Przedstawienie założeń projektu UK, do którego uwagi można zgłaszać do 13 marca 2020 roku. Obecnie wyłożony projekt różni się od poprzednio proponowanych, przede wszystkim uporządkowaniem założeń strefowych. Sam projekt można uznać za mniej restrykcyjny aniżeli wcześniejsze propozycje. Ale pozostaje nieprzyjaznych możliwościom korzystania z przestrzeni publicznej w celach reklamowych.
Na spotkaniu (które odbyło się 17.02.2020 - red. Signs.pl) dużo przedstawicieli firm branżowych oraz mieszkańców. Obecni mieszkańcy i ich przedstawiciele (np. wspólnot mieszkaniowych) uważają, że zapisy uchwały są nadal mało restrykcyjne. Z drugiej strony jest wiele więcej spraw w mieście, które winny być załatwione wcześniej (odrestaurowanie zabytków). Poza tym reklamy są nieskuteczne.
Przedstawiciele firm branżowych podkreślają, że rozwiązania zaproponowane są nieżyciowe, nie biorą pod uwagę potrzeb komunikowania się w przestrzeni publicznej. Przypomniano, że miasto czerpało i może czerpać pożytki z funkcjonowania reklamy w mieście. Dotychczasowe hasło: „Olsztyn przyjazny przedsiębiorcom” należałoby uzupełnić przez dodanie „pomoże im zbankrutować”.
Grzegorz Głażewski , rady miasta Olsztyna, podkreślił, że Rada Miasta będzie dogłębnie analizować projekt uchwały i zajmie się rozpatrzeniem wszystkich przekazanych uwag, które zostaną złożone do tego projektu.
Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej