał wirtualnego środowiska. Jak widać, dotyczy to również stacji benzynowych, których marża jest w ogromnym stopniu uzależniona nie od tankowania, ale od zakupów „po”.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764