logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Opinia AMS w sprawie uchwały w Warszawie

  PR 03.08.2017, przeczytano 1125 razy
ilustracjastrzałka

W dniu 5 czerwca 2017 roku został zaprezentowany publicznie projekt Uchwały Rady Miasta st. Warszawy w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, będący skutkiem obowiązującej od 11 września 2015 roku tzw. Ustawy krajobrazowej. Oceniając zapisy tego projektu i zawężając tę ocenę tylko do części reklamowej, warto wskazać zarówno na pozytywne, jak i negatywne strony proponowanych rozwiązań.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-opinia-ams-w-sprawie-uchwaly-w-warszawie,33310,artykul.html

Pozytywnie oceniamy przywrócenie, zlikwidowanej przez Miasto po 2006 roku, możliwości umieszczania reklam o powierzchni ekspozycyjnej ponad 3 m² w pasach drogi. Cieszy nas też obszerne zajęcie się tematyką szyldów. W nomenklaturze ustawy krajobrazowej szyld to każda reklama i informacja dotycząca działalności prowadzonej na danej nieruchomości. A więc zarówno tabliczka z nazwą i adresem (takie jest też potoczne rozumienie szyldu), jak i wielki neon centrum handlowego. Według naszych analiz reklamy będące szyldami stanowią od 60 do 80% reklam w ogóle. I to one w największym stopniu odpowiadają za wizualny chaos. Trzecim pozytywem jest przyjęcie koncepcji ciągów komunikacyjnych jako miejsc dedykowanych reklamie.

Na tym jednak pozytywne aspekty proponowanych rozwiązań kończą się. Już konkretne opisanie ciągów komunikacyjnych wyklucza z nich bardzo wiele istotnych warszawskich ulic. Innym poważnym problemem jest ograniczenie dopuszczalnego formatu reklamy wolnostojącej na całym obszarze miasta do 18 m². Uchwała nie stawia też wymagań materiałowych, które dla estetyki miasta są bardzo istotne. Ważne jest, czy będziemy mieli do czynienia z nowoczesnymi, wykonanymi z wysokiej jakości materiałów nośnikami reklamowymi, czy też z wykonanymi naprędce i najtaniej tablicami. Uchwała istotnie ogranicza również stosowanie technologii cyfrowej, kompletnie ignorując światowe trendy w tym zakresie.

Jesteśmy przekonani, że uchwała w tej formie nie spełni pokładanych w niej nadziei. Jak pokazuje doświadczenie ostatnich lat, rygorystyczne regulacje przynoszą skutek odwrotny do zamierzonego – likwidacja reklam w pasie drogi i na terenach miejskich przyczyniła się do ponadnormatywnego wzrostu liczby reklam na terenach prywatnych i budowania konstrukcji tymczasowych przez firmy „bez adresu”. Nie można też abstrahować od aspektów ekonomicznych proponowanych zmian. Podmioty zajmujące się profesjonalnie reklamą powinny mieć zagwarantowaną realną możliwość dostosowania się do nowych zasad gry. Wierzymy, że władze to zrozumieją i że ostateczna wersja uchwały będzie uwzględniała zarówno wymogi ładu przestrzennego, jak i zasady społecznej gospodarki rynkowej.

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764