15 marca obchodzimy Światowy Dzień Rekomendacji – w ubiegłym roku z tej okazji ruszył program społeczny Rekomendujcie! W marcu 2013 powstała strona www.rekomendujcie.pl, która stanowi kolejny element kampanii. Strona umożliwia polecanie sobie przez wszystkich konsumentów tego, co dobre, co warto wskazać jako godne polecenia. Bez narzekania i krytykowania.
Celem programu Rekomendujcie!, który został zainicjowany w marcu 2012 roku jest popularyzowanie wśród konsumentów prawa do dzielenia się doświadczeniami oraz do rekomendowania tego, co uważamy za dobre, słuszne, godne polecenia, co nam się podoba. Nowa strona www.rekomendujcie.pl służy dzieleniu się informacjami na temat różnych kategorii produktów, usług - wyjazdów, dobrych miejsc na weekendy, ciekawych form odpoczynku, rozrywki, sprzętu. Jest drugim po fan page’u na Facebooku miejscem, w którym można dzielić się wyłącznie pozytywnymi opiniami. Do uczestniczenia zapraszani są wszyscy konsumenci, którzy chcą pozyskiwać pozytywne opinie i dzielić się z innymi: polecać, rekomendować, a nie narzekać czy krytykować.
„Program Rekomendujcie! z założenia wyklucza narzekanie i „hejtowanie” – i tym wyróżnia się w pozytywny sposób. Jesteśmy tylko na TAK! Skupiamy się na tym, co dobre. Polacy wcale nie muszą mieć często wypominanej cechy narodowej: narzekania. Lubimy chwalić się tym, że poznaliśmy coś dobrego, dzielić się dobrymi doświadczeniami.” – mówi Iwona Gniedziejko odpowiadająca w Streetcom za program.
Program „Rekomendujcie!” ma charakter społeczny. Inicjatorem i promotorem programu jest agencja marketingowa Streetcom Polska. Hasło przewodnie programu brzmi: „Mamy prawo do rekomendowania tego, co dobre!”. Celem akcji jest wzmacnianie pozytywnych relacji między konsumentami i popularyzowanie prawa do dzielenia się dobrymi doświadczeniami oraz rekomendowania tego, co uważamy za słuszne, godne polecenia. W ramach programu tworzone są miejsca, które pomagają w komunikowaniu się konsumentów i dawaniu rekomendacji.
Od redakcji: Ponieważ nie do końca rozumiemy ideę tego przedsięwzięcia zwróciliśmy się do agencji Streetcom z prośbą o wyjaśnienie wątpliwości jakie budzi otrzymana notka prasowa. Nie jest dla nas jasne co oznacza określenie, że program ma "charakter społeczny", zdumienie budzi podnoszona w tekście chęć "popularyzowanie prawa do dzielenia się dobrymi doświadczeniami" sugerująca, że społeczeństwo jest w tym prawie w jakiś sposób ograniczane.
Dlatego poprosiliśmy Streetcom o informację czy ta inicjatywa ma związek z usługami świadczonymi przez agencję, np. czy materiały zamieszczane przez użytkowników będą wykorzystywane w ramach usług świadczonych na rzecz klientów Streetcom, a także czy użytkownicy serwisu rekomendujcie.pl będą brali udział w prowadzonych przez agencję kampaniach rekomendacji. Niestety do dzisiaj nie otrzymaliśmy w tej sprawie żadnej odpowiedzi, wątpliwości tych nie rozwiewają także informacje zawarte na stronach programu.
Źródło: Streetcom