logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Szpalty Roku 2012 wręczone

  PR 24.05.2012, przeczytano 1811 razy

Najlepsze polskie magazyny customowe już wybrane. Jury pod przewodnictwem Tomasza Raczka oceniło niemal 100 magazynów wewnętrznych i zewnętrznych wydawanych przez polskie firmy. Najlepszym wręczono dziś w Skwerze Hoovera na Krakowskim Przedmieściu Szpalty Roku nagrody Stowarzyszenia Prasy Firmowej. Nagrody przyznano już po raz piąty.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/szpalty-roku-2012-wreczone,15639,artykul.html

Magazyny skierowane do pracowników i klientów firm oceniał: prof. Jacek Wasilewski z Uniwersytetu Warszawskiego, Rościsław Szwedow dyrektor kreatywny wydawnictwa Murator, Dominik Kaznowski pełnomocnik Zarządu ds. Marketingu i PR portalu Nasza-Klasa, Joanna Delbar wiceprezes Związku Firm Public Relations, Jacek Piotrowski fotograf związany z wydawnictwem Agora. Jury przewodniczył Tomasz Raczek – redaktor naczelny wielu tytułów wysokonakładowych, krytyk filmowy i publicysta. Na konkurs nadesłano 100 tytułów w kategoriach: publikacja wewnętrzna, zewnętrzna oraz elektroniczna.

-Wbrew temu czego się obawialiśmy nie było tak, że ciągle te same pisma mamy do oceniania i że w zasadzie musimy nagradzać tych samych autorów, tylko raz dostaną Złote Szpalty, a raz Srebrne; pojawili się nowi gracze na rynku - mówił po obradach Tomasz Raczek. Przy niektórych nagrodach nie kłóciliśmy się w ogóle, bo to były takie oczywiste dokonania i dobrze, że takie rzeczy się pojawiają - mówił Jacek Piotrowski. - Podczas obrad udało nam się uzyskać całkowitą zgodność przy niektórych nagrodach i to oznacza, że można zrobić coś co rzeczywiście wyrasta ponad poziom - potwierdził Jacek Wasilewski
-Dodam, że typografia i cały layout też się zmieniają na lepsze, wchodzą na wyższy poziom. Cieszy mnie również mniejsza liczba prezesów na stronach gazet wewnętrznych, za to więcej życia. Widać, że to co było sygnałem wyjściowym poprzedniej edycji konkursu, to te uwagi zostały zrealizowany. Widać rozwój w wielu tytułach - dodał Rościsław Szwedow.

Galę poprzedziła konferencja. W tym roku gościem specjalnym był Rainer Burkhardt - wiceprezes niemieckiego stowarzyszenia Forum Corporate Publishing oraz prezes agencji content marketingKircherBurkhardt oraz Jacobus van den Boom - założyciel holenderskiego Customer Media Council, jeden z założycieli International Content Marketing Forum.

Po gali został otwarta wystawa najlepszych prac, można było oglądać najlepsze publikacje. Był też czas na indywidualne rozmowy z jurorami.


W kategorii "Magazyn wewnętrzny", nakład do 1000 egz nagrody otrzymali:

Grand Prix dla magazynu "Amazing" zgłoszonego przez Netię i Aude
za nowoczesny profesjonalny design, za to, że pismo wewnętrzne jest stworzone na poziomie zewnętrznego

Złote Szpalty dla magazynu "Richterlife" zgłoszonego przez Gedeon Richter Polska i Yo Media Consulting
za przejrzyste i estetyczne łamanie oraz spójną koncepcję okładek

Srebrne Szpalty dla magazynu „Pilot wodny” zgłoszonego przez Katowickie Wodociągi
za mocne wejście na rynek prasy firmowej i za biznesowe podejście do kreowania swojego wizerunku

Brązowe Szpalty dla magazynu „Kropelka” zgłoszonego przez MPWiK we Wrocławiu
za edytorskie utrzymywanie dobrego poziomu pisma


W kategorii magazyn wewnętrzny, nakład do 1 001 - 5 000 egz.:

Grand Prix dla magazynu "Paleciak" zgłoszonego przez Valkea Media
za dostosowanie treści do odbiorcy, za adekwatność

