logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Stacje benzynowe wchodzą w e-commerce

   12.08.2020, przeczytano 353 razy
ilustracjastrzałka

Nikt już nie ma wątpliwości, że pandemia wymogła na wielu branżach dostosowywanie biznesów do nowej rzeczywistości. Zmianę odczuły także stacje benzynowe, które poszukują nowych touchpointów. Efektem tego jest kilka nowych inicjatyw oraz rozwiązań, które sprawiają, że stacje benzynowe wchodzą na nowy dla siebie obszar, szukając nowych źródeł wolumenu, np.:


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/stacje-benzynowe-wchodza-w-e-commerce,388081,artykul.html

Zamów ulubionego hot-doga ze stacji Circle K z dostawą do domu

Bolt Food (czyli nowa platforma firmy Bolt – znanej z usług transportowych) w połowie czerwca rozpoczęła współpracę z Circle K. Za pośrednictwem aplikacji do zamawiania jedzenia, klienci mają teraz możliwość zamówienia zakupów spożywczych i ciepłych posiłków z 17 stacji benzynowych Circle K zlokalizowanych na terenie Warszawy. Planowane jest rozwijanie współpracy o nowe lokalizacje.

Ogranicz marnowanie żywności z Too Good To Go

Too Good To Go to aplikacja, która ma na celu ratowanie dobrej żywności przed wyrzuceniem. W aplikacji znajdziemy oferty z restauracji, kawiarni, sklepów czy z piekarni, a od niedawna także żywność dostępną na stacjach bp. Paczki-niespodzianki zawierają produkty z kawiarni i sklepów stacji benzynowych sieci. Na ten moment usługa dostępna jest jedynie w Krakowie.

Usługa Click&Collect na stacjach Circle K

Nowa usługa ma odpowiadać na potrzeby klientów, chcących w nowej rzeczywistości zachować względy bezpieczeństwa podczas zakupów. Za pośrednictwem Click&Collect mamy możliwość złożenia zamówienia online i odebrania go w dowolnej stacji benzynowej w wybranym przez siebie dniu i godzinie. Oferta obejmuje posiłki, kawę i herbatę, przekąski, artykuły tytoniowe, higieniczne i spożywcze. Na ten moment usługa dostępna jest na 20 stacjach w Warszawie i we Wrocławiu.

Zakupy na stacji benzynowej za pośrednictwem Uber Eats

Na współpracę z Uber Eats zdecydowały się z kolei stacje Shell i bp. W aplikacji klienci znajdą produkty spożywcze oraz inne artykuły, z możliwością dostawy do domu. Pilotażowy program obejmuje na ten moment Warszawę i Kraków, z możliwością rozszerzenia współpracy na kolejne lokalizacje.

Marki poszukują nowych touchpointów. Pandemia koronawirusa wywołała zmiany w trendach konsumenckich. Zyskały zakupy online oraz zamawianie potraw do domu. Firmy, które dotąd działały głównie w offline i oferowały swoje usługi wyłącznie w punktach stacjonarnych, otwierają się na nowe możliwości i potencjał wirtualnego środowiska. Jak widać, dotyczy to również stacji benzynowych, których marża jest w ogromnym stopniu uzależniona nie od tankowania, ale od zakupów „po”.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

A potem stoisz w półgodzinnej kolejce do kasy, bo Krystyna lub Zenek zamawiają właśnie 10 kebsów i hotdoga, a stacjowy e-commerce nie ma oddzielnej kasy.

avatar użytkownika
,

Trudno wyrokować czy te rozwiązania ograniczą to zjawisko, czy może jeszcze bardziej sparaliżują statutową działalność stacji paliw.  

,

Trudno?

Już teraz kolejka do kolektury potrafi zatkać kasę do płacenia za paliwo. Kebsy i kiełbaski z grilla pogłębiły to zjawisko do rozmiarów niebotycznych. Jak dojdzie poszerzenie asortymentu, to będzie kołomyja.
  

avatar użytkownika
,

Mowa o przerzuceniu części tej kolejki poza lokal w którym płacisz za paliwo. Czytałeś tekst?  

Najnowsze w tym dziale

O wsparcie dla podmiotów organizujących targi i dla nich pracujących zwraca się do posłów na sejm Polska Izba Przemysłu Targowego (PIPT). Chodzi m.in. o objęcie firm „około targowych” dalszymi świadczeniami postojowymi czy zwolnieniem ich z obowiązku płacenia składek ZUS. Sejm zajmie się teraz tzw. Tarczą Turystyczną, która zawierać ma zapisy dotyczące branży...
Podatkiem w reklamę, czyli kowal zawinił...
1,6 zł mld rocznie. Tyle chce uszczknąć z reklamowego tortu Solidarna Polska, proponując objęcie mediów podatkiem od reklam. „Media są słabsze, więc nie będą stawiały dużego oporu” – mówi „Dziennikowi Gazecie Prawnej” rozmówca z ugrupowania Zbigniewa Ziobry.
O uwzględnienie firm około targowych przy udzielaniu pomocy dla poszkodowanych przez epidemie branż w tzw. Tarczy Turystycznej – zwraca się do senatorów Polska Izba Przemysłu Targowego. Proponuje też m.in. wprowadzenie do procedowanego projektu ustawy dodatkowych zapisów, np. o zwolnienie firm z płacenia składek ZUS i o dopłaty dla pracowników – do 31...
Raport branżowy KUPS: Sprawdzone sposoby na spotkanie z konsumentem
W dobie przesycenia informacją i olbrzymiego wyboru produktów spożywczych na sklepowych półkach nie jest łatwo przyciągnąć uwagę konsumenta i zachęcić go do zakupu. Nawet mając produkt najlepiej dopasowany do oczekiwań naszej grupy docelowej, możemy mieć trudność z dotarciem do niej bez wyróżnienia właściwych informacji. Co jest teraz ważne dla...
Resort finansów prowadzi prace nad wdrożeniem ogólnopolskiego systemu do rezerwacji wizyt w urzędzie skarbowym. Z e-rezerwacji podatnicy mogą już korzystać w urzędach na terenie podlaskiej i wielkopolskiej izby skarbowej - informuje portal Prawo.pl.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764