Każdego z nas babcia czegoś nauczyła - szyć, pisać, czy piec ciasto. Ale jest grupa dzieci, którą babcie nauczyły… programować.
W piątek 19.VIII ruszyła kampania promująca niezwykłą akcję - Very Senior Developers. To inicjatywa szkoły edukacji cyfrowej Kids Code Fun i IGT Poland. Pokazujemy w niej jak łączyć pokolenia o zupełnie odmiennych doświadczeniach z nowymi technologiami – seniorów i dzieci.
Senior developer to doświadczony programista, ale w ramach akcji Very Senior Developers zaangażowano i przeszkolono seniorki, które ukończyły 60 lat. Następnie to one uczyły dzieci języka przyszłości, czyli programowania komputerowego.
- Przewracamy do góry nogami stereotyp, w którym seniorzy uczą się od młodszych korzystania z nowych technologii. Tym razem to najmłodsi będą się uczyć od seniorów. Tablet nie musi być ścianą oddzielającą dzieci od realnego świata. Może być wspólnym placem zabaw do twórczej nauki, łączącym pokolenia. - mówi Van Anh Dam z Kids Code Fun, inicjatorka projektu.
Pierwszym problemem jaki stoi przed Kids Code Fun jest niewiedza rodziców o dostępności takich zajęć. Drugim jest to, że rodzice nie zdają sobie sprawy, że dzieci są w stanie nauczyć się podstaw programowania. Kampanią Very Senior Developers chcemy obie te bariery pokonać.
- Rodzicom wydaje się, że programowanie to czarna magia i jest za trudne dla dzieci. Nasze seniorki udowadniają, że każdy może zacząć uczyć się programowania. Wychowujemy dzieci na konsumentów nowych technologii, podczas gdy z ich pomocą mogą być twórcami. - dodaje Karolina Cikowska z Kids Code Fun
Kampania obejmuje viralowy film internetowy, landing page, na którym można zapisać się na odbiór darmowego podręcznika podstaw programowania, oraz printy, które już niebawem pojawią się na mieście. Dodatkowo zostały uruchomione specjalne zajęcia z podstaw programowania dla dzieci, które poprowadzą nasze przeszkolone seniorki.
- Nie każde dziecko zostanie programistą. Ale każde przez naukę programowania może rozwijać swoją kreatywność, analityczne myślenie i budować w sobie odwagę do poszukiwania wiedzy, popełniania błędów. W szkole za błędy się karze, a programista to ktoś, kto nieustannie musi eksperymentować i popełniać błędy. - wyjaśnia Van Anh Dam.
Jest jeszcze coś wyjątkowego w tej kampanii. Nie stoi za nią żadna agencja. Przygotowały i przeprowadziły ją trzy osoby w wolnym czasie, bez budżetu i wynagrodzenia. Van Anh Dam (Project Manager), Tomek Dobrowolski (Copywriter/Social Media) i Artur Dziedzic (Art Director).
Źródło: Kids Code Fun