Złote Szpalty dla magazynu "One" zgłoszonego przez Deutsche Bank i Aude
za wzbogacenie treści pisma, za zbliżenie się do pracowników i za stosowanie się do ubiegłorocznych rad jury

Srebrne Szpalty dla magazynu "Echo" zgłoszonego przez BNP Paribas Bank Polska i Aude
za kulturę wydania, praktyczne inserty, ciekawe podsumowanie roku

Brązowe Szpalty
dla magazynu "Go!" zgłoszonego przez Getin Noble Bank
i
dla magazynu „Wiadomości Ciech” zgłoszonego przez Ciech
za interesujący sposób redagowania pisma dla pracowników uwzględniający specyfikę firmy


W kategorii magazyn wewnętrzny, nakład powyżej 5 tys. egz.:

Grand Prix dla magazynu "Nasza Biedronka" zgłoszonego przez Jeronimo Martins Dystrybucję i Aude
za cud nieobniżania poziomu, podnoszenie jakości zdjęć i estetyki łamania

Srebrne Szpalty dla magazynu "Tesco Dzisiaj" zgłoszonego przez Tesco
za to, że jest to pismo poprawnie zrobione i przyjazne czytelnikowi

Brązowe Szpalty dla magazynu „Nasz Provident” zgłoszonego przez Provident Polska
za praktyczne, przydatne informacje dla pracowników i przedstawicieli

Najlepszy magazyn wewnętrzny w branży Przemysł/Energetyka/Rolnictwo „Kropelka” zgłoszony przez MPWiK we Wrocławiu
za całokształt


Najlepszy magazyn wewnętrzny w branży Usługi finansowe/Ubezpieczenia „Eurobankowiec” zgłoszony przez Eurobank
za ludzką twarz finansów, za to, że artykuły są napisane w sposób zrozumiały, za to, że magazyn jest łamany tak, że chce się go przeczytać

Najlepszy magazyn wewnętrzny w branży FMCG/Sprzedaż detaliczna „Biromaniak” zgłoszony przez Grupę Żywiec i Aude
za wszechstronne, nowoczesne i atrakcyjne spojrzenie na branżę, za tworzenie rodziny pomiędzy pracownikami i firmą wokół produktu


W kategorii magazyn zewnętrzny, nakład do 10 tys. egz.:

Grand Prix dla magazynu "Pure Magazine" zgłoszonego przez Element One
za klasę we wszystkim – w papierze, layoucie, zdjęciach

Złote Szpalty dla magazynu "House Mag" zgłoszonego przez Valkea Media
za graficzne rozwiązania, ciekawe tematy, umiejętność niestereotypowego myślenia

Brązowe Szpalty dla magazynu "Gatta Magazyn" zgłoszonego przez Ferax
za umiejętne i konsekwentne kreowanie contentu wokół marki


W kategorii magazyn zewnętrzny, nakład 10 001 - 50 000 egz.:

Grand Prix dla magazynu "Magazyn C&C" zgłoszonego przez Raiffeisen Bank Polska
za to, że jest to lepsze pismo niż można kupić za pieniądze

Złote Szpalty dla magazynu "Sense of Beauty" zgłoszonego przez firmę Laboratorium Kosmetyczne dr Ireny Eris
za jakość wydawniczą i połączenie kosmetyków z kulturą

Srebrne Szpalty:
dla magazynu "Peso Perfecto" zgłoszonego przez Media Express
za konsekwencję, za proste teksty, za to, że jest to idealny poradnik dla kobiet
i
dla „Magazynu aptekarskiego” zgłoszonego przez Świat zdrowia
za spójną koncepcję graficzną, sposób podania treści, za atrakcyjną typografię, wiarygodność i profesjonalizm

Brązowe Szpalty dla magazynu "Wittchen" zgłoszonego przez Wittchen i Yo Media Consulting
za prawie doskonałą jakość


W kategorii magazyn zewnętrzny, nakład powyżej 50 tys. egz.:

Złote Szpalty dla magazynu "Tesco Magazyn" zgłoszonego przez Skivak Custom Publishing
za stworzenie lekkiego, przyjemnego poradnika idealnie dostosowanego do potrzeb klientów

Srebrne Szpalty dla magazynu "Czas Stefczyka" zgłoszonego przez Apellę
za dostosowanie pisma do oczekiwań klientów

Brązowe Szpalty dla magazynu „Expert Play” zgłoszonego przez Media Express
za komunikację z odbiorcą mobilnym w sposób tradycyjny

Najlepszy magazyn zewnętrzny w branży Usługi finansowe/Ubezpieczenia:
exe-quo: dla magazynu „Czas Stefczyka” zgłoszonego przez Apellę
i
magazynu „Magazyn C&C” zgłoszonego przez Raiffeisen Bank Polska
za konsekwentne dopasowanie treści do grupy odbiorców

Najlepszy magazyn zewnętrzny w branży FMCG/Sprzedaż detaliczna
magazyn „Tesco Magazyn” zgłoszony przez Skivak Custom Publishing
za content wysokiej jakości i pokazanie kierunku, w którym może pójść custom

Najlepszy magazyn zewnętrzny w branży Opieka zdrowotna i farmaceutyczna
magazyn „Farmacja i Ja” zgłoszony przez USP Zdrowie i Aude
za dar do informowania i za odpowiedzi na wszystkie pytania


W kategorii "Wydanie jednorazowe" dla klientów:
Grand Prix dla magazynu "Paszport do przyszłości" zgłoszonego przez Rovese i Yo Media Consulting
za praktyczny layout, dydaktyczne podejście, za to, że jest to doskonale przemyślany poradnik


W kategorii "Wydanie jednorazowe" dla pracowników:
Grand Prix dla magazynu „Energa Instrukcje” zgłoszonego przez iKropkę
za wysmakowany layout i przejrzystość


W kategorii "Medium elektroniczne"
Grand Prix dla pracy konkursowej „Avatar Netia” zgłoszonej przez Netię i Aude
za innowacyjny sposób komunikacji z pracownikiem


Okładka Roku:
Dla magazynu "Pure Magazine" zgłoszonego przez Element One
za połączenie funkcji marketingowej ze sztuką

Wyróżnienie:
dla magazynu „Polish Hair Design” zgłoszonego przez Yo Media Consulting
za ambicję stworzenia poradnika dla prywatnego stylisty

Źródło: Stowarzyszenie Prasy Firmowej

www.szpaltyroku.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Travelist.pl od lat znany jest na rynku nie tylko ze swojej atrakcyjnej oferty hotelowej, ale też efektywności działań marketingowych. Jego pionierska kampania performance z 2023 r., oparta na modelu MMM, przyniosła marce aż 35-procentowy wzrost efektywności w zakresie paid marketingu. Działania te, realizowane przez agencje SalesTube i Value Media dla Travelist.pl, zwyciężyły w...
Natalia Borawska, Paweł Loedl i Adam Caban w jury KTR
Troje przedstawicieli agencji VML zasiądzie w składzie tegorocznego konkursu KTR, w kategoriach: Communication, Creative Strategy oraz Technology. 
Softswiss z nagrodą za event korporacyjny
Wydarzenie korporacyjne firmy SOFTSWISS zdobyło brązowy medal w jednej z najbardziej prestiżowych na świecie nagród eventowych, Global Eventex Awards. Ta międzynarodowa firma technologiczna została wyróżniona w kategorii "Wydarzenie korporacyjne", co potwierdza jej wysoki poziom organizacji i unikalność podejścia do spotkań firmowych. SOFTSWISS słynie z...
Performics z tytułem Performanceowej Agencji Roku
W dniu 23 maja zostały ogłoszone wyniki VI edycji międzynorodowego konkursu Performance Marketing Diamonds EU, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej (e-Izbę). Tytuł Performance’owej Agencji Roku 2024 otrzymała agencja marketingu efektywnościowego Performics, należąca do Publicis Groupe.
Znamy jury 3. edycji konkursu The Next Gen of PR
W trzeciej edycji konkursu organizowanego przez Związek Firm Public Relations - The Next Gen of PR - prace PR-owców oceniać będzie jury pod przewodnictwem Agaty Zeman, Managing Director w 24/7Communication oraz wiceprezeski zarządu ZFPR. W tym roku uczestnicy zmierzą się z zadaniem konkursowym przygotowanym przez markę Coca-Cola.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764