logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Światowy Dzień Telewizji. Polacy ją kochają.

  PR 22.11.2021, przeczytano 484 razy
ilustracja

W niedzielę, 21 listopada przypada Światowy Dzień Telewizji, ustanowiony 25 lat temu przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Dziś telewizja jest bez wątpienia symbolem kultury masowej, ma znaczący wpływ zarówno na nasze życie, jak i zachodzące w społeczeństwie zmiany. Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie TP Vision, właściciela marki Philips TV & Sound, wykazały, że korzystając z odbiorników wciąż jednak najczęściej sięgamy po tradycyjną telewizję, mimo że nowoczesne telewizory oferują dużo więcej możliwości. Czym kierujemy się kupując telewizor, co, z kim i kiedy najchętniej oglądamy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/swiatowy-dzien-telewizji.-polacy-ja-kochaja.,393854,artykul.html

Zacznijmy od zakupu

Trwałość, stosunek jakości do ceny i wysoka rozdzielczość ekranu to trzy najważniejsze cechy telewizorów, na które zwracają uwagę Polacy, wybierając nowe urządzenie. Dla ponad 92% ankietowanych to trwałość urządzenia jest najważniejsza. Coraz większą uwagę przywiązujemy również do jakości – 91% badanych potwierdza, że ważną cechą telewizora jest korzystny stosunek poniesionego wydatku do jakości urządzenia. Trzecim czynnikiem jest wysoka rozdzielczość ekranu – 88% respondentów oraz dla 87% - jakość dźwięku.

– Wyraźnie widzimy, że wyniki badań są odzwierciedlone w preferencjach zakupowych klientów. Jakość ma coraz większe znaczenie. Samouczące się systemy, wykorzystanie sztucznej inteligencji do optymalizacji jakości obrazu, dzięki czemu jest on bardziej realistyczny i zbliżony do obrazów widzianych na żywo – to technologie, które już dziś wykorzystujemy w naszych telewizorach - mówi Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce. – Z drugiej strony, cena wciąż pozostaje bardzo ważnym kryterium wyboru telewizora – stąd duża popularność naszej serii Philips Performance, oferującej jakość na poziomie urządzeń premium, przy rozsądnej cenie. Widzimy też wyraźnie, że klienci coraz chętniej wybierają modele urządzeń o większych rozmiarach – telewizory o przekątnej przekraczającej 55 cali stanowią dziś 55% naszej sprzedaży. To z kolei wynika ze zmieniającej się funkcji telewizji, co na pewno przyspieszyła też pandemia. Dziś to już nie tylko źródło wiedzy o świecie, ale całe centrum rozrywki domowej – filmy, seriale, sport, dostęp do internetu i platform streamingowych, zaawansowane graficznie gry – do tego wszystkiego potrzebny jest sprzęt o odpowiedniej jakości - dodaje Marcin Habzda.

Rodzinne lub samotne popołudnia i wieczory - czyli co, z kim i kiedy oglądamy

Przeciętne polskie gospodarstwo domowe posiada średnio 1,8 telewizora. Co najchętniej oglądamy, z kim i ile czasu nam to zajmuje? Okazuje się, że mimo zaawansowanych funkcji współczesnych telewizorów, oferujących m.in. dostęp do internetu czy gier, jesteśmy tradycjonalistami. Wśród Polaków wciąż najpopularniejsza jest tradycyjna telewizja (niemal 50% wskazań). Na kolejnym miejscu plasują się platformy streamingowe – takie jak Netflix, czy inne platformy VoD. Filmy, seriale czy programy dokumentalne ogląda za ich pośrednictwem 15% ankietowanych. Z serwisów video, takich jak YouTube, korzysta na telewizorze 12%. Co ciekawe – blisko 8% respondentów wykorzystuje telewizor do słuchania muzyki – co tradycyjnie było do niedawna wyłącznie domeną sprzętu audio.

–  Kiedyś pomijana – dziś jakość dźwięku płynącego z telewizora jest coraz ważniejsza. W naszych telewizorach, dzięki współpracy z Bowers & Wilkins, gwarantujemy wysoką jakość dźwięku. Dzięki temu widz ma zapewniony nie tylko efekt wizualny, ale i dźwiękowy na wysokim poziomie - w jednym urządzeniu, dzięki czemu może używać telewizora do słuchania muzyki - mówi Marcin Habzda.

Większość z nas ogląda TV samotnie (nieco ponad 50% wskazań), a ci, którzy preferują wspólne oglądanie – najchętniej spędzają w ten sposób czas w towarzystwie partnera lub partnerki (84%), a ponad 75% czerpie dużą frajdę ze spędzania czasu przed telewizorem z dziećmi. Na pytanie o to, z kim chętnie oglądają telewizję, więcej niż 73% badanych wskazało ogólnie – rodzinę.

By umilić sobie czas podczas oglądania filmu czy seriali, niemal 36% ankietowanych przygotowuje przekąski i napoje, a około 30% dostosowuje światło w pomieszczeniu do ekranu. Prawie 18% Polaków podczas oglądania nie korzysta ze swojego telefonu – nie odbiera połączeń i nie sprawdza wiadomości. Zaś blisko 43% respondentów deklaruje, że nie potrzebuje żadnych dodatków, aby cieszyć się seansem.

Telewizje oglądamy najchętniej na koniec dnia – przed snem (ponad 50% wskazań) oraz po południu – po powrocie z pracy (prawie 25%). Przed telewizorem spędzamy przeciętnie około 3 godziny i 40 minut dziennie. W grupie w wieku 18 - 29 lat zajmuje to średnio 3 godziny, a osoby starsze - w wieku 60 i 75 lat oglądają telewizję średnio przez ponad 4 godziny dziennie.

Polacy lubią też dyskutować o tym, co obejrzeli. Najczęściej rozmowy toczą sie wokół programów informacyjnych – 48%. Na kolejnym miejscu znalazły się transmitowane w telewizji zawody sportowe – wskazało je ponad 28% respondentów. Natomiast o serialach oglądanych na platformach streamingowych debatuje 24% ankietowanych.

Źródło: TP Vision Europe B.V.

www.tpvision.com

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Badanie online przeprowadzone przez PanelWizard Direct na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia w dniach 24-29 września 2020 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